Jump to content

Morty

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    1945
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

Morty last won the day on August 25 2018

Morty had the most liked content!

Community Reputation

58 Excellent

About Morty

  • Rank
    To improve is to change; to be perfect is to change often”
  • Birthday 04/16/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Magnus Mårtenson
  • Ort
    Höllviken

Recent Profile Visitors

13241 profile views
  1. Ok, tack! Tyvärr lite för kort för mig.
  2. Hur långa, resp. höga är dörrarna?
  3. Morty

    92 GTR

    Ok! Säg till om du behöver specialare 3D-printat.
  4. Morty

    92 GTR

    Har det löst sig med dammskydden?
  5. Enligt Racetechs hemsida är glaset 110*50mm, dvs 55cm2.
  6. Har två nya Racetech single seater backspeglar med konvexa glas till salu. Helt nya och aldrig monterade eller använda. 200kr + frakt
  7. Ytterliggare en hyllvärmare som någon säkert har behov av. ITG luftfilter med basplatta gjord för min Audimotor med separata spjäll. Förstår att basplattan är special för min applikation, men kan användas som mall ifall man vill göra en egen istället för att köpa en ny. Luftfiltret är använt under mappning och en banträff. Utvändig höjd ca 95mm. 400kr + frakt
  8. Har fyra Protech-dämpare som ligger och vilar på hyllan. Det finns säkert någon som har nytta av dem. Använda ca 250 - 300 mil. Utdragen längd 13” för 2,25” fjädrar och med gummibussningar. Fyra nya bussningar medföljer. 1500kr + frakt
  9. Inte ovanligt på Clio.... Kollegan fick körförbud på deras pga samma sak. Fick inte köra från Bilprovningen ens.
  10. Du pratade om vikt innan. Extra slang, extra vätska, termostat. En fördel med styrning är att den eftercirkulerar kylvätskan i ett par minuter vid behov och på så sätt minskar risken för punktkokning m.m. i toppen. Det kommer säkert fungera bra med termostatlösningen. Det fungerar med "öppna fönster metoden" i hyreslägenheter istället för att reglera radiatorerna också
  11. EWP 115 blir säkert bra. Lite större och klumpigare, men en högre kapacitet. Jag hade skippat termostaten och kört med deras styrning, men det baserar jag på att mitt fungerat perfekt både till Audi och Duratec motorerna. Kylsystemet blir också enklare än med ”by pass” kretsen som behövs med en termostat.
  12. Kamremmar har väl en generellt lägre hastighet än aggregatsremmar, därav att de kan sitta brythjul med mindre diameter. Räkna gärna på resp. brythjuls varvtal när du funderar ut din lösning, samt kontrollera lagrets maxvarvtal. Onödigt att köra ras pga det.
  13. Det var väl Tobias som använder Volvopumpen till sitt Saabbygge. Har tittat på den pumpen för ev. framtida projekt, men vill inte rekommendera något som jag inte har erfarenhet av. Davies Craig pumpen och styrningen vet jag fungerar i racesammanhang och har kompisar som kört dem över tio år utan något problem.
  14. Vi kör med Davies Craig EWP 80 och deras styrning. Sen kan man välja att ansluta kylvätskan på sidan eller där pumpen sitter idag. SB Dev har delar till båda varianterna, men du kan göra dem själv också. Jag tog ut pumpaxeln och impellern, sedan svarvade jag ner huset och satte en plugg i hålet. Tror det är vad SB Dev gör också om man tittar på deras bilder. Kompisarna köpte någon färdig blindplugg "billett fräst". Finns säkert flera alternativ om du söker på det. http://www.sbdev.co.uk/Duratec/Cooling_system_components.htm
  15. Tveksamt om det adderar någon vikt om du tittar på helheten. Originalpumpen väger en del, remskivan väger, extra remlängd, brythjul, fäste, termostat etc.. Jag ser större risk i extra remlängd och brythjul än funktionen på en elektrisk vattenpump. I princip alla nya bilmotorer har elektrisk vattenpump. Att sedan pumpen kan styras efter behov och inte motorns varvtal är ett klart plus om du kör mer aktivt än till glasskiosken. Vi är ett antal som tävlar med Duratec motorn och som kör elektrisk vattenpump sedan många år tillbaka. Ingen som haft vare sig problem med överhettning eller pumpens funktion.
×
×
  • Create New...