Jump to content

Svensk sajt med coola lampor,mätare mm.


mloisg

Recommended Posts

Snubblade av en ren tillfällighet in här: www.nccr.se och såg ett stort utbud av lampor och mätare mm. som i alla fall skulle funka för mig.

Har mejlat företaget för att försöka bringa klarhet i vad som kan vara gatlegalt på våra byggen, och hoppas att de återkommer snarast.

Link to comment
Share on other sites

Är samma ljusbild på höger och vänster sida.

Skilnaden är höger - vänster trafik.

AAa! såklart, men då borde det inte vara några problem att sätta på några sådana projektor lampor på en seven tycker jag.

(men mitt tyckande är ju värt ganska lite)

Kanske therealpinto kan dyka in och upplysa oss om dessa är ok?

Link to comment
Share on other sites

Det är enkelt med lampor och dess regler.

Rätt E-märkning för den placering som lampan skall sitta på så är allt ok.

Det är däremot inte alltid lika enkelt att lampan man vill ha har en korrekt E-märkning.

Link to comment
Share on other sites

Korrekt E-märkning är inte bara Rätt E och siffrra på Rätt ställe utan även att det ingjutna E märkningen verkligen är en E-märkning och inte bara en gjutning. Jämför med CE märkning. Det finns hur mycket som helst att köpa CE märkt men väldigt ofta betyder det CE-märkta endast China Export...

Å andra sidan så har vi alla samma svårighet att bedöma E-märkningen, såväl byggare som SBP-kontrollant. Är E-gjutningen med bokstav och siffra utförd korrekt och lampan på rätt ställe. Vem kan då säga att det är fel om allt verkar rätt?

--- Har mejlat företaget för att försöka bringa klarhet i vad som kan vara gatlegalt på våra byggen, och hoppas att de återkommer snarast ---

Hoppas det kommer ett bra och klargörande svar från firman.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...