Jump to content

Jörgen

Forumdeltagare
  • Content Count

    1569
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Jörgen last won the day on June 25 2019

Jörgen had the most liked content!

Community Reputation

38 Excellent

About Jörgen

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 04/21/1966

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.vobblaracing.se

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Trollhättan

Profile Fields

  • Namn
    Jörgen Bock
  • Ort
    Trollhättan

Recent Profile Visitors

12201 profile views
  1. verkar som priserna på frakt har gått upp med lite grand.
  2. har taunusspindlar på min sjua och 6,3 grader caster och 0,75 grader camber. Fungerat fint nu i 10 år.
  3. även 900 tråget bör kortas ner så den ligger i nivå med lägsta delen på v-lådan, då funkar det bra.
  4. Det är ju faktiskt du som byggare som ska veta om vad som gäller i konstruktions hänseende då du är fabrikör , att man har sfro bla för att kunna rådfråga om saker är ju bara bra och den första byggbeiktningen är ju till för att kunna rätta till saker som kanske kan göras på ett bättre sätt ,för oss flesta så är det ju 1:a bygget man gör medans beskillen har sett hundratals bilar genom åren. Bygghandboken finns att köpa och på TS där finns regler och annat nyttigt att hitta som behövs för bygget. Gäller faktiskt att lägga ner lite jobb och leta info för den finns men kan t
  5. Men morty, du kör ju endast bana ju 😉, räkna ut hur många effektiva timmar du kör under en säsong och motsäg 1000 sportiga mil per år som jag kört med min på gata sen 2010 med mkt mindre okulärbesiktnings intervaller än en banbil, visst vet jag att bana sliter hårdare på allt och jag driver lite med dig men tror att du förstår vad jag menar. Du och jag själv är mkt noga med med våra bilars kondition men tyvärr så har jag sett tillräckligt många sjuor med dåligt underhåll och byggda så jag tom undrar hur dom kom igenom besiktningarna 😂
  6. Läste du inte mitt inlägg ordentligt?🙂 Det som du räknar upp verkar just du ha koll på , men det finns många andra som kanske inte har lika bra koll och som vill ha ledlager " just för att racebilar har" och inte vet hur känsliga dom är vid fel laster. Har sett inom bla racingen på nybyggda bilar som fått problem på första träningen med ledlager. Är ju inga racebilar vi bygger utan snabba gatbilar och då kanske det är bättre med delar som man vet håller över tid. Inget fel på ledlager om man vet vad man gör. Och som både sfro och testa påpekat så gillar man i
  7. Är ju kanon att ni har koll på era chassie när ni gjorde dom och då håller dom länge med 👍. Med bytesfrekvensen var på tävlingsbil med ledlager i båda ändar (legendcars bla ) , så som sfro gärna önskar med ett ledlager och en mjukare bussning så slipper man denna problematik på en gatbil. Är väl inte frågan om att tvinga någon att "tänka om " när någon upplyser om bättre alternativ eller? På våra gatbilar blir det ofta lite mindre koll på fordonsslitaget efter några år ,inte som på en tävlingsbil som man kollar i princip efter varje race, vilket vi gjorde och därmed k
  8. med ledlager så måste rörelsegeometrin ( paralell rörelse) stämma till 100% annars så kommer utmattningproblemen snart ,med uretan eller gummi så har man en mkt mer tolerans för detta. Om man inte kan förstå detta så kanske man ska tänka en gång till 😉 inom racingen så används ju mkt ledlager och iom att framförallt rörramschassien inte är 100% fria ifrån flex så slits dom fort om dom inte brister. Har tävlat i en del år och ledlager håller inte en hel säsong utan byts med jämna mellarum.
  9. 9000 motorn lutar mer än ng900 gör så tråget ät mkt bättre o modda.
  10. Sen ska du ta oljetråget ifrån NG900 vilket är det bästa å modda , den är mkt rakare sidor i och betydligt bättre än 9000 tråget-
  11. Kolla in min byggtråd så får du kanske lite inspiration, numer är det 230hk+ och det räcker o blir över på 730kg bil och med ett gött vrid ,kan ligga i 40kmh på femman och bara gasa iväg.
  12. Kan vara som så att med mer vrid och effekt så sätter sig bakvagnen lättare och vid en viss vinkel så bottnar fjäder (kollapsar) och då kan det gå riktigt illa. Har själv sett på en del sjuor som gått igenom bes med 45 grader vinkel på framdämparna och även bak och när man pratar med ägaren så säger dom " den kränger lite mkt i kurvorna" , då blir man lite mörkrädd faktiskt. Man måste lära sig en del om hur fjädringssystem fungerar annars blir det farligt.
  13. Finns på https://www.engelskabildelar.se/kontakt i uddevalla.
  14. TS har 6v väntetid nu , kompisen har väntat i 5v nu och ringde igår och dom sa att nästa vecka så bör han ha pappren så han kan beställa enskilt godkännande. 6 v är numer behandlingstiden av ärendet när det inkommer till ts ifrån exvis sfro, helt otroligt att dom kan hålla på så numer.
×
×
  • Create New...