LUPUS Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 (edited) Väder http://www.klart.se/...%C3%B6tene.html http://www.yr.no/ste...tidsvarsel.html Det har gått från mycket regn alla dagar till sol och bara liiite regn , hoppas prognosen håller sig. YR brukar vara bäst på att spå regn runt kullen Edited June 28, 2012 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Ser lovande ut :) Hoppas det stämmer bara, för jag ska sova i tält. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 29, 2012 Author Share Posted June 29, 2012 Ser lovande ut :) Hoppas det stämmer bara, för jag ska sova i tält. Nu ser det värre ut igen regn däck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Nu ser det värre ut igen regn däck Regn-däck ska man alltid ha med. Håller regnet borta. Särskilt om man satsat på dyra regndäck. :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Paraply kan vara ett Locost-alternativ till regndäck. Skall dock ej att använda direkt på bilen utan till föraren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stadig1 Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Verkar bli varmt. 27grader och 6mm regn på lördagen. Kanske det dunstar bort? luftmadrass är att föredra då dessa flyter på vatten i enlighet med archimedes princip. //Jesper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nallemannen Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 Hmmm... Kan vi inte hyra ett tok stort party tält som vi ställer upp över hela kullen! Då kan det regna hur bäst fasen det vill. Blir att ta med regn ställ!!! :mad: DET KOMMER BLI FINT!!!!! "har pratat me väder gudarna" :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stra_G%C3%B6taland/Kinnekulle~2700827/langtidsvarsel.html Regn efter 14.00 på Lördag. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 (edited) och SMHI säget regn fram till 14:00 på lördag och därefter uppehåll... Raka besked som vanligt :wacko: SMHI Edited July 1, 2012 by fege Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 Jag har på samma vetenskapliga sätt som Yr.no, SMHI osv spått vädret i en gammal tekopp och den säger 24 grader växlande molnighet, vindstilla och en tracktemp på 20 grader under hela helgen, förutom natten lördag-söndag, då det kommer bli medelhavsvärme.... Så då vet vi det!!! ;) :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Enligt de så skulle Karlskrona fått 32mm igår fram till kl. 14. men det kom 5 mm på morgonen sedan fint väder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Söndagen ca 20 grader. I Kinne Kleva, på banan blir det väl som vanligt kokhett. Lördagen regn. En dag av var sort är väl bra? :) Variation; 2 banor till priset av en! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Var på dragracing för två veckor sedan i regn och kollade prognoserna oftare än jag andades inför den helgen. Kan bara säga att det verkar jävligt svårt att spå just övergående regn. Det var nätt och jämt att man lyckades spå vilket väder det var för tillfället... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Hittade en bättre prognos, med åska och regn natten mot lördag och sedan bara bättre! http://www.vackertvader.se/g%C3%B6tene/10d :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted July 5, 2012 Author Share Posted July 5, 2012 http://www.vackertvader.se det är ju ett bättre sajt namn från början , den skall jag använda i fortsättningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Gå inte in på SMHI och kolla, nu spår de de regn hela lördagen som skall hålla på ända till Söndag morgon. Jag dyker upp på Söndag morgon om Dubbelbokningen på biltrailern löser sig... (jag bokade släp redan i Mars för att verkligen vara säker på att få tag på kärra)samt att det inte låter mums från kardan/quife låda. Skall tappa ur olja och provköra utan lock för att se vart problemet ligger. #SUCK# Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted July 5, 2012 Author Share Posted July 5, 2012 Gå inte in på SMHI och kolla, nu spår de de regn hela lördagen som skall hålla på ända till Söndag morgon. Jag dyker upp på Söndag morgon om Dubbelbokningen på biltrailern löser sig... (jag bokade släp redan i Mars för att verkligen vara säker på att få tag på kärra)samt att det inte låter mums från kardan/quife låda. Skall tappa ur olja och provköra utan lock för att se vart problemet ligger. #SUCK# Jag skall leta redan på mitt skrikiga röda fiske ställ som jag körde i för två är sedan ! om jag väl hittar det igen lär det bli uppehåll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Bara det är av bomull eller flamsäkert material i ditt regnställ så du uppfyller reglerna. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 En sak som slog mig är att om det regnar så mycket som YR.no föreslår (upp till 47 mm under natten fre - lör) så kommer vi behöva pumpar för att få bort vattnet på ett par ställen på banan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Yr.no har flyttat den blötare delen av lördagen till efter att banan har stängt. Det var omtänksamt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted July 6, 2012 Author Share Posted July 6, 2012 Nu börjar det likna något ! kan dock bli en blöt karavan till maten ....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Vi får göra som Jörgen.... Köra sakta med paraply!!! ;) :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mson Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Vi får göra som Jörgen.... Köra sakta med paraply!!! ;) :D Paraply behöver vi nog inte jag tror stenhårt på väderguden i inlägg #10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Paraply behöver vi nog inte jag tror stenhårt på väderguden i inlägg #10 Jag litar också på Baging :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Jaha, bilen är lastad och det mesta packat.....regnar som tusan i Alingsås.. Åker väl upp till kullen snart ändå och tar några fredagsöl i regnet :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Det här med Väder är inte lätt speciellt inte om man skall ställas till ansvar: Vi hade regn en stund på Kinnekulle, frågan är om det är naturens fel eller meteorologernas fel? Via Wikipedia går det inte att koppla ett ansvar för vädret direkt till uppdraget. Meteorolog är ett naturvetenskapligt yrke inom meteorologi. Meteorologer samlar in och sammanställer meteorologiska data (väderobservationer) från exempelvis väderstationer, vädersatelliter och väderballonger, utformar väderprognoser, samt varnar och informerar allmänheten om väder via TV, radio, tidningar, internet, fax och telefon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts