Morty

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content count

    1883
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Morty last won the day on July 4

Morty had the most liked content!

Community Reputation

45 Excellent

About Morty

  • Rank
    To improve is to change; to be perfect is to change often”
  • Birthday 04/16/72

Contact Methods

  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Magnus Mårtenson
  • Ort
    Höllviken
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

12711 profile views
  1. Bilderna fungerar ej för mig.
  2. Tack Jonas! Stämmer bra med andra plats i båda racen och pole position i kvalet.
  3. Jag var där. En av årets höjdpunkter och underbar stämning både bland förare/team och publik. Vädret i lördags var lite ostabilt och vi fick lite regn under race 1, men det påverkade inte något nämnvärt.
  4. Alltid intressant med denna info. 👍👍 PAC, de som du refererar till verkar vara "små" pumpar och inte till att klara hela flödesbehovet på en motor? Nu när tråden ändå spårat ur, finns det elektriska oljepumpar för trycksidan på motorn. Läste för ett tag sedan att någon BMW motor skulle ha det, men har inte lagt ner tid nog för att hitta någon vettig info..
  5. De originalmonterade elektriska vattenpumparna jag sett hittills är mycket tyngre än EWP 80:n. Den dag det finns en elektrisk som kan ersätta originalpumpen på originalpumpens plats, då början det bli intressant 😃
  6. Pac, nu kan jag bara gissa för jag egentligen ingen aning. Man kunde eller kan genom Westfield köpa en typ 9 med förlängd etta. Det är då samma utväxling som V6:an hade med typ 9. Växellådan har även i så fall den uppgradera bottenstocken och lagringen. Dvs den är starkare än den äldre typen, men klarar inte tävlingskörning med 200+ hk Duratec. Har en sådan låda från en kompis i bitar i garaget som gått i kras på Mantorp.. När det gäller elektrisk vattenpump till trimmad Duratec, så är vi fyra stycken i SPVM som har Davies Craig EWP 80 med tillhörande styrning. Fungerar kanonbra om du drar slangarna rätt.
  7. Liten bild för att visa hur jag gjort mina bakre bärarmar. Har tillverkat samma typ, men med Westfield geometri till tre andra bilar som rullar i SPVM. Dvs hållbarhet, funktion är tufft utprovad.
  8. Den lagerenheten ser tung ut i jämförelse med t.ex. BMW E30 fram eller Mondeo II bakhjulsenhet. Fördelen är den integrerade abs givaren om man nu tänker bygga med abs/anti spinn hjälpmedel.
  9. Jag hade gjort så att toe är justerbart i bakvagnen också.
  10. Ähh... Jag körde 1.10.9 med mindre effekt, r-däck och gammal fyrpetare ifjol. Ska bli roligt och se vad nya bansträckningen kontra nya asfalten ger. Min erfarenhet är att R-däck skriker på ny asfalt och jag har inte upplevt att det tar många varv innan man fått upp tempen i r-däck även om det varit 2-3 grader kallt vid race.
  11. Som Christer skriver fungerar Biltemas riktigt bra. Däremot så håller inte färgen på det svarta, så man kan lika bra köra på det ofärgade.
  12. Ja det går. Du ska ha en mindre huvudcylinder alternativt eller också öka utväxlingen i pedalen.
  13. Det fungerar att sätta t-kors där under förutsättning att du behåller en vettig diameter på slangen. Syftet med med kretsen från termostathuset är att cirkulera vätskan innan termostaten öppnar och syftet med kretsen från toppen av termostathuset är kontinuerlig avluftning av kylsystemet.
  14. Det står väl en Ducati på andra sidan gången i garaget ;-) Jag har Audi-motorn kvar och en massa extra delar ifall du vill gå det spåret.
  15. Duratec är ganska stor men lätt. B204e är varken eller, men lättrimmad och billig. Audi 1.8t är mindre och också lättrimmad. Får du plats med Duratecen hade jag valt den framför de övriga, men det är jag.. Vad ska du använda bilen till, putsa och äta glass eller bankörning? Förmodar att du hamnar viktmässigt så att effekten behöver hålla sig inom 150-160hk?