Guest micke r1 Posted November 15, 2012 Posted November 15, 2012 yes...fått tag i en ny -08 topp ingen vits att laga den jag hade ! Blir inga nya kammar ! gen 2 kammarna får hänga med ett år till. slår libell till med en stekar tid på hanses hemma bana får man tänka om :racesmile: Jag räknar med 58 tider med nya motorn :lol: Nya starkare vingfästen på gg ... Quote
vedde Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 Kul MIcke Hoppas motorn blir kanon och att du kan börja kapa tider. Skall bli kul att köra lite bana i sommar med dig som vanligt. /Fredrik Quote
Guest micke r1 Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 (edited) klart vi ska åka bana....o fort. Kollar lite med bec åkare från italien om man kan åka lite med dom på imola el dyl kanske de kan va nåt ? Kan va hyffsat lätt o sälja in till fam (sol o bad god mat mm mm ) if you want to make some track days, this is our 2013 calendar: 1 Vallelunga: 23 and24 March. 2. Magione: 25 May 3. Rijeka: 27 july 4. Imola september (date not sure) 5. Misano: 9 November 6. Varano: 7 December Edited November 16, 2012 by micke r1 Quote
Guest micke r1 Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 265 euro för 2 timmar på imola är ju inte dir locost,men de finns justa vägar o gasa på där i krokarna som kostar gratis,dessutom är de nära till både till ducati minardi o ferrari fabrikerna :thumbsup: Quote
Christer J Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 (edited) 265 euro för 2 timmar på imola är ju inte dir locost,men de finns justa vägar o gasa på där i krokarna som kostar gratis,dessutom är de nära till både till ducati minardi o ferrari fabrikerna :thumbsup: ....och GRM o VRP. Passerar där nästa sommar igen. Härliga trakter, kryllar av tvåtaktsrök från racerbåtar, vyer från massor av vingårdar och spännande U svängar på motorvägarna A1 & A22, kapade wireräcken, allt för att slippa vägtullar. Glöm inte att den som är snabbast har företräde och att man har företräde IN i rondellerna, (enligt Italienarna) Speciellt om man har utländska skyltar o släpkärra. Jag vet..... Edited November 16, 2012 by Christer J Quote
Guest micke r1 Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 ok gäller altså att värma däcken innan man ger sig i i rondellen. En annan sak som jag reagerade på mär man bilat i italien är att stop skylten betyder "stanna om man MÅSTE" annars kör man bara . Hi Michael, in spring and summer it's almost impossible to find a track at better rates. Usually circuits are full of motorbikes so availability and prices for cars rise a lot. In fall and winter there are some tracks available at around 40 euro/25 minutes session, but only in smaller circuits. The only chances to drive in a proper circuit at a good prices is joining us in our challenge, which is not just a trackday, is a time attack event but in a friendly and relaxed atmosphere. Quote
vedde Posted November 18, 2012 Posted November 18, 2012 Tror nog att jag håller mig till hemmaplan ett tag till, har inget släp och måste få till bilen lite mer först. Sen skulle jag vilja göra som BeLo och åka med sjuan runt europa, det skulle vara ballt. /Fredrik Quote
Guest micke r1 Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 (edited) Tog rätt många timmar o va rätt onödigt men nu är dom klara :prop: Även detta är en eskilstuna design ....förbättrad i åkersberga :lol: Edited November 19, 2012 by micke r1 Quote
Guest micke r1 Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 Tack ! Dock inte spec svårt att få till såna plana saker som man kan gjuta mellan 2 st glasskivor o i detta fall även spegeln i garaget. Bara så förb**** trist att såga ut det. Quote
Gerhard Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 Snyggt! Vingfäste? Vaccumsuger du med glass skivor eller pressar du? Quote
Guest micke r1 Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 (edited) Japp vingfäste. 2 st bilbatterier 2 st blytackor samt kronhjul pressar ihop glaskivorna! blir väl kanske lite mycket epoxy i en sånt laminat o lite luft, med man/jag får (oftast) 2 st go sidor med ett lagom tjockt skikt med plast över fibern då. Edit: vet inte om de har nån betydelse men....batterierna är urladdade o kronhjulet har en 3,62 utv o garage spegelen överlevde :lol: Edited November 19, 2012 by micke r1 Quote
vedde Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 (edited) aha, vingen i bak! snyggt Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Edited November 19, 2012 by vedde Quote
Libell Posted November 21, 2012 Posted November 21, 2012 :notworthy: Snyggt Om du har lite energi över, kan du väl packetera lite i en låda och skicka till mig :unsure: Quote
Guest micke r1 Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 (edited) sure inga problem ! Har en gen 1 cyl 84 mm borr med kolvar 13,5 som jag inte lämmnat tillbax än. Kan skicka den imorgon ? Edited November 22, 2012 by micke r1 Quote
Guest micke r1 Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 sitter o funderar på att kopiera en sån här ,dock utan mercedes märket o alla knapparna Har blitt lite taggad av allt f1 snack :lol: Matrial kostnaden är ju inte mycket att bråka om,men hur gör man formarna ? Spontant känns de som man ska göra den i tre delar (baksidan framsidan samt en mittbit )...... Quote
vedde Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Ser coolt ut, undrar hur den är att köra med. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 de är nog jätte svårt :lol: :lol: Quote
xtimmyx Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Den ställer ju helt klart vissa krav på styrväxeln. Man vill inte behöva ta nytt tag i ratten för att häva en sladd med den där. :) Quote
Guest micke r1 Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Jaha ni menar så ! De är inga problem ,har nog inte tagit ett omtag än ... Problemet är nog o fixa en form utan att lägga ner för mycket tid o pengar. Quote
vedde Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Jo jag tänkte nog främst på omtag. men om du gör den i delar borde det gå. Svårt att hitta bra och snyggt padding som håller. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 Svårt att hitta bra och snyggt padding som håller. De blir de säkert ! men de få bli ett senare problem. Snickrade till nåt :prop: Antingen gjuter jag på den o tar jobbet o få till "finsidan" eller så gjuter jag av den ? Quote
vedde Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 fan va grym du är! :o /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 lungna sig lite med smickret...jag har bara sågat lite med sticksågen i mdf. Quote
vedde Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 Överträffar vad jag är kapabel till i alla fall. Jag kan tänka det men när det kommer till utförande så falerar jag å det grövsta. Därav är jag imponerad, men jag kanske är lätt impad, vem vet? /Fredrik Quote
Guest micke r1 Posted November 30, 2012 Posted November 30, 2012 utförande så falerar jag å det grövsta Försöker man inte kan man inte falera ! BTW! sticksåg jobbet blev bara skit (OSymmetriskt o ingen ide o gjuta på den) Bara ta nya tag............ Quote
Guest micke r1 Posted December 1, 2012 Posted December 1, 2012 (edited) Första delen ! 4 lager 400 grams matta 10 mm Divinycell som jag spacklade med epoxy samt microballonger o lät torka en stund( För att inte blöta ner distans materialet med en massa plast) innna jag la på mer epoxy o kolfiber. Grymt va starkt sånt blir.... o lätt hela biten väger under 300 gram . Köpte skärm skydd från Playskool Motorsport bra passform samt snabb lev (betalade £69.99 på fredagen o grejjorna kom på tisdagen) Tänkte beställa från westfield men iom jag fortsvarade väntar på ett mailsvar på lite saker jag ville köpa ( 1,5 år) :thumbsdown:/>/>/> Så valde jag en annan leverantör. Tack Patrik E för tippset :racesmile:/>/>/> Edit : dottern lovade o hjälpa mig med en cad ritning så jag slipper sticksången o kan be snickeriet alt en vattenskärare köra ut bilarna i stål/mdf :D/> Edited December 1, 2012 by micke r1 Quote
vedde Posted December 3, 2012 Posted December 3, 2012 Måste du inte förstärka den på baksidan mot snap-off fästet? blir kanske lite brytningar där, med tanke på hur fort du kör! /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted December 3, 2012 Posted December 3, 2012 jo ! Men tanken är att navet ska sitta i den bakre delen,som jag inte har nån form till än. evt så plastar jag in en aluminium bit som jag kan borra o gänga i till rattnavet Quote
vedde Posted December 3, 2012 Posted December 3, 2012 ok, kan bli riktigt coolt. behåll formen och börja sälj CF rattar om det blir bra. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 (edited) Fått lite ritningar ! steeringwheel_m3.pdf steeringwheel_m4.pdf Först är det en variant där jag har utgått från mercedes ratten och i princip "rippat" hela formen, endast justerat måtten/dimensionerna (Steeringwheel_m3). Den andra varianten är baserad på din skiss (Steeringwheel_m4), har på denna variant även lagt in de måtten som du har angivit på skissen. Testade även att rendera en bild på hur ratten (Steeringwheel_m4) skulle kunna se ut i "verkligheten", bifogar ett par bilder i mailet. Edited December 19, 2012 by micke r1 Quote
Guest micke r1 Posted December 19, 2012 Posted December 19, 2012 (edited) en bild till Tänkte få in en shift light i ratten nåt som denna,har ju redan en fempolig kontakt upp i rattnavet ska till rattjohan o hämta ett nytt nav så jag slipper sabba min gammla ratt.... Alla delarna till min "libell" dödar motor är klara,ska åka o hämta dom i helgen :D/> Räknar med ca 220 hk :racesmile: Edited December 19, 2012 by micke r1 Quote
Morty Posted December 19, 2012 Posted December 19, 2012 Micke, ser att du planerar köra Roadsport. Hur hade du tänkt lösa motorbytet, regga om bilen? Citat från reglementet: "6.3 Motor Fri trimning, dock ska motorfabrikat och typ överensstämma med registreringsbeviset. För övrigt se grundeffekt." Quote
Guest micke r1 Posted December 19, 2012 Posted December 19, 2012 (edited) Japp..man kan ju inte besikta bilen o få den godkänd av sbp om man bytt motor. Har man otur hos sbp o dom kollar noga kan man T.O.M bli underkänd av ett grenrörs byte. Edited December 19, 2012 by micke r1 Quote
Morty Posted December 19, 2012 Posted December 19, 2012 Skoj, då ses vi väl på Kinnekulle i maj :racesmile:/> Quote
vedde Posted December 20, 2012 Posted December 20, 2012 Härligt att höra, gott med lite mer mos i maskin. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted December 20, 2012 Posted December 20, 2012 Morty ! Ingenting är skrivet i sten,blir de bra klös i puffran o de kommer nån bec till i modsport så kör jag nog där. Modsport är ju en kul klass! men en gatreggad bec räcker inte riktigt till mot dom stora gossarna,därav mina planer på roadsport. Helt klart iaf de blir ingen hel sesång ,funkar allt som de ska så ligger kinekulle högst på listan. :racesmile: En ratt bild till....dock inte min utan ett skolprojekt Quote
vedde Posted December 20, 2012 Posted December 20, 2012 jäklars vilka schysta bilder. blir den hälften så snygg blir jag mäkta impad! hade du bra kontakt med han på snap off? sneglar på en sån som du har med din kontakt i. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Magoo Posted December 20, 2012 Posted December 20, 2012 (edited) Fräck ratt men har du gocartutväxling i styrväxeln? såhär ser det ut i riktiga muskedunder. hyffsat likt din ratt :lol:/> :prop:/> Edited December 20, 2012 by Magoo Quote
Guest micke r1 Posted December 20, 2012 Posted December 20, 2012 (edited) Johan är en trevlig kille o kul o surra lite med ! Ska dit imorgon o hämta ett halvt nav kan ju höra va han vill ha för ett till dig ? slår en signal innan jag åker därifrån. Edited December 20, 2012 by micke r1 Quote
Guest micke r1 Posted December 20, 2012 Posted December 20, 2012 (edited) Magoo ! :lol:/>/>/>/> De där måste vara hassenhoffs bil "kit" som pratade ? eller nåt som aprilia tagit fram....bara dom kan få fram nåt sånt fult :prop:/>/>/>/> Vedde ! Coolt tycker jag med lite ungdomar som gör lite roliga proj... Dom gör en form nästa vecka till sin ! kanske kunde man lånat den ,men de är roligare o ha nåt man gjort.... iaf delvis själv . Edited December 20, 2012 by micke r1 Quote
vedde Posted December 20, 2012 Posted December 20, 2012 Tack Micke, ring mig så får vi se, är sugen. Jag har Sierra rattstång om det gör någon skillnad. Du måste lägga upp bilder både på din och deras sen, dom är ju skittuffa! Duktiga ungdomar. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Christer J Posted December 21, 2012 Posted December 21, 2012 eller nåt som aprilia tagit fram....bara dom kan få fram nåt sånt fult />/>/>/> Å så finns det dom som gör illa ännu värre :) http://www.blocket.se/orebro/Aprilia_rsv_1000r_42885714.htm?ca=8&w=1 Quote
Jocke4U Posted December 21, 2012 Posted December 21, 2012 (edited) :blink: Hur tänker man då...."fick dom billigt" eller nåt sånt måste det vara och noll smak och förstånd :D "skönhetsfel finnes" ....nähä ;) Edited December 21, 2012 by Jocke4U Quote
Guest micke r1 Posted December 22, 2012 Posted December 22, 2012 (edited) tänkte mest då deras instrument,men o andra sidan kan suzuki misslyckas åxå Dom gav ju bort Suzuki RE5 Rotary till återförsäljana runt om i värden bara man stog för frakten,men de slutade med att dom fick Dumpa x antal fabriks nya samt halv färdiga i japanska havet :o/> Edited December 22, 2012 by micke r1 Quote
Guest micke r1 Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 (edited) Yes...alla delar till motorn är klara :thumbsup:/>/>/>/> Snickar firman lovade o köra ut formen till ratten nästa vecka,evt så kanske han kan fräsa ut mittbiten som jag redan har klar i sin fräs. Han va dock lite resarverad till att köra cf/epoxy i sin maskin ! skulle va skönt o slippa dremla ut den själv. Kommer inte att mappa motorn med dom grejjorna jag har (interfacet ) samt mjukisen som petrik mdf tagit fram. Trimmar killen tyckte att en power commander va mycket smidigare att jobba med så jag kör med de. :racesmile:/>/>/>/> EDIT: va o spionerade i dag hos k anders på hanses nya bygge med en busa motor,blir nog bra som fan...o snabb OBS gammla bilder på "gröna faran" den har bytt färg till ---->ljus grå samt orange ! Han jobbar som en iller så vi kan nog rejsa redan i sommar :racesmile:/>/> :thumbsup:/>/> Edited January 6, 2013 by micke r1 Quote
vedde Posted January 7, 2013 Posted January 7, 2013 Fan va kul, kan knappast bärga mig att se den färdiga ratten, kommer du skära den ur biten du hade gjort kommer den bli sjukt lätt och riktigt ball! Skall K Anders andra bil vara en ren banbil eller hinner han med besiktning och allt? Blir kul att se vad det blir och hur den går i vilket fall som helst. /Fredrik Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.