Jump to content

Morty

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    2065
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

Morty last won the day on October 28

Morty had the most liked content!

Community Reputation

126 Excellent

About Morty

  • Rank
    To improve is to change; to be perfect is to change often”
  • Birthday 04/16/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Magnus Mårtenson
  • Ort
    Höllviken

Recent Profile Visitors

14002 profile views
  1. Och valsen för fyrkantsprofiler 😁
  2. Denna typen är vanlig att använda. https://www.ebay.co.uk/itm/Haynes-Roadster-Locost-Wishbone-Bush-set-Rear-in-Black-Polyurethane-PRO/262202311236?hash=item3d0c79c244:g:GlYAAOxyOlhSztXY Har själv ingen erfarenhet av just detta märket, men det går att söka efter andra fabrikat och kanske recensioner.
  3. Kommer du använda dig av delar från en G20 kaross eller det blir hemmasnidad variant av en sådan? Samma om du kommer hålla dig till G20 hjulbas/spårvidd? Jag känner ett antal personer som tävlar med G20 bilar och blev lite nyfiken när du skrev att bilen skulle bli lite åt G20 hållet.
  4. Bra fråga Vedde, önskar jag hade ett bra svar... Tanken med formen är att slippa en i mina ögon helt ful fyrkantig låda, samt att radien på formen idag stämmer överens med däcken. Nu får jag plats med 8st däck/hjul på bredden och samtidigt plats för depåtält, reservdelslådor, winsh under däcken. Detta utan att krocka med insteget genom dörrarna. Ett annat plus är att jag har ståhöjd i hela släpet trots den övre radien i taket/fronten. Alla dessa skäl har jag uppfunnit efter att jag bestämde mig för att göra fronten så. Det egentliga skälet är att jag lockades av att jag inte sett någon
  5. Skoj projekt, ska bli roligt att följa. 👍👍
  6. Här kommer några steg till i släpbygget 😊 Baklämmen blir även lastramp. Har kämpat med lösa lastramper till gamla släpet och ville gärna ha en bakläm som fungerade som hel ramp. Enklare att köra upp på och gå på om man vill det. Fick ta fram gamla Karlebo och räkna på ramverket till baklämmen. Räknade dubbla tänkta vikten mot idag och max 5 mm nedböjning. Man vet aldrig om man lastar en fulltung bil i framtiden.. Letade och letade efter gångjärn som jag kunde använda. Tyvärr antingen jäkligt dyra eller inte lockande alls. Tillverkade i stål och läm
  7. Fortsättning på släpbygget.. För att få kanterna lite snyggare, klär jag dem med 15x15 vinkelprofil i aluminium. Eftersom jag envisades med att forma fronten som jag gjorde, så fick jag äntligen köpa en krymp/sträck 😁 för att forma vinkelprofilen efter formen. Hittade också lämpliga lås/handtag till dörrarna, som passar temat. För att hålla koll på batteri och kontrollera belysning samt ladduttag designade jag en enkel panel/låda och 3D-printade. Ledbelysning är effektivt 😎
  8. Tack! Jag har hittills kört med en Ford 7,5” original viskodiff. Under 2019 säsongen så körde jag tyvärr slut på viskodelen i min 3,6 diff och har byggt en ny 7” med 3J lamelldiff. Har ytterligare en 7,5” viskodiff med 3,9 utv. och en 7” 3,9, så jag har några att välja mellan.
  9. Fortsättning... Dörrar på båda sidor, dels för att komma åt och surra bilen enkelt, men även för att det är smidigare än att fälla lämmen där bak varje gång man ska in och hämta något i depån eller hemma. Taket och fronten är gjort i 1,20mm 5754 aluminium för att kunna forma plåtarna enklare än om det varit 6082. Båda är saltvattentåliga och borde klara väder och vind bra. En utmaning att borra och nita takplåtarna när garagetaket inte är högre. Hoppades det skulle gå att forma frontplåtarna för hand, men det visade sig snabbt vara omöjligt. Hade tur att
  10. Fyra år sedan jag uppdaterade här... oj.. Lite har hänt och bilen finns fortfarande. 2017 blev en kortare kör/racesäsong än vanligt pga nytt husbygge och garagebygge. 2018 blev full säsong i SPVM och några MSCC tävlingar. 2019 full säsong i både SPVM och MSCC. 2020 kom Corona och ställde till det i världen och säsongen blev aldrig till för mig. Ser det som sabbatsår där jag fått fixa med trädgård, hus, montera solceller m.m. istället för att njuta av racing, depåliv och adrenalin. Ungefär mitt i säsongen 2019 fick jag för mig att sälja mitt trogna racesläp och bygga ett nytt st
  11. Utan att försöka räkna på det så går det åt mer bränsle än så på bana. Dels går motorn inte på lambda 1 på fullgas och dels använder man acc pump för att förbättra responsen. Jag räknar ca 0,8l/varv och då 1:03min på Knutstorp för min lilla 2,0 motor.
  12. Morty

    Austin maxi kulled

    Jag har köpt via Ebay i UK. Sök på Quinton Hazell QSJ602S Finns ett par olika säljare att välja mellan.
  13. De små generatorerna brukar ha 15mm axel och de större 17mm, men det finns säkert fler varianter.
×
×
  • Create New...