Jump to content

LUPUS

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    3,376
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    228

LUPUS last won the day on December 4 2024

LUPUS had the most liked content!

Reputation

1,008 Excellent

1 Follower

Contact Methods

  • Skype
    supersonett

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    T#bias B#rndtson
  • Ort
    Gr#storp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

24,041 profile views
  1. Saker sker INTE i rätt ordning , istället för att skruva ihop i mellan dagarna skruvades det sönder mera..... Alla rutor ur av två anledningar det har läckt i varenda gammal gummi list och blir pölar på golvet trots 3-4 varv med feltemas kletigaste svarta sörja I princip var gummit så gammalt / sprucket så det läckte liiite över allt rakt igenom. Nya lister går att köpa på meter så det borde gå att få ihop Framrutorna, lite oklart om det verkligen är laminerat, står säkerhets glas och de mesta källorna hävdar att den lilla stämpel som finns skall vara ok (ej orginal rutor) men det är lätt att skära nya platta rutor och då blir de oxå rep fria. Nya 2.0 toppfarten kräver oxå att det verkligen är lamminerat Tyvärr kom det oxå lite mera rost, 3 kluriga hörn under listerna. 70 år gör väl sitt 🙂 Så nu är det istället ett andra varv pensel och epoxifärg inne och under + skrapa asfalts mattor i taket och inner skärmar ( riktigt skit jobb blir små olje flisor som smälter på kläder ) Borde gå att börja stoppa i nya ljudmattor snart Letar lackerare oxå men svårt att hitta någon som löser det i tid ( eller vettigt pris)
  2. Får du till vettig utväxling med den mini växeln ?
  3. ja det låter helt logiskt men det är fullständigt helt tyst om denna lilla "flärp" på varenda forum, film och sprängskiss. Kan tycka det borde va en ersättnings del när man köper nya knut kors. Men är väl bara mäta upp och börja tälja 🙂 Kan du komma ihåg vilken annnan bil som hade liknande så man får se en i verkligheten ?
  4. Jag har problem med min dubbel D 🤪 en helt original VW "i sticks rattstång" glappar mer än vad som är normalt , ser inget egentligt slitage ( ej min på bild) . Det finns inget att dra åt och den inre delen har en tom plan del ?? (alla delar kommer från samma bil) Kan de va så att det fattas en plast distans för att spänna upp i det platta området ? vore logiskt. Och den i så fall försvunnit innan jag demontera det hela ? Eller har någon monterat ihop fel grejer tidigare. Googlat en stund på vw forum men detta är EJ en reservdel i sprängskisser så går inte att få något svar. Den sitter på ett gäng Lupo , Polo och troligen golf varianter runt 1995-2005 Jag ser tre lösningar. hitta plastbiten som kanske inte finns .... chimsa upp det med att offra ett bladmått ( små ytor) låta pressen trycka till yttre hylsan lite så det blir pressfit Någon som sett något liknande, kan ju inte bara va en VW lösning ?
  5. Det rätt väg ! magnesium fälgar är helt klart en förbättring på alla buggar 😀bilder på magnesium fälgar krävs oxå , inte helt vanligt me sådana .
  6. Vi får se , däcken från sjuan passar. 205 r888 är nog lite bättre grepp än 175 Toyota yaris eco line ska oxå försöka få ner den till 999kg Men spinna på innerhjulet i kvarnen gick fint redan med gamla motorn 😂
  7. No one puts baby in a corner 😈 in stallation —> 220hp i mellandagarna
  8. Ganska enkelt att flytta ”pdm” laddare etc till ”bredvid” så inget design problem i höjd är min gissning
  9. Sedan måste jag tillägga att när jag blir stor skall jag oxå bygga en 356 🥰
  10. Bubbla lådan finns färdiga adaptrar till Leaf och jag har mycket svårt att tro du kan hitta något mera prisvärt. effekt mässigt kan det kanske bli knepigt , du går väl på ombyggt fordon och då är det väl 60-70 hp som gäller .
  11. Svaret är det beror på 🤔 ofta vill elmotorer upp i 6-10 tusen varv Så normalt set landar man runt 1:8 kanske 1:11 i tot utväxling , där kommer bubbla lådan in , man lägger i lagom växel och glömmer bort det hela. Eller så har man långsam / snabb växel . koppling borde inte behövas om man är snäll vid ändring av utväxling = noll moment och lite rpm matchning Men , är elmotorn konstruerad för låga varv och höga moment kanske direkt på diffen fungerar. men rent praktiskt så skulle jag säga sikta på grejer från en Elbils tillverkare , och plocka på skroten. Tycker alla färdiga eftermarknads system är extremt dyra . och kanske värt att nämna batteriet är den klart dyraste prylen. 🙈 . Men lista range du vill ha , effekt , max hastighet och grov budget så kan vi nog dra ner dig i träsket 😎 Jag sålde precis ett komplett Leaf 110hp paket med AC och DC laddare , batteri , motor , växellåda och 12 dcdc för mindre än vad den motorn kostar i usa med controller ( Snabb googla usa priser)
  12. B234 knackar på 🤘
  13. Gott om plats , du hade fått plats med en cylinder till 😜
  14. Inverter har framgångsrikt bytts mellan de två så det borde vara samma grund motor. Dock måste du skriva in offseten i invertern. De nya pdm med plastlock är samma, tror de mesta är 7kw och typ2 , OBS klarar dock inte chademo standalone. Då behövs gamla PDM:en
  15. 22kg ! 10% vikt reducering 👍 2.17 kg kostar det att ha p-spärr med elektrisk aktivering. Kanske inte värt jobbet egentligen men nu är det gjort . Svarvat axeln , kapat bort alla fäst flänsar , pressat ut stål hylsor . Svarvningen ger teoretiskt lägre tröghet oxå . Borde kapa 0.002 sec på 0-100 tiden 🤘. Hela främre infästningen av aktivering borta . Plast plupp kvar
×
×
  • Create New...