Jump to content

LUPUS

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    3,366
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    228

LUPUS last won the day on December 4

LUPUS had the most liked content!

Reputation

1,000 Excellent

1 Follower

Contact Methods

  • Skype
    supersonett

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    T#bias B#rndtson
  • Ort
    Gr#storp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

23,850 profile views
  1. Svaret är det beror på 🤔 ofta vill elmotorer upp i 6-10 tusen varv Så normalt set landar man runt 1:8 kanske 1:11 i tot utväxling , där kommer bubbla lådan in , man lägger i lagom växel och glömmer bort det hela. Eller så har man långsam / snabb växel . koppling borde inte behövas om man är snäll vid ändring av utväxling = noll moment och lite rpm matchning Men , är elmotorn konstruerad för låga varv och höga moment kanske direkt på diffen fungerar. men rent praktiskt så skulle jag säga sikta på grejer från en Elbils tillverkare , och plocka på skroten. Tycker alla färdiga eftermarknads system är extremt dyra . och kanske värt att nämna batteriet är den klart dyraste prylen. 🙈 . Men lista range du vill ha , effekt , max hastighet och grov budget så kan vi nog dra ner dig i träsket 😎 Jag sålde precis ett komplett Leaf 110hp paket med AC och DC laddare , batteri , motor , växellåda och 12 dcdc för mindre än vad den motorn kostar i usa med controller ( Snabb googla usa priser)
  2. B234 knackar på 🤘
  3. Gott om plats , du hade fått plats med en cylinder till 😜
  4. Inverter har framgångsrikt bytts mellan de två så det borde vara samma grund motor. Dock måste du skriva in offseten i invertern. De nya pdm med plastlock är samma, tror de mesta är 7kw och typ2 , OBS klarar dock inte chademo standalone. Då behövs gamla PDM:en
  5. 22kg ! 10% vikt reducering 👍 2.17 kg kostar det att ha p-spärr med elektrisk aktivering. Kanske inte värt jobbet egentligen men nu är det gjort . Svarvat axeln , kapat bort alla fäst flänsar , pressat ut stål hylsor . Svarvningen ger teoretiskt lägre tröghet oxå . Borde kapa 0.002 sec på 0-100 tiden 🤘. Hela främre infästningen av aktivering borta . Plast plupp kvar
  6. tror det var 2021 -ish Jag tror det oxå , man vill ju ha sega axlar men hårda kugg ytor , skall testa först med svarven och se om jag kommer åt att sticka av den från sidan utan att tan ner hela hjulet, annars har jag en monster bänk slip på 4-5 hästar får bara plasta in alla lager ordentligt och inte köra för varmt
  7. Den sparas , kommer lämnas med R växeln i ( racing )
  8. Kluvit växellådan . Två anledningar * kolla hur diffen ser ut i verkligheten och se om det verkligen är omöjligt att lura in en LSD ( finns risk för spinn på innerhjulet) Och det ser nog ut att va så , väldigt smal diff , inte så troligt att något rwd går att byta in. NISMO skall tydligen sälja en för 20’ 🥳 men även om man hade tyckt det var billigt verkar ingen leverans ske . Troligen tillverkades de bara för japansk racing serie finns som artikel nummer men inte i verkligheten. * ta bort p-spärren , det är troligen 2 kg skrot och motorn man kontrollerar den med är för krånglig att få igång . Så mindre saker som krånglar och lite super seven tänk . Ingående , mellan axel , diff . Ca 1:9 total utväxling stora kuggarna skall svarvas bort , får se hur härdningen är
  9. såg tråkigt ut men det är nog det enda rätta , tar ofta mera tid att räta än att byta. material kostnaden är ju låg och nu kan du säkert göra någon förbättring oxå. Kanske till och med går att sveta fronten lös ( i typ hemmagjord jigg ) och sedan mäta in i resten av bilen . Inte 2025 än du hinner .....
  10. Lupo 3l fritt från minnet 56cm men är det bakom du ska ha ?
  11. efter ytterligare googlingar kom detta fram https://www.amazon.se/dp/B081JPC7DT/ref=sspa_dk_detail_5?psc=1&pd_rd_i=B081JPC7DT&pd_rd_w=7HcGJ&content-id=amzn1.sym.7a4fbf23-63c0-49ba-afa3-64d64b9ffe92&pf_rd_p=7a4fbf23-63c0-49ba-afa3-64d64b9ffe92&pf_rd_r=88CKJPKBX5R1Z5B8QF7P&pd_rd_wg=ahXq8&pd_rd_r=6edb3477-bde7-4826-802e-bb710c8cfe1e&s=industrial&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9kZXRhaWw kanske funkar wller detta https://www.amazon.se/DollaTek-signalgeneratormodul-pulsfrekvens-arbetscykel-rektangulär/dp/B07PMGHGX6/ref=sr_1_1?dib=eyJ2IjoiMSJ9.WO7Gj04nrs_8fhE9mD9vR08er9MdcS8BsqEm9UklPtZ3MNdlXyaLjC36nNQjhbL3dk3xsVL5_iVc1L9xe_04YH0K39mlSfCJH_5Olw5u8yy7Miwq_V5RjjdgZVzCmJ5KTTbxFY7OebNWbhNZOrnmUQ.6aphLzomcIYIB0uwtu8vpEuyY_xq5rHBd_z088cHUa4&dib_tag=se&qid=1732833842&refinements=p_123%3A419430&rnid=91049078031&s=industrial&sr=1-1
  12. Hej, skall varvtals styra min vatten pump ( från en Vw hybrid ) och det skall ske genom att skicka en viss duty cycle enbart som styr signal till en pinne ( ingen last) . Just nu hänger pinnen i luften och då går den på 100% i limphome funkar bra men det låter lite och tror inte det är bra i längden. Jag har ju redan en aurdino i grunden men den gillar inte 12v UT och den har vissa problem att nå 100Hz på vissa pinnar utan att förstöra resten den styr ( klockfrekvens). Så ..... finns det någon super enkel alibaba krets som kör PWM 100Hz och har vrid pottar för dutycycle ? tror jag kommer ganska långt med 50 % . Optimala vore ju en som i första hand kan köras standalone och sedan bara ta en signal från AUrdinon. skulle räcka med 25-50-75-100 steg Eller kan man löda ihop något med en 555 timer krets , designa kretsar är inte min grej riktigt . #### från spec ######## If PWM Speed Control *is* Used • Terminal “S” driven with: +12V (nominal) PWM controlled, 9 to 110Hz. (nominal = 100Hz) • If there is no PWM signal within 2 seconds of power-on, the default mode of full speed operation will be used. • If there is a valid PWM signal, a speed-proportional response to a commanded 12-93% duty cycle will be delivered. See below:
  13. bumpar en gång till innan jag beställer
  14. nä det ser ju ut att sprida lite 😞 , fan svårt detta med lack. Vill egentligen inte ha en tok blank orginal renoverings färg. Men 50 års patina grå ( eller grön) verkar svårt att köpa över disk
  15. Dennis. …. Photoshop service Hur nära är färgen RAL 7040 den grå jag redan har på det grå bleka , bilden på lyften ( eller lämplig ) . borde finnas som val i paletten ? JAS 39 är nästan den färgen säger modelhobby forum kanske ett möjligt val ( lite flyg oxå ) . Karossen är snart helt naken och fönster lister skall bytas . Vore nog dumt att inte göra något på iallafall kaross
×
×
  • Create New...