Jump to content

Val av stötdämpare


Mange

Recommended Posts

Hej, har börjat tänka mycket på vad man ska ha för stötdämpare. Så min tanke är... går det att använda ATV dämpare? finns ju mycket sånt att få tag i i sverige o det är "billigt" förhållande vis. skulle det fungera? eller är dom för mjuka/hårda?

Link to comment
Share on other sites

Skulle tro att dom är för mjuka, ATVn väger väl ca 1/4 av en sjua.

Tror inte att coilovers från en China ATV håller någon högre kvalite och ska du köpa från någon "märkes" ATV så kostar det kanske lika mycket eller i närheten av vad en uppsättning "riktiga" dämpare kostar!?

Link to comment
Share on other sites

Skulle tro att dom är för mjuka, ATVn väger väl ca 1/4 av en sjua.

Tror inte att coilovers från en China ATV håller någon högre kvalite och ska du köpa från någon "märkes" ATV så kostar det kanske lika mycket eller i närheten av vad en uppsättning "riktiga" dämpare kostar!?

okej från en MC då? vad har du för dämpare?

Link to comment
Share on other sites

http://www.rallydesi...oducts_id=11851

Om nu länken funkar. 4 gaz dämpare inkl fjädrar för £247 exkl VAT. Billigare hittar du knappast hur du än gör.

Och läser jag vad andra redan skrivit så inser jag att mitt inlägg i debatten var i onödan ...

Absolut inte onödigt. Det där var ju ett fint paketpris! Lagom till jul.

Link to comment
Share on other sites

http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?cPath=1375_1594_1604&products_id=11851

Om nu länken funkar. 4 gaz dämpare inkl fjädrar för £247 exkl VAT. Billigare hittar du knappast hur du än gör.

Och läser jag vad andra redan skrivit så inser jag att mitt inlägg i debatten var i onödan ...

Ne det var inte i onödan :) en snabb fråga...VAT? va e de?

Link to comment
Share on other sites

VAT är moms (value added tax) och ligger idag på 20%

Mange

Vad bygger du för modell? Finns det någon annan på forumet som har samma modell? Vad har de använt för längd på stötdämparna? Personligen skulle jag inte ha så bråttom att köpa stötdämpare - det finns i så många olika längder så det är troligen inte något problem att få tag i en dämpare som blir perfekt för dig. När det gäller fjädrar så finns de också i en mängd olika hårdheter, de är billiga cirka 300 - 400 kr för ett par och nästan lika mycket i frakt

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Mange

Vad bygger du för modell? Finns det någon annan på forumet som har samma modell? Vad har de använt för längd på stötdämparna? Personligen skulle jag inte ha så bråttom att köpa stötdämpare - det finns i så många olika längder så det är troligen inte något problem att få tag i en dämpare som blir perfekt för dig. När det gäller fjädrar så finns de också i en mängd olika hårdheter, de är billiga cirka 300 - 400 kr för ett par och nästan lika mycket i frakt

kenneth

Hej

jag bygger den smala bokramen den som heter "basic chassis". A jag har nog lite för bråttom med det, men det är nog för att jag gillar att planera. men ska försöka göra klart länkarmarna i helgen så jag i alla fall kan mäta lite :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...