kengren Posted September 21, 2012 Posted September 21, 2012 Nu börjar det likna en 7:a :) Www.locost.bloggplatsen.se HÄRLIGT - jag blir avundsjuk du har en härlig resa framför dig kenneth Quote
Karlskrona Posted September 21, 2012 Author Posted September 21, 2012 Ja det är svårt att slita sig från garaget nu, hoppas att det regnar i morgon också så jag inte kan måla på huset 😜;) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Thomas Posted September 22, 2012 Posted September 22, 2012 Ja sån tur vi har. jag slipper också måla. Var inte rädd att bränna på riktigt med A med svetsen. Quote
Karlskrona Posted September 22, 2012 Author Posted September 22, 2012 Även i dag slipper vi måla:) svetsen bränner på bra, fick hjälp av pappa i början då det var några år sedan man svetsade, men det är som du säger det är bara att elda på när det är 2mm järn:) Och lite bilder Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 4, 2012 Author Posted October 4, 2012 Då har man beställt två spindlar, jag är i valet och kvalet vilken motor jag ska ha! Är lite sugen på en b234 16v eller en turbo Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 7, 2012 Author Posted October 7, 2012 Nu är donator motorn äntligen ute ur bilen, lite jobbigt att lyfta ur den själv men det gick till slut. Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Börja fundera på motorns placering Tänkte försöka använda original fästena :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
cealm Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Säkra höjden med motor i ramen och att oljetråget kommer MINST 90 helst 100 eller lite till över marken i ride height. Originalen kan ge en låg placering av motorn med tillhörande goda möjligheter att forma oljetråget vid fartgupp och andra ojämnheter. Det är om du lägger en plåt rakt av på ramrören som bilden visar. Mina motorfästen är betydligt högre än original. Det är ett avsiktligt val jag gjorde. Quote
Karlskrona Posted October 8, 2012 Author Posted October 8, 2012 Ska bygga nytt lägre byggbord med hjul först så jag kan lyfta ut och in motorn för att bestämma hur den hamnar. Men det låter som en bra idé att ha minst 10 cm markfrigång då jag bor i skogen:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 11, 2012 Author Posted October 11, 2012 Köpt en ny bok, kändes som att det var behövligt till el system och dylikt:) Jag kan rekommendera ett besök hos lafri i karlskrona eller www.lafri.se jag kunde ha gått i butiken i timmar.... Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 14, 2012 Author Posted October 14, 2012 Nytt byggbord svetsat, nu fattas bara hjulen! Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Antas Posted October 14, 2012 Posted October 14, 2012 Det är till att bygga ett lyxigt byggbord av fyrkantrör! Själv använde jag L-profiler från soptippen = Locost. Du kan få mitt byggbord gratis om du hämtar det.... hmm..tänkte inte på att det är 150 mil till dina ocentrala trakter. Nåja, erbjudandet var iallafall flott. Antas Quote
Karlskrona Posted October 14, 2012 Author Posted October 14, 2012 Hehe tack men nej tack:) när jag hade byggt klart kom jag på att gräsklippare motorn kanske passa på bordet så grabbarna får sig en 7a dom också:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 17, 2012 Author Posted October 17, 2012 Det gäller att få in grabbarna på rätt spår;) Tur jag får hjälp när jag ska såga bort bakaxlen :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 18, 2012 Author Posted October 18, 2012 I dag fick jag spindlarna :) 20 kg rost :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 21, 2012 Author Posted October 21, 2012 I dag har det hänt rätt mycket rätt att det var hårt i går kväll:) winschen upp på vinden och motorn in i bilen Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 25, 2012 Author Posted October 25, 2012 Nu är bakaxlen borta:) fy f*n vad den väger. Nu blir det lättning:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Christer J Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 Jag kapade av de mittre upphängningsfästena på min axel, men kolla upp tjockleken inifrån innan du också kapar hål i diffhuset. Det gick fint att svetsa ihop, men onödigt. Sparade väl ett halvkilo. Lite i sammanhanget, men många bäckar små.. Quote
Karlskrona Posted October 25, 2012 Author Posted October 25, 2012 Haha jag har precis gjort samma sak, men bara ett litet hål som gick lätt att svetsa:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted October 28, 2012 Author Posted October 28, 2012 Nya delar inhandlade :) nu ska den ner på hjul!! Www.locost.bloggplatsen.se Quote
cealm Posted October 28, 2012 Posted October 28, 2012 Jag vet vad du köpt för grejor. Jag köpte samma fästen för fyr-länken (K-länken). Är de lika bra som de ser ut på bilden, mina har inte kommit än. Quote
Karlskrona Posted October 28, 2012 Author Posted October 28, 2012 Nästan bättre:) du skulle åkt och hämtat grejerna istället, vilken verkstad!! Och vilka häftiga grejer han hade :) det blir nog flera resor till Niklas för att köpa grejer!! Kolla pedalstället Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 1, 2012 Author Posted November 1, 2012 Hos en kille här på forumet som heter Niklas (FMR) han bor lite utanför Emmaboda :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 1, 2012 Author Posted November 1, 2012 Nu är spindlarna som nya;) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Thomas Posted November 2, 2012 Posted November 2, 2012 Fint. Har du en 70- tals Camaro eller Firebird också. Quote
Karlskrona Posted November 2, 2012 Author Posted November 2, 2012 Det är en firebird-75a som har varit min och nu ägs av min far. Den ska rost lagas. Det är ingen smog motor i den utan en från en äldre pontiac så den kan bränna gummi :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 2, 2012 Author Posted November 2, 2012 Denna har samma huv och troligen motor från samma bil. Sitter en 400 i den :) går som ett skållat troll ;) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 3, 2012 Author Posted November 3, 2012 Beställt lite nya saker ;) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 4, 2012 Author Posted November 4, 2012 Fan vad skruvarna till bromsskölden sitter, få bli nya där när det ska ihop igen ;) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 4, 2012 Author Posted November 4, 2012 En är lös, en kvar ;/ Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 5, 2012 Author Posted November 5, 2012 Det ska vara 14mm skalle på bultarna till drivaxlen men på mina passade 13mm bättre= sönder rostade:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 5, 2012 Author Posted November 5, 2012 Nya övre spindel leder Www.locost.bloggplatsen.se Quote
cealm Posted November 5, 2012 Posted November 5, 2012 (edited) ---- mina passade 13mm bättre= sönder rostade:) ---- Välkommen in i 240-rostbult-gänget. Jag vet hur det är. Jag fick ta en annan bakaxel ur lagret istället. Såg inte problemet förrän jag skrotat bort allt skrot som bromsok och skivor mm. På nästa axel var allt ok och lätt att ta bort. Edited November 5, 2012 by cealm Quote
Karlskrona Posted November 5, 2012 Author Posted November 5, 2012 Jag har fått loss den ena sidan så då ska den andra loss också:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 6, 2012 Author Posted November 6, 2012 Nu har de undre spindellederna kommit, rören till a-armarna kommer nästa vecka:) behöver bara ha hjälp med att hitta ett rör med 29mm innediameter till bussningarna :/ Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 8, 2012 Author Posted November 8, 2012 Nu är rören klara :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Gulf62 Posted November 8, 2012 Posted November 8, 2012 Karbon var det, va? Om du ska gjuta i glasfiber med karbon/kolfiber utgår jag i från att detta är för at det ska få den rätta look'en. Annars skippar du väl glasfibern ..... eller? Jag hade en Locost stående hemma på gården utan motor och i lite sådär skick som jag sålde till en trevlig kille i Mjölbytrakten. Han, eller hans brorsa som väl var den jag hade mest kontakt med (trevlig även han!)har en lackfirma som även sysslar med vattentransfer .......... ja, just det; vatten vadå? Jo, han förklarade hur det gick till en, två och tre gånger men jag är fortfarande lika klok. Vad jag dock vet är det är något av det grymmaste jag sett. Vill du ha kolfiber? Han fixar kofiber. Ormskinn? Japp. Redwood? Jodå. Kolla hans hemsida på www.designchrome.se. Där finns ett galleri med hur fräna saker som hälst. Han fixar säkert också "kolfiber" fälgar om du vill. Jag skulle bli förvånad om inte dom båda bröderna finns någon stans på forumet - Christian Petersson heter lackeraren i alla fall. Tror nog det finns eller kommer finnas minst en kolfiber Seven i trakterna kring Mantorp/Mjölby. Ett besök på hemsidan är ett måste - ren porr för en bilsnille! Lycka till! :thumbsup: Quote
Karlskrona Posted November 8, 2012 Author Posted November 8, 2012 Oj säger jag bara:) fan vad häftigt!! Jag skickade iväg ett mejl och frågade vad han tog för en fälg;) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
kengren Posted November 8, 2012 Posted November 8, 2012 Oj säger jag bara:) fan vad häftigt!! Jag skickade iväg ett mejl och frågade vad han tog för en fälg;) Www.locost.bloggplatsen.se Det är fantastiska jobb som han gör!! Han lackade två frånluftsgaller som sitter bakom framhjulen på min Corvette 1972 - det är lackad krom - håller fullständigt med om att det är "porr" för bilfolk.... kenneth Quote
Karlskrona Posted November 9, 2012 Author Posted November 9, 2012 Vet ni om han håller på fortfarande? Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 14, 2012 Author Posted November 14, 2012 I dag blir det till att hämta rör till a-armarna och hämta rören till bussningarna + ett gängat rör med m18 gängor+ förhoppnings vis så kommer hylsorna till 4-linken från kg idag:) det kan bli en bra dag i dag :) synd att man jobbar två heldagar (8-19+8-21) nu bara men till helgen då ska det byggas😃😃 Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 14, 2012 Author Posted November 14, 2012 Nu börjar grejerna trilla in:) Och ett sms från posten om att hylsorna hade kommit från kg ;) Nu kör vi!!! Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Karlskrona Posted November 15, 2012 Author Posted November 15, 2012 Fan med!! Mitt rör från stålmänen var försenat, kommer på tisdag. Jag som tänkte bygga hela helgen!! Www.locost.bloggplatsen.se Quote
gka Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 Kanske nåt för dig? http://www.blocket.se/blekinge/Omsvetsad_BMW_ZF_328_M3__lada_till_Volvo_B230_43903367.htm?ca=22&w=1 Quote
Karlskrona Posted November 16, 2012 Author Posted November 16, 2012 Ja du den har jag kollat på många gånger men har inte de pengarna nu, ska beställa stötdämpare nästa månad så där ryker det mesta av spar pengarna:) hur går det för dig med ombyggnaden ? Med vänlig hälsning, Björn Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Thomas Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 Du klarar dig långt med en M90 med förstärkt 3:a. Drevet är krympt på axeln och om man kastar i växlarna så kan det hända att man puttar bort drevet så man svetsar fast dem på axeln. De klarar ganska hör effekt. Quote
Karlskrona Posted November 16, 2012 Author Posted November 16, 2012 Jag ska inte ha så jätte många hk tänkte ca 200-250, det klara väl m47? Eller är det bättre att köra m90? Känns bara så klumpig. Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.