Guest micke r1 Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 ang anders k ! vet inte riktigt ,de va min slutsats att vi ska rejsa redan i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Motor meck ! Blev lite mer jobb ... Hade inte räknat med att ta ner tråget,måste kolla att kamaxlarna är raka o fina efter raset,blev rekomenderad att byta kedjan. Tänkte plocka ihop mortorn imorgon ,för att kolla squish ev kan det behövas justeras,sen är det bara plocka ihop den skarpt justera ventil spel mm mm. Nu saknas bara en pcv o en ratt o lite mappning :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Najs, kan väl int vara fel att kolla allt innan montering? Din går ju såpass hårt. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Ja tar du inte mig med minst en sekund per varv denna sommar får du skämmas :)/> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Det är lugnt, han har inget topplock ser du väl ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 (edited) Niclas boka banan ! Har ju tömt plånboken på trimma motorn o har inte råd med däck utan får åka på gammalt skit. Så de kan nog bli ett jämnt race :racesmile:/> Edited January 10, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Nu är backelit puck snacket igång igen, lite tidigt kan jag tycka. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Nu är backelit puck snacket igång igen, lite tidigt kan jag tycka. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Nu är backelit puck snacket igång igen, lite tidigt kan jag tycka. i maj är dom ännu sämmre :o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Jo, så kan det vara. Snart kommer väl ursäkter om stenar på vägen som kränger av remmar också! /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 såna finns bara utanför de svarta...o där ska man inte åka :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Precis Vedde, lyssna på Micke, dom finns bara utanför det svarta :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 HE he! Fight is on - :515: Må bäste man vinna på banan i sommar. Ser med spänning fram emot era Shootouts :notworthy: :eclipsee_steering: /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 ÄHhhh, det är lugnt, Micke har MINST 25hk mer. Så jag har alla ursäkter jag behöver om han tar mig :lol: Det är Micke som måste börja fila på ursäkterna :hypocrite: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Mickes är väl lite tyngre oxå med fullburen antar jag... kanske jämna bilar ändå? :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 ÄHhhh, det är lugnt, Micke har MINST 25hk mer Du menar 25 kg bukfett ? Mickes är väl lite tyngre oxå med fullburen antar jag... kanske jämna bilar ändå? Helt klart kimmen :thumbsup: säkert 25 kg till allt detta osså mina slutkörda däck så borde gossen libell ha ett fett övertag :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 allt detta osså mina slutkörda däck så borde gossen libell ha ett fett övertag :lol: har inte råd med däck utan får åka på gammalt skit bakelit däck bla bla bla bla bla däck......... Mycke däckproblem här, kanske borde sluta trimma och köpa nya däck istället :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Mickes är väl lite tyngre oxå med fullburen antar jag... kanske jämna bilar ändå? :515:/> Inte med all kolfiber han har, den är mycket lättare :hypocrite: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 squish ev kan det behövas justeras Trimmar killen tyckte att min uppmättna var "katastrof" Cyl fots packningen består av metall o går o dela en tjock o en lite tunnare. En fegis tar bort den tunna............... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Va inte så lätt att få i kolvarna med ringar på ! Två ska ju upp samt tidigt o jag har inte 2 st hayabusa spec kolvrings kompresorer :banghead: Nu saknas bara 4 händer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabac Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Den där Horisontellt liggande grejen vad är det för nåt ?? I den hänger en magnetklump ?? i ett fästöra med ett vitt buntband. :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 de är en moment nyckel med en tyngd på ...tanken va att när jag skulle pilla in kolvringarna på två kolvar samtidigt skulle de va ett lätt tryck o vipps skulle dom glida i :prop: De ska gå o få dit dom med fingrarna ! iaf när motorn är lös o man kommer åt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 (edited) Yes motorn är ihop skruvad nu ska bara ventilspelet fixas ! när mitt schims kit som jag köpte på e bay kommer. Nu så här i efter hand....jag skulle ha plockat ut motorn ! bara att få i kolvarna,med en massa saker som ramrör, spjällhus, slangar,pinnbultar o massa annat jox i vägen. plus att man fick stå dubbelvikt .Man får ont i magen bara o tänka på vilket helvete de va. (de är fort farade blod kvar på motorn) Hittade några biltema slangklämmor i skrotlådan ! som lustigt nog hade samma diameter som kolvarna dom fick agera kolvrings kompressor,fick dock slipa lite på dom för att dom skulle få plats mellan mitten cylindrarna Några andra små problem ! Brickorna på gen 2 (bultarna som håller toppen) passar inte på m10 pinnbultarna o ville inte ta några ful brickor o dessa riktiga va inte lätt o få tag (i sverige) overkill o behöva köpa brickor från utlandet........... Hittade dom hos ultra motors tillslut, dom låg i brevlådan dagen efter med en faktura (utan en massa trassel med postförskott o dyl) :thumbsup:/> Gjut pluggarna som satt på min gen 2 cyl passar inte gen 1 cyl,o dom finns inte som reservdel hos suzuki Hittade en lev i uk EDIT: ser att jag skrivit bultar :banghead: "skruvar" som håller toppen ska de va :lol: Edited January 25, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Grattis! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 (edited) Yes fick mitt shims kit skickat från usa i min brevlåda på mindre än en vecka utan tull osv :notworthy:/>/>/>/> Kostade mig ca 600 kr med frakt (usps för 17 dollar) lite dyrare med fedex express... för 240 olika från 1,20-3,20 tyvär va de bara 3 av varje i kitet men de visste jag om ! o trodde att de skulle funka. Men tyvär så gick dom från 250-270 slut tyckte de va onödigt att skicka hit 6 st från usa. Så jag åkte till din mc i väsby o efter 15 min knappande på datorn kom han med en lika dan låda från hotcams som jag hade ! Han ville ha 40 kr styck för nåt jag betalade 2,50 st för i usa, Jag skulle ju bara ha 6 st så jag tog de. MEN ! jag dubbel kollade med honom "är detta rätt dom ser mindre ut än dom jag har" är dom till -09 gsxr 1340 hayabusa ? då kollade han o sa ja de är rätt. JO TJENA............. :thumbsdown:/>/>/>/> Edited February 1, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Suck va surt. Bars att beställa från samma som de andra du fick. Tar väl lite tid men är ju värt det i längden. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 (edited) Japp så får de bli ! Jag kan aceptera 1500% påslag på ett shims om man får rätt saker o säljaren har lite koll på vad dom säljer. Men att åka till u väsby o bli rånad kontra vänta en vecka på samma saker från e bay som tar 5 min att köpa ! o då dessutom kommer rätt grejjor. Som ligger i brevlådan när man kommer hem. Har köpt nya på ebay....... Kommer inte besöka din mc nåt mer . Edited February 1, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Bra att veta så man inte åker dit. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Bra att veta så man inte åker dit. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 En dum fråga? Vad betyder "Vi väntar på svar från Team Libell motorsport´s avdelning??? kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 mm spelar i detta fall inte spec stor roll,finns ju massor av tid att fixa detta. Men man kan ju undra va dom har för kunskap för att motivera ett påslag på priset på 2,50 till 40 kr ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 (edited) kenneth de va ingen dum fråga ! De va kimmen som skrev de i slutet på denna inboard film från mittsverige banan. Vi väntar på att niclas slår våra tider på mittsverige banan ,vi åker ju gärna dit igen o rejsar lite,men kör niclas fortare så kommer vi asap :515:/> Edit: "min" tid ska de va....kimmen,s är inte mycket att göra åt mer än att gilla läget. Edited February 6, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 (edited) Yes Nu är de bara att trycka på start knappen. Dax att ge sig på "rayyen" Fösta biten utkörd Allt över 1000 gram på den nya får ses som ett misslyckade. Edited February 6, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Vedde ! Stål rör med nån form av ytbehandling ?? Slipade ner dom shimsen jag hade till rätt dim . "rayyen" kan bli bra...eller bara skit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Ok, telefonen är svår att skriva på, ratten skull det ju vara. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 mm t o y ligger nära varandra o med smed händer är de lätt att missa. Men den kan gott heta rayyen ! innan de blitt nåt :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 (edited) Hi Michael they have gone in the post you should see them soonregards Karl ----- Original sista grejjorna .... :lol:/> http://www.extremeengines.com/ yeees :)/> Edited February 8, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 (edited) Vedde ! Egentligen borde man gjuta av pluggen så man fick en form. Men jag ska testa o vakumgjuta över pluggen blir det inge bra får de bli en form i cf/epoxy . Edited February 9, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Snyggt, är det innedelarna till ratten? Blir det en form så vet jag en som kan tänkas vilja ha en :lol: / Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Vedde ! Fram delen till rajjen :lol: Blev rätt ok med tanke På förfarandet ! några timmars slipjobb samt några lager epoxy osså några timmar till med slipen så kan det nog duga ? Osså fylla utrymmet bakom med divernylcell.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 (edited) Vedde ! Jobbar vidare med "rajjen"..... Edit : Gillar verkligen stämmningen här på forumet här törs man lägga upp på div experiment utan några proffs kunskaper,utan att bli nertryckt av nån som lägger en finare "svetsfog" mm mm :thumbsup:/> Bara att slippa alla dessa citerade bilder o 1+ :thumbsup: o var är gilla "knappen" :racesmile: Edited February 15, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 ---- var är gilla "knappen ---- Tror det finns på något forum FB eller vad det nu heter. Säkert bara en tillfällig "fluga" det där FB eller vad det nu var för något. Varje år tar SAOL, Svenska Akademiens Ordlista in ett antal nya ord som nämns, finns mm. Nutiden helt enkelt. Om det skulle gå och rösta in så skulle jag rösta på "Rajjen". Det gäller bara att få ordet omtalt tillräckligt mycket. Ett exempel på nya ord är Plåtpolis = Fartkamera. För 15 år sedan var det ingen som visste var en Plåtpolis var. Om 15 år vet alla vad "rajjen" är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Gillar verkligen stämmningen här på forumet här törs man lägga upp på div experiment utan några proffs kunskaper,utan att bli nertryckt av nån som lägger en finare "svetsfog" mm mm :thumbsup:/>/> Bara att slippa alla dessa citerade bilder o 1+ :thumbsup:/> o var är gilla "knappen" :racesmile:/> +1 :thumbsup: :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 (edited) Saxat från SAOL år 2040:lol: "Rayyen" är ett utryck som vedde myntade på "locost sweden" som numer är liktydigt med en hemma byggd ratt i cf Bjussar på en bunus bild. Edited February 15, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 He he Rayyen blir riktigt läcker. Nu kommer bilen bli skit snabb! Så nu har du uppat den till 1441cc? Då förväntar jag mig att den kommer vara riktigt snabb! Grymt jobbat! /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Vedde ! näe,har bara dekal trimmat för att väcka.... Team Libell motorsport´s avdelning :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 He he, men säg inget till honom. Shhhh! /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Vad är de för fel på dessa torrsumps grejjor ? Nu läcker den som en löpande hyena fast den inte äns vart igång ! Visserligen en gammal packning men den va hel o fin dessutom körde jag med packnings massa på båda sidor o lite extra runt skruvar ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Felet är ...... torrsump! /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 (edited) Vedde ! kunde man slippa torrsump ,o köra som på r1 vore de kanon mkt enklare o biligare men nu är de ju inte så med busamotorn... Tätade om de där igår men :mad:/>/> får väl testa med en ny packning. lite framåt går de iaf :racesmile:/>/> Taskig film men du hajjar nog. Lite taskit batteri plus mera komp så de va lite segt :lol:/>/> Edited February 18, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts