-
Posts
3,341 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
223
LUPUS last won the day on October 27
LUPUS had the most liked content!
Reputation
978 ExcellentContact Methods
-
Skype
supersonett
Profile Information
-
Kön
Kille
Profile Fields
-
Namn
T#bias B#rndtson
-
Ort
Gr#storp
-
Locost-status
Har byggt locost
-
Regler runt ombyggt fordon
LUPUS replied to rollexe's topic in Regler (SFRO, myndigheter, besiktning) & Försäkringar
nu kan jag inte påminna mig var jag läste eller diskutera detta, så dålig källa ?? (men Mr Pinto kan kanske hjälpa till) Elkonvertering kunde åtminstone när jag börja bygga för 5 år sedan (och sikta på enbart ombyggt fordon) troligen anses vara ett sådant stort ingrepp att det i sig kunde räcka som ombyggt fordon och man kunde behålla bromsar och axlar som de va Man kastar ju ut en hel del grejer som gör det ganska ombyggt och svårt att återställa. Men det faller väl under tolkning av regler så kanske är " clear as mudd " -
Batteriet på plats och provspunnit lite på lyften , verkar fungera med nya batteriet . Nerd fact —> följer bra balans och 91% kvar sedan ny , det var lite mindre än skroten lova 93% men vem vet kanske hoppar tillbaka vid användande och laddning . Nästa steg är motor ur ! fronten plockas bort på några få timmar. Nu är det bara hitta en större mutterknack. Drivaxlarna sitter som F
-
sfro fråga- Torque Vectoring
LUPUS replied to LUPUS's topic in Regler (SFRO, myndigheter, besiktning) & Försäkringar
Det är väl mera fel som är problemet , vid fungerande system skall det inte vara några problem . men den lagtexten duger nog som utgångs punkt . Strävar man bara efter ”Ingen drivning” åt något håll brukar det ju anses som fel säkert i grunden ( som vilken soppa pump som helst kan ju stanna ) jag kanske över tänkte 🤔 problemet tack för svar -
lite funderingar inför nästa bygge Ren lag tolkning alltså Finns det någon på transport styrelsen / SFRO som tolkat eller ens funderat på hur man hanterar funktioner så som hjul motorer och därmed vissa säkerhets utmaningar på amatörbyggen . Mao alla hjul kan ha olika moment som är styrda populärt kallat trq-vectoring i princip så kan man ju styra ett sådant fordon ” by wire” även om styrningen i sig är konventionell
-
Sista pusselbiten på plats för 92 2.0 ett 40kwh batteri istället för 24kwh . Kommer nog ge ca 30 ärliga mil MEN viktigare kan leverera ström till nya motorn 😎 utan att skjuta säkringen ( 175 amp i förr ) en hel del till nu 😜🔋 Hade slängt alla gamla plåtfälgar jag svetsat ihop för 70cm pallbock , så liiite lurig balansering 6 skruv senare och två kablage kontakter senare . inte bara xpeng som har ” snabb ” bytes stationer . SaabEl international siktar på liknande 😂 IMG_3440.mov
-
Ingen som råkar veta var det står en Volvo valp kaross
LUPUS replied to LUPUS's topic in Delar säljes
Det hände en sak 🙈 -
Logiska ratio styr jag på , luriga är att få till bra intervall på vad som är ” rätt” växel och fina signaler in Begränsar ladd på 1 och 2 för att minimera att det spinner för mycket Framkopplad anti spinn 😂
-
Gött att du är i gång !
-
Är det en vanlig låda ? Bara skruva över Bell house på ny och köra igen är ju enklast , sänk momentet 10% på 4:an och håll tummarna , det jag väl gått ganska många år innan.
-
denna är bött sänkt 🙂 kördes men RC fjärkontrol liggandes på mage , PERFEKT pendlar bil
-
Vrid är kul 🤘inte så noga med växel , men jag har Varvstopp på 7200 gissar du får stanna tidigare. Tror kolv hastighet ganska fort blir stor med den veven
-
Finns en kille som svetsar valfri BMW låda till Saab motorer ( har jiggar ) i grästorp 5-6 vxl disel , m3 , du väljer liten nackdel kan va låg högsta växel , BMW kör med korta slutväxlar sök —> Brandtab på fejjan , svetsa min GTR Skyline låda som fortfarande står i garaget 😂 Han har byggt några hundra drifting lådor . för övrigt är Opel lådan inte så dålig men vete fan om de tål 2.3:an med mööööe ladd , min överlevde nästan 10 år med 2.0 och 1.5 bar men då endast 195 r-däck så det spinner istället för går sönder , gissar kanske 400+ NM Byte planerat dåligt med sync på 3:an nu
-
Ingen som råkar veta var det står en Volvo valp kaross
LUPUS replied to LUPUS's topic in Delar säljes
https://www.facebook.com/@sfrosverige är nog riktigt och som gammal vw nörd så får jag lite sköna typ2 vibbar här med lådan , fast nu mer på "svenska". Men är ju absolut tvärtemot vad orginal bilen skall göra men jag inbillar mig det ligger ensamma karosser i ladorna och rostar som offrat sina ramar/drivlina. På c202 frågan , hade inte det en annan mer plastig front ? -
Ingen som råkar veta var det står en Volvo valp kaross
LUPUS replied to LUPUS's topic in Delar säljes
Sfro’s inlägg är roten till det hela. Fick villhöver idéer idén är guld , men borde man inte gå all in här med liiiite mera motor och ”tankturn” knapp