Jump to content

Morty

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    2139
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

Morty last won the day on January 11

Morty had the most liked content!

Community Reputation

169 Excellent

About Morty

  • Rank
    To improve is to change; to be perfect is to change often”
  • Birthday 04/16/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Magnus Mårtenson
  • Ort
    Höllviken
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

14792 profile views
  1. Övre spindelleden fram brukar vara M18x1,5 på MK, i alla fall var det så från början på min och det ser ut att vara samma på denna.
  2. Se nu till att huvudcylindrarna verkligen går hela vägen tillbaka. Annars kommer du inte öppna upp passagen till behållaren och riskerar tryckuppbyggnad i systemet med anliggande bromsar till följd.
  3. På kopplingspedalen kan du behöva för att inte trycka solfjädern för långt in. Sen kan du sätta stopp för tillbakarörelsen för att skona huvudcylindrarna när du släpper resp. pedal.
  4. Jag har svetsade muttrar i stagen och använder denna typen av skruv från utsidan.
  5. Jag är väldigt glad för att jag har skruvat mina. Det kommer tillfälle då och då när man vill kunna fixa med skärmarna eller stagen utan att behöva göra förstörande demontering.
  6. Stenar, grus och vatten får jag bara i ansiktet/kupéutrymmet när jag kör sakta som i depån. Så fort man har lite fart så släpper de i en lägre vinkel och träffar bakskärmar i huvudsak. Jag har CSR skärmar och de slutar ganska högt upp, men min erfarenhet är att det spelar bara roll när man kör riktigt sakta. Vill man undvika stensprut får man ha gummilappar som går ända ner till marken och då kommer stenarna in under bilen istället, någonstans måste de ta vägen när man satt fart på dem.
  7. Morty

    Kylarrör

    Alumeco har 38x2mm, men det är inte lagervara.
  8. Köp en hydraulisk kontakt från en erkänt bra tillverkare, så är det inga problem med hållbarheten. Fick byta min ”no name” efter ett år och ersatte med en Hella. Efter det har jag inte haft några problem. Sett samma hos ett par kompisar med kontakter levererade från England som också varit ”no name”.
  9. Det förångade vattnet förbränner du och i princip alla bilar sedan sjuttiotalet har detta, så inget att oroa sig över om du kör bilen varm de flesta gångerna du kör.
  10. Kan du inte leda ner ev. uppsamlad olja till vevhuset/sumpen via slang, så slipper du hålla koll på nivån.
  11. Samma här, så långt bak det går för min del. Siktade viktmässigt på 40% fram och 60% bak, nådde nästan dit.
  12. Ja det stämmer, men det finns många andra modeller som har denna toppen också. Man behöver bara leka lite detektiv 😊
  13. Duratec motorerna är väldigt lika mellan modellerna. Om du jagar effekt så försök få tag på en ”högportstopp”. De har märkningen RF3S4G eller RF6S4E i toppens gjutgods. De ger generellt ett par extra hk.
  14. Du behöver inte bromsservot till denna bilen. Med rätt utväxling på pedalen, bra belägg och med tanke på ditt val av skivstorlek och ok, så kommer det fungera perfekt utan.
  15. Vad jag vet så sitter det 12:9 som standard. Enklast är att börja med att återställa med rätt utgångsläge innan man överanalyserar. Min rekommendation, rengör ytorna och gängorna, montera nya M8x50 12:9 med ytterst lite olja på gängorna och momentdra till 40 Nm. Om inte det fungerar, så börja analysera varför det som fungerar för så många andra inte fungerar för dig.
×
×
  • Create New...