Jump to content

Väder


LUPUS

Recommended Posts

Verkar bli varmt. 27grader och 6mm regn på lördagen. Kanske det dunstar bort? luftmadrass är att föredra då dessa flyter på vatten i enlighet med archimedes princip.

//Jesper

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Kan vi inte hyra ett tok stort party tält som vi ställer upp över hela kullen! Då kan det regna hur bäst fasen det vill.

Blir att ta med regn ställ!!! :mad:

DET KOMMER BLI FINT!!!!! "har pratat me väder gudarna" :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Jag har på samma vetenskapliga sätt som Yr.no, SMHI osv spått vädret i en gammal tekopp och den säger 24 grader växlande molnighet, vindstilla och en tracktemp på 20 grader under hela helgen, förutom natten lördag-söndag, då det kommer bli medelhavsvärme....

Så då vet vi det!!! ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Söndagen ca 20 grader. I Kinne Kleva, på banan blir det väl som vanligt kokhett. Lördagen regn. En dag av var sort är väl bra? :) Variation; 2 banor till priset av en!

Link to comment
Share on other sites

Var på dragracing för två veckor sedan i regn och kollade prognoserna oftare än jag andades inför den helgen. Kan bara säga att det verkar jävligt svårt att spå just övergående regn. Det var nätt och jämt att man lyckades spå vilket väder det var för tillfället...

Link to comment
Share on other sites

Gå inte in på SMHI och kolla, nu spår de de regn hela lördagen som skall hålla på ända till Söndag morgon. Jag dyker upp på Söndag morgon om Dubbelbokningen på biltrailern löser sig... (jag bokade släp redan i Mars för att verkligen vara säker på att få tag på kärra)samt att det inte låter mums från kardan/quife låda. Skall tappa ur olja och provköra utan lock för att se vart problemet ligger. #SUCK#

Link to comment
Share on other sites

Gå inte in på SMHI och kolla, nu spår de de regn hela lördagen som skall hålla på ända till Söndag morgon. Jag dyker upp på Söndag morgon om Dubbelbokningen på biltrailern löser sig... (jag bokade släp redan i Mars för att verkligen vara säker på att få tag på kärra)samt att det inte låter mums från kardan/quife låda. Skall tappa ur olja och provköra utan lock för att se vart problemet ligger. #SUCK#

Jag skall leta redan på mitt skrikiga röda fiske ställ som jag körde i för två är sedan ! om jag väl hittar det igen lär det bli uppehåll

Link to comment
Share on other sites

En sak som slog mig är att om det regnar så mycket som YR.no föreslår (upp till 47 mm under natten fre - lör) så kommer vi behöva pumpar för att få bort vattnet på ett par ställen på banan.

Link to comment
Share on other sites

Vi får göra som Jörgen.... Köra sakta med paraply!!! ;) :D

Paraply behöver vi nog inte

jag tror stenhårt på väderguden i inlägg #10

Link to comment
Share on other sites

Jaha, bilen är lastad och det mesta packat.....regnar som tusan i Alingsås.. Åker väl upp till kullen snart ändå och tar några fredagsöl i regnet :)

Link to comment
Share on other sites

Det här med Väder är inte lätt speciellt inte om man skall ställas till ansvar:

Vder.jpg

Vi hade regn en stund på Kinnekulle, frågan är om det är naturens fel eller meteorologernas fel?

Via Wikipedia går det inte att koppla ett ansvar för vädret direkt till uppdraget.

Meteorolog är ett naturvetenskapligt yrke inom meteorologi. Meteorologer samlar in och sammanställer meteorologiska data (väderobservationer) från exempelvis väderstationer, vädersatelliter och väderballonger, utformar väderprognoser, samt varnar och informerar allmänheten om väder via TV, radio, tidningar, internet, fax och telefon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...