Jump to content

Morty

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    2109
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

Morty last won the day on January 11

Morty had the most liked content!

Community Reputation

158 Excellent

About Morty

  • Rank
    To improve is to change; to be perfect is to change often”
  • Birthday 04/16/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Magnus Mårtenson
  • Ort
    Höllviken

Recent Profile Visitors

14498 profile views
  1. Fina bilder! Det är så man blir sugen på att hälsa på igen.
  2. Rent spontant så håller jag med, det är fel 😄 Men det kan bli snyggt och du ska välja det du vill ha och inte vad andra säger är rätt eller fel. 👍
  3. Demon Tweeks har det i lager https://www.demon-tweeks.com/se/demon-tweeks-easy-pour-fuel-tank-baffle-exp10l/
  4. Jag har använt en Panduit-tång till buntband de sista 25 åren. Ska vara mycket trångt om jag ens skulle överväga en vanlig tång.
  5. Om bredden är motsvarande normalt spann av 225 så skulle jag säga att 8” bred fälg är bättre, men det fungerar säkert.
  6. Jag skulle tro att de allra flesta chassi till sjuor, hemtillverkade som fabrikstillverkade är gjorda i S235. Gustaf ”Therealpinto” eller den person som du tänker anlita för byggbesiktning är bäst att svara på frågan.
  7. Det väntar vi på med spänning 🍿 Välkommen!!
  8. Fick även den känslan när jag byggde min bil. Hade kontakt först med en besktningsman som senare slutade och den andra som tog vid hade en helt annan inställning och uppfattning om hur en bil skulle byggas. Gustaf som är bollplank här på forumet och på andra forum är den SFRO-man som har det jag upplever som mest konsekvent och med ett logiskt tänkande.
  9. En sådan drivfläns/stubbaxel som sitter på högersidan av 7,5” diffen har jag aldrig sett tidigare.
  10. Här håller jag inte med dig. Till skillnad från t.ex. poly.bussningar är ledlager väldigt förlåtande för ev ”missaligment” i hjulupphängningens rörelse. Detta givetvis om lederna sitter rätt monterade. Koppla bort dämparen på en hjulupphängning och för hjulupphängningen upp och ner och jämför, så märker du direkt vilken som löper lättast. Ledlager slits precis som allt annat och smuts är en sådan faktor som spelar roll för just ledlager. Om ledlagret/länkhuvudet brister är det underdimensionerat och inte ledlagrets fel. Jag har kört med öppna ledlager på min bil i 10 år och har bytt ut de so
  11. Här finns en hel del olika längder på drivaxlar till Ford Sierra och Scorpio. Väldigt bra priser också, men jag har ingen egen erfarenhet av deras drivaxlar. Jag har kört med deras drivknutar ett par år utan problem. http://www.ebaystores.co.uk/jrcvjointsdriveshafts
  12. Jag upplever inte att komforten blev sämre med ledlager än poly.bussningar. Komforten i min bil har mest påverkats av fjädersättning och hur jag ställer dämparna.
  13. Till ett bygge som detta hade jag valt mc-motor alla dagar i veckan. De håller väldigt bra i sjuor som väger 100-150kg mer. Dessutom kommer det väl knappast bli en bruksbil? Yamaha R1 och Suzuki Hayabusamotorerna är populära och vad jag sett väldigt driftsäkra i sjuor. Att komma åkande i denna med en lågvarvig fyrcylindrig boxer förstör lite av charmen med bilen i mina öron.
×
×
  • Create New...