Jump to content

Morty

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    1950
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

Morty last won the day on August 25 2018

Morty had the most liked content!

Community Reputation

60 Excellent

About Morty

  • Rank
    To improve is to change; to be perfect is to change often”
  • Birthday 04/16/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Magnus Mårtenson
  • Ort
    Höllviken

Recent Profile Visitors

13306 profile views
  1. Har för mig att jag skrivit om detta tidigare, men huvudcylindrar med samma design som Wilwood, Girling etc. (vanligtvis de "billiga") där behållaren ansluter i framkant på huvudcylindern, har en fjäderbelastad tätning mot behållaren som tätar när du bygger tryck i kretsen. Om vätskan expanderar pga av värme eller tex handbroms som aktiverar bromskolvarna i bakoken (Ford Sierra) kan få denna tätning att täta även om huvudcylindern är opåverkad eller om bromsskivorna är varma efter ett race och du stannar och håller på bromsen. Normalt hjälper det att stampa på bromsen ett par gånger, men hela situationen är dålig. Har även sett ett par gånger där smuts hamnat i kläm i denna tätning och bromsarna fallerat totalt. Jag rekommenderar huvudcylindrar av den typen där rörelse på kolven blockerar behållaren när du vill bygga bromstryck. Dessa har anslutningen till behållaren bakom utgången till bromsarna. Ingen risk att expanderande bromsvätska låser kretsen och betydligt mindre risk att smuts håller kanalen till behållaren öppen så du inte kan bygga upp tryck. Tilton och AP gör denna typen av huvudbromscylindrar, samt att i princip alla moderna bilar har denna typen av lösning.
  2. Killen som hade Manton har sålt bolaget och maskinparken sedan ett par år tillbaka. Rent spontant hade jag satsat på en ny kardan, men det är jag det 😉
  3. 0,2-0,3 bar är fullt tillräckligt. Över det så kommer tanken se ut som en ballong.
  4. Jag körde E85 i min bil i många år utan problem. Använde Redlines SI Alcohol (ca 20 ml/20l E85) för att smörja pump och spridare plus att det håller rent insugsventilerna från uppbyggnad orsakat av det röda färgämnet i E85. Kör med Biltema bränslepump.
  5. Jag kan, men frågan är hur bråttom det är? Mitt tidsschema den närmsta tiden är ganska ansträngt...
  6. Ok, tack! Tyvärr lite för kort för mig.
  7. Hur långa, resp. höga är dörrarna?
  8. Morty

    92 GTR

    Ok! Säg till om du behöver specialare 3D-printat.
  9. Morty

    92 GTR

    Har det löst sig med dammskydden?
  10. Enligt Racetechs hemsida är glaset 110*50mm, dvs 55cm2.
  11. Har två nya Racetech single seater backspeglar med konvexa glas till salu. Helt nya och aldrig monterade eller använda. 200kr + frakt
  12. Ytterliggare en hyllvärmare som någon säkert har behov av. ITG luftfilter med basplatta gjord för min Audimotor med separata spjäll. Förstår att basplattan är special för min applikation, men kan användas som mall ifall man vill göra en egen istället för att köpa en ny. Luftfiltret är använt under mappning och en banträff. Utvändig höjd ca 95mm. 400kr + frakt
  13. Har fyra Protech-dämpare som ligger och vilar på hyllan. Det finns säkert någon som har nytta av dem. Använda ca 250 - 300 mil. Utdragen längd 13” för 2,25” fjädrar och med gummibussningar. Fyra nya bussningar medföljer. 1500kr + frakt
  14. Inte ovanligt på Clio.... Kollegan fick körförbud på deras pga samma sak. Fick inte köra från Bilprovningen ens.
  15. Du pratade om vikt innan. Extra slang, extra vätska, termostat. En fördel med styrning är att den eftercirkulerar kylvätskan i ett par minuter vid behov och på så sätt minskar risken för punktkokning m.m. i toppen. Det kommer säkert fungera bra med termostatlösningen. Det fungerar med "öppna fönster metoden" i hyreslägenheter istället för att reglera radiatorerna också
×
×
  • Create New...