Jump to content

Morty

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content count

    1892
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Morty last won the day on July 4

Morty had the most liked content!

Community Reputation

46 Excellent

About Morty

  • Rank
    To improve is to change; to be perfect is to change often”
  • Birthday 04/16/72

Contact Methods

  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Magnus Mårtenson
  • Ort
    Höllviken
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

12759 profile views
  1. Lagring pedal

    Väger mindre, smutsar inte ner svarven/fräsen lika mycket, enklare att få tag på och fungerar utmärkt. Att man sedan kan 3D printa biten hemma om man inte vill svarva/fräsa gör inte beslutet svårare.
  2. När jag reggade om min efter motorbytet så kontrollerades vikt/effektförhållandet igen. Bes.gubben påstod att jag hade tur som klarade nya motorn med 1 kg marginal... Ibland är det bra med tillgång till vågar och vikter
  3. Lagring pedal

    Plastbussning
  4. Jakes Lättviktsbygge, i trafik!

    Strunta i bypassen och borra ett motsvarande hål i termostaten. Du bör ha en liten bypass via expansionskärlet oavsett för att avlufta kretsen kontinuerligt.
  5. 500 Maxi

    Kan denna funka? Modifierade lite med en radie 15 i övergången från det cirkulära, samt att hålen till M8 och M6 helicoilen är gjorda från början i skrivaren.
  6. Vedde 7 Byggtråd - Duratec

    Vad är det du vill få bekräftat i VEMSET?
  7. Glassätar Zero med Pinto EFI

    Mitt gods i ramrören är 1,6mm. Jag har använt rostfria popnuts i stor utsträckning, men på nytillverkade ramsektioner har jag svetsat in svarvade och gängade bussningar innan jag målat. Använder M5 skruvar.
  8. Glassätar Zero med Pinto EFI

    Jag har använt "socket button head screws" och inget lim eller tätningsmedel mellan ram och karossbitar. Jag har satt en remsa med svart vävtape på ramröret under karossbiten för att undvika att färgen ev. skulle gnuggas bort.
  9. Glassätar Zero med Pinto EFI

    Jag har skruvat alla mina karossbitar. Det kommer finnas tillfälle när du antingen vill komma åt bakom, lacka om delar eller rent av byta ut något.. Alla mina karossbitar har varit av mer än en gång efter att bilen blev färdig.
  10. Backventil problem..eller?

    Bilderna fungerar ej för mig.
  11. Tack Jonas! Stämmer bra med andra plats i båda racen och pole position i kvalet.
  12. Jag var där. En av årets höjdpunkter och underbar stämning både bland förare/team och publik. Vädret i lördags var lite ostabilt och vi fick lite regn under race 1, men det påverkade inte något nämnvärt.
  13. Alltid intressant med denna info. 👍👍 PAC, de som du refererar till verkar vara "små" pumpar och inte till att klara hela flödesbehovet på en motor? Nu när tråden ändå spårat ur, finns det elektriska oljepumpar för trycksidan på motorn. Läste för ett tag sedan att någon BMW motor skulle ha det, men har inte lagt ner tid nog för att hitta någon vettig info..
  14. De originalmonterade elektriska vattenpumparna jag sett hittills är mycket tyngre än EWP 80:n. Den dag det finns en elektrisk som kan ersätta originalpumpen på originalpumpens plats, då början det bli intressant 😃
  15. Pac, nu kan jag bara gissa för jag egentligen ingen aning. Man kunde eller kan genom Westfield köpa en typ 9 med förlängd etta. Det är då samma utväxling som V6:an hade med typ 9. Växellådan har även i så fall den uppgradera bottenstocken och lagringen. Dvs den är starkare än den äldre typen, men klarar inte tävlingskörning med 200+ hk Duratec. Har en sådan låda från en kompis i bitar i garaget som gått i kras på Mantorp.. När det gäller elektrisk vattenpump till trimmad Duratec, så är vi fyra stycken i SPVM som har Davies Craig EWP 80 med tillhörande styrning. Fungerar kanonbra om du drar slangarna rätt.
×