Jump to content

Jörgen

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    1500
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Jörgen last won the day on March 12

Jörgen had the most liked content!

Community Reputation

26 Excellent

About Jörgen

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 04/21/1966

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.vobblaracing.se

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Trollhättan

Profile Fields

  • Namn
    Jörgen Bock
  • Ort
    Trollhättan

Recent Profile Visitors

11349 profile views
  1. lägg ut dom på ford forum ,finns en del som vill ha dessa.
  2. saaab 99 torkararmar ....är faktiskt i rostfritt under den svarta färgen. sitter på min sjua och polerade, sen köpte jag strålkastartorkare till volvo 850 vilka endast är 250mm långa och passar fint till vindrutan. tror du kan kolla in min tråd så ser du lite.
  3. har ju min gamla jigg till sevenbygget, är roterbart och går att sätta hjul på . Hela jiggen ligger inom 0.5mm i tolerans. du får den av mig om du hämtar den. Ska se om jag kan ta några bilder på den snarast.
  4. är det ett nybygge av amatörbyggt fordon så ska det inte göras någon vanlig bes innan det enskilda godkännandet..det enskilda godkännandet innebär ju att du inte besiktar dom första 3 åren,kan bli lite förvirrande verkar det som för bes organen. Men för att få den direkt så "ansöker" man ju om BF. och gör en regbesiktning. Med nya fordon så verkar der lite oklart än så länge.
  5. hade den inte varit besiktigad inom 24mån när du regbesiktigade den?
  6. Våra bilar till det yttre är mkt lika orginalet ,ett problem kan väl tänkas vara om det sitter en störtbåge på som bestekniker kanske kan reta sig på. Men där det står att det ska vara tekniskt lika orginalet så går man nog inte in på om det är en 2 ventils eller 4 ventils teknik i toppen men om man stoppar in en v8 istället för som orginalet en fyra så kanske det kan bli problem. En sjua med mc motor på 1000 cc borde vara mer lik orginalet på 750cc-1000cc än vad våra stora 2 liters fyror är. Tycker nog att man ska överklaga på beslutet för d3t verkar inte rimligt. Annars får du komma till trollhättan och regga , dom är mkt kunniga och trevliga här.
  7. lägg upp en bild på bilen så vi får se.
  8. varför ville han inte godkänna detta? för det görs ju på plats vid regbes så du kunde frågat direkt.
  9. Har du inte mer än 30-35 graders lutning på dämparna fram så borde dina fjädrar vara åt det hårda hållet med den bilvikten du har. Om bilen "bottnar" så är det nog mer kompression du behöver om du kan justera dina dämpare. Bättre ha för mjuka fjädra än för hårda. När jag kör lugnt så har jag mina mjukt ställda och när jag kör lite mer inspirerat och har passagerare så klickar jag på 2 klick hårdare , då "bottnar " inte bilen så lätt. Om du släpper på dämpningen helt på stötdämparna ,om du kan justera dämpningen förstås så ska bilen sjunka ner 1/3 del av fjädringslängden när den står på hjulen med dig i bilen ifrån upphissat läge, en bra grund och utgå ifrån.
  10. Ringde till dekra i trollhättan och sa att jag ville göra en regbes för att få T12BF och fick en tid sinom en vecka, smidigt och bra pris.
  11. Han kollade på chassienummer och mätte hjulbasen och sen endast lite okulärt, frågade om den var orörd sen första reggningen...självklart är den det sa jag.
  12. i nederkant dörren är det en "sprint" nitat i dörren som man trär på ett fäste med motsvarande hål som är svetsat i det runda ramröret som följer hjulets radie ,,om du fattar?☺️ När jag sen stänger dörren så hålls den på plats av ett gummispänne som sitter i dörren och ett underkant i innstrumentpanelen,, ska se om jag kan ta ett kort innan helgen så det syns bättre.
  13. Du bör nog kolla upp detta med ts snarast. På mtt nya regbevis tillägsinfo finns inget om besiktning utan endast T12BF.
×
×
  • Create New...