Jump to content

Morty

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    1965
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

Morty last won the day on August 25 2018

Morty had the most liked content!

Community Reputation

61 Excellent

About Morty

  • Rank
    To improve is to change; to be perfect is to change often”
  • Birthday 04/16/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Magnus Mårtenson
  • Ort
    Höllviken

Recent Profile Visitors

13477 profile views
  1. Sadev gör fina växellådor till våra bilar 😊 mitt svänghjul väger ca 2900g, kopplingen är en 7,25” Tilton Cerametallic enkelskivig och väger (tryckplatta) 1800g plus (lamell) 600g Finns nog bild på det i min byggtråd (som för övrigt är väldigt dåligt uppdaterad...)
  2. Snyggt bygge och Duratec är ett bra val som passar fint in i Roadsport A. Göran, här hittar du mer info om Roadsport; SPVM
  3. Lägg upp en bild på dem här i tråden. Ev kan jag printa dem till dig. I så fall får du spara dem i stl-format.
  4. 200 km/h under bron är grymt, nästan i klass med Radical SR3:or med downforce och slicks 👍 200 km/h innan bron är mer en fråga om effekt.
  5. Tror inte det är tillverkaren som rekommenderar max 750kg utan Rally Design i UK. En hel del av Miatorna i SPVM kör med Powerlite oken fram och de kör både rysligt fort och väger strax under 1000kg.
  6. Jag har kört Wilwoods Midilite 2009-2014 och sedan 2015 kör jag med deras Powerlite efter byte till 13” hjul. Båda uppsättningarna med resp. bromsoks största möjliga kolvar. Fick gå ner en huvudbromscylinderstorlek med Powerlite oken då deras största kolvar är mindre än Midilite. Jag skulle vilja påstå att valet av belägg har större betydelse för bromsprestandan än valet mellan Midilite och Powerlite.
  7. Hej Anton, som du vet är vi ett par som kör Duratec med torrsump i SPVM och MSCC’s klubbmästerskap. Vill du ha en tank som fungerar och har bra olja/luft-separering så rekommenderar jag en tank som denna, https://ahfabrications.co/store/escortmk1and2/dry-sump-tanks/millington-approved-dry-sump-tank/ Jag kör 2 gallon storleken med ca 7-8 liter total oljevolym, men det fungerar också med storleken mindre.
  8. Det är kanske mer än mappningen som spökar, men blir stiften sotiga går den rejält fett. De gånger jag sett släckta stift har man surat ner dem vid uppstart, men då är de blöta också.
  9. Verkar som om det finns kvar en del att göra gällande mappningen. Blir stiften sotiga på det sättet går den rejält fett.
  10. Min erfarenhet av skvalpskott är att du inte behöver hålen mitt på plåtarna. Du vill inte att bensinen ska "skvalpa" fram och tillbaks vid körning utan endast rinna mot pumpen i samma takt som pump/motor förbrukar bränslet. Hål i underkant och ovankant för avluftning mellan skotten räcker.
  11. Luftfiltret finns kvar. Skicka ett PM så löser vi det praktiska den vägen.
  12. Jag kör med BTR från Fuelab. Loggar bränsletryck under körning i min DL1:a och den reglerar exakt under alla körningar och situationer som uppkommit hittills.
  13. Jag bytte mitt Odyssey PC625 efter 10år för att uppmätt startström från batteriet började bli sämre. Dock utan att någon gång visat sig svagt vid motorstart. Har suttit monterat både till min högkompade 1.8-20V och min nuvarande 2.0 Duratec. Fantastiskt bra batteri och värt alla 6kg som det väger.
×
×
  • Create New...