Pac Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 (edited) Eftersom jag börjat projektera ett nytt bygge är det dags att Tigger får en ny "husse". Idag var det vårpremiär! Modell: Tiger Supercat Mätarställning: 101 mil(dagsfärskt!) Färg: Raven black metallic & kolfiber Chassie: rörram med två separata störtbågar. Hjulupphängning: Tiger Racing design baserat på Ford Sierra, Dubbla A-armar fram, Snett bakåt riktade armar bak, fullt justerbart både fram och bak. STAX Coil over fram och back. Justerbara inboard-stötdämpare fram. Snabb styrväxel(2.1varv) och specialdesignad styrgeometri. Ford Sierra diffklump och separat hjulupphängning bak. Bromsar: Tiger Racing design baserat på Ford-komponenter. Ventilerade skivor fram. Kylsystem: Lättviktskyl i plast och aluminium, Aluminium kylrör, Sierra expansionstank. Motor: JEM engineering(jemengines.co.uk) 2,1l Pinto med Kent cams Mild road och Yamaha R1 förgasare(bestyckning för denna motorindividen, ingen tumregel-bestyckning!) Växellåda, kardan & drivaxlar: Ford T9 och Tiger Racing designad kardanaxel, drivaxlar från Ford Sierra. Däck & Fälgar: Aluminium fälgar med så gott som nya däck. Inredning: Tiger racing med specialdesignade stolar & fyrpunkts-bälten. Två separata störtbågar. Tiger Supercat är en av Tiger Racings (tigerracing.com) tolkningar av Collin Chapmans berömda design nummer sju, även kallad Super Seven. Min bil regbesiktigades den 7/4-2010 och är byggd för att göra bra ifrån sig både på bana och landsväg. Det här är snabb bil på riktigt!, ingen show-bil som bara trilskas. Den är färdig och behöver inte skruvas ihop innan man vågar börja köra. Det är bara till att hoppa I, vrida på nyckeln och njuta! Mer info hittar du i min tråd här: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=8981&st=0 Pris: 135.000:- eller högstbjudande. Med bilen medföljer även en komplett Ford Sierra som reservdelsbil och en komplett nyrenoverad FORD Pinto OHC 2.0l-motor. För sökmotorerna, super seven, Caterham, Westfield, MK sportscar, sjua, säljes Edited May 30, 2012 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 30, 2012 Author Share Posted May 30, 2012 Såld. Jag har redan abstinens, snyft! :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 Man saknar inte kon förrän båset är tomt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 Såld. Jag har redan abstinens, snyft! :( Sätt igång och bygg då... :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 31, 2012 Author Share Posted May 31, 2012 Ja du har rätt Peter. Man skall inte gråta över "spilld mjölk", det är bara att ta nya tag. :) Jag har redan börjat samla delar så nu skall det storstädas i garaget och en av motorerna skall upp i motorbocken så jag har något att leka med. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Håller med Peter, sätt igång och bygg! Så att man kan komma på nytt besök framöver :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Vilka planer finns förankrade för framtiden Per? Vet att det planerats en hel del de sista åren, så vad står högst på listan av troliga/möjliga projekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted June 2, 2012 Author Share Posted June 2, 2012 Det enda som är säkert är att jag har en hög Duratec-motorer i källaren. Jag är väldigt sugen på något MIATA-baserat! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Jag vet något som är Miatabaserat och som kan ha en Duratec under huven...... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Kan nog börja på M och sluta på R, vad som är i mitteN får man klura på :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts