Jump to content

Morty

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    1971
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

Morty last won the day on February 15

Morty had the most liked content!

Community Reputation

62 Excellent

About Morty

  • Rank
    To improve is to change; to be perfect is to change often”
  • Birthday 04/16/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Magnus Mårtenson
  • Ort
    Höllviken

Recent Profile Visitors

13545 profile views
  1. Morty

    Wingnut

    Varför inte använda aluminiumprofiler?
  2. Mjuka r-däck är alltid bättre än gatdäck, såvidare inte det är grus eller stående vatten.
  3. Svårt att se på bilderna, men det är viktigt att avluftningshålet i slavcylindern är rakt upp annars kan du inte få ut/bort luften.
  4. Den designen på avgasflänsen såg bekant ut. Snyggt!
  5. En MSCC-klubbkompis kör väldigt framgångsrikt med R1:a i sin bil utan torrsump. Vet att han får tömma sin catchtank till vevhusventilationen ofta om den inte ska överfyllas. En catchtank som returnerar oljan till sumpen av sig själv låter som en bra investering. Om du kör med sluten vevhusventilation kommer ev olja som inte stannar i catchen förbrännas och du slipper oljesölet i motorutrymme och på banan.
  6. För torrsump är grundregeln att sugstegen behöver dubbla kapaciteten gentemot trycksteget. Säger inte att vakuumpump inte skulle fungera, men den kommer att jobba emot sugsidan på tryckpumpen också. Pumpa vätska är enkelt men vakuum är svårare.
  7. Sadev gör fina växellådor till våra bilar 😊 mitt svänghjul väger ca 2900g, kopplingen är en 7,25” Tilton Cerametallic enkelskivig och väger (tryckplatta) 1800g plus (lamell) 600g Finns nog bild på det i min byggtråd (som för övrigt är väldigt dåligt uppdaterad...)
  8. Snyggt bygge och Duratec är ett bra val som passar fint in i Roadsport A. Göran, här hittar du mer info om Roadsport; SPVM
  9. Lägg upp en bild på dem här i tråden. Ev kan jag printa dem till dig. I så fall får du spara dem i stl-format.
  10. 200 km/h under bron är grymt, nästan i klass med Radical SR3:or med downforce och slicks 👍 200 km/h innan bron är mer en fråga om effekt.
  11. Tror inte det är tillverkaren som rekommenderar max 750kg utan Rally Design i UK. En hel del av Miatorna i SPVM kör med Powerlite oken fram och de kör både rysligt fort och väger strax under 1000kg.
  12. Jag har kört Wilwoods Midilite 2009-2014 och sedan 2015 kör jag med deras Powerlite efter byte till 13” hjul. Båda uppsättningarna med resp. bromsoks största möjliga kolvar. Fick gå ner en huvudbromscylinderstorlek med Powerlite oken då deras största kolvar är mindre än Midilite. Jag skulle vilja påstå att valet av belägg har större betydelse för bromsprestandan än valet mellan Midilite och Powerlite.
  13. Hej Anton, som du vet är vi ett par som kör Duratec med torrsump i SPVM och MSCC’s klubbmästerskap. Vill du ha en tank som fungerar och har bra olja/luft-separering så rekommenderar jag en tank som denna, https://ahfabrications.co/store/escortmk1and2/dry-sump-tanks/millington-approved-dry-sump-tank/ Jag kör 2 gallon storleken med ca 7-8 liter total oljevolym, men det fungerar också med storleken mindre.
  14. Det är kanske mer än mappningen som spökar, men blir stiften sotiga går den rejält fett. De gånger jag sett släckta stift har man surat ner dem vid uppstart, men då är de blöta också.
×
×
  • Create New...