Jump to content

Björns carbon7


Recommended Posts

  • Replies 551
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Även i dag slipper vi måla:) svetsen bränner på bra, fick hjälp av pappa i början då det var några år sedan man svetsade, men det är som du säger det är bara att elda på när det är 2mm järn:)

Och lite bilderpost-4892-13483180811523_thumb.jpgpost-4892-1348318096436_thumb.jpgpost-4892-13483181247388_thumb.jpg

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Säkra höjden med motor i ramen och att oljetråget kommer MINST 90 helst 100 eller lite till över marken i ride height. Originalen kan ge en låg placering av motorn med tillhörande goda möjligheter att forma oljetråget vid fartgupp och andra ojämnheter. Det är om du lägger en plåt rakt av på ramrören som bilden visar. Mina motorfästen är betydligt högre än original. Det är ett avsiktligt val jag gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Ska bygga nytt lägre byggbord med hjul först så jag kan lyfta ut och in motorn för att bestämma hur den hamnar. Men det låter som en bra idé att ha minst 10 cm markfrigång då jag bor i skogen:)

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

Köpt en ny bok, kändes som att det var behövligt till el system och dylikt:)

Jag kan rekommendera ett besök hos lafri i karlskrona eller www.lafri.se jag kunde ha gått i butiken i timmar....post-4892-13499325349761_thumb.jpg

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

Det är till att bygga ett lyxigt byggbord av fyrkantrör!

Själv använde jag L-profiler från soptippen = Locost.

Du kan få mitt byggbord gratis om du hämtar det.... hmm..tänkte inte på att det är 150 mil till dina ocentrala trakter.

Nåja, erbjudandet var iallafall flott.

Antas

Link to comment
Share on other sites

Jag kapade av de mittre upphängningsfästena på min axel, men kolla upp tjockleken inifrån innan du också kapar hål i diffhuset. banghead.gif Det gick fint att svetsa ihop, men onödigt. Sparade väl ett halvkilo. Lite i sammanhanget, men många bäckar små..

Link to comment
Share on other sites

Nästan bättre:) du skulle åkt och hämtat grejerna istället, vilken verkstad!! Och vilka häftiga grejer han hade :) det blir nog flera resor till Niklas för att köpa grejer!! Kolla pedalstället post-4892-13514581302874_thumb.jpg

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

---- mina passade 13mm bättre= sönder rostade:) ---- Välkommen in i 240-rostbult-gänget. Jag vet hur det är. Jag fick ta en annan bakaxel ur lagret istället. Såg inte problemet förrän jag skrotat bort allt skrot som bromsok och skivor mm. På nästa axel var allt ok och lätt att ta bort.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Karbon var det, va?

Om du ska gjuta i glasfiber med karbon/kolfiber utgår jag i från att detta är för at det ska få den rätta look'en. Annars skippar du väl glasfibern ..... eller?

Jag hade en Locost stående hemma på gården utan motor och i lite sådär skick som jag sålde till en trevlig kille i Mjölbytrakten. Han, eller hans brorsa som väl var den jag hade mest kontakt med (trevlig även han!)har en lackfirma som även sysslar med vattentransfer .......... ja, just det; vatten vadå?

Jo, han förklarade hur det gick till en, två och tre gånger men jag är fortfarande lika klok. Vad jag dock vet är det är något av det grymmaste jag sett.

Vill du ha kolfiber? Han fixar kofiber. Ormskinn? Japp. Redwood? Jodå.

Kolla hans hemsida på www.designchrome.se. Där finns ett galleri med hur fräna saker som hälst.

Han fixar säkert också "kolfiber" fälgar om du vill.

Jag skulle bli förvånad om inte dom båda bröderna finns någon stans på forumet - Christian Petersson heter lackeraren i alla fall.

Tror nog det finns eller kommer finnas minst en kolfiber Seven i trakterna kring Mantorp/Mjölby.

Ett besök på hemsidan är ett måste - ren porr för en bilsnille!

Lycka till! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Oj säger jag bara:) fan vad häftigt!! Jag skickade iväg ett mejl och frågade vad han tog för en fälg;)

Www.locost.bloggplatsen.se

Det är fantastiska jobb som han gör!! Han lackade två frånluftsgaller som sitter bakom framhjulen på min Corvette 1972 - det är lackad krom - håller fullständigt med om att det är "porr" för bilfolk....

kenneth

Link to comment
Share on other sites

I dag blir det till att hämta rör till a-armarna och hämta rören till bussningarna + ett gängat rör med m18 gängor+ förhoppnings vis så kommer hylsorna till 4-linken från kg idag:) det kan bli en bra dag i dag :) synd att man jobbar två heldagar (8-19+8-21) nu bara men till helgen då ska det byggas😃😃

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

Ja du den har jag kollat på många gånger men har inte de pengarna nu, ska beställa stötdämpare nästa månad så där ryker det mesta av spar pengarna:) hur går det för dig med ombyggnaden ?

Med vänlig hälsning,

Björn

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

Du klarar dig långt med en M90 med förstärkt 3:a. Drevet är krympt på axeln och om man kastar i växlarna så kan det hända att man puttar bort drevet så man svetsar fast dem på axeln. De klarar ganska hör effekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...