Arne k Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Får man ha vita sidoblinkers? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Ja men skenet ska väl vara orange. dvs orange lampor i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 (edited) Ja, finns bra och billiga Audi blinkers på Biltema. Kolla min byggtråd på de sista sidorna EDIT: eller här Edited November 24, 2011 by Jocke4U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 (edited) Jag hade tankarna långt framme när donatorn slaktades, kom nämligen ihåg att plocka även sidoblinkers från den. Visste att då blir det inget krångel med EU-märkning eller annat. Minimihöjden på mina sidoblinkers ligger mitt på glaset, hoppas att SBP inte mäter till nedre kanten! Har även fått tag på backspeglar med sidoblinkers för en ringa penning (17,50 SEK/st!). Antas Blinkare åt alla håll. Edited May 2, 2012 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Minimihöjden på mina sidoblinkers ligger mitt på glaset, hoppas att SBP inte mäter till nedre kanten! Mina sidoblinkers satt 5 cm för lågt....vid ombesiktningen så var dom flyttade 5 cm i höjd på karossen, men mätte man mot marken så var det samma mått som tidigare B) Vad är då slutsatsen av detta? Jo går det att förspänna fjädringen lite extra än det är tänkt så höjs ju bilen lite :thumbsup: //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Det är ju inte heller bara mått från fram/marken som är viktigt utan också synbarhet. På en sjua så sitter det ju "feta" bakskärmar som tar en del sikt av sidoblinkers. Detta var anledningen att jag satte mina så högt jag "kunde" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Mina sidoblinkers satt 5 cm för lågt....vid ombesiktningen så var dom flyttade 5 cm i höjd på karossen, men mätte man mot marken så var det samma mått som tidigare B) Vad är då slutsatsen av detta? Jo går det att förspänna fjädringen lite extra än det är tänkt så höjs ju bilen lite :thumbsup: //Nisse Jodå, jag har tänkt att "tillfälligt" höja bilen om det blir synpunkter. Antas Nästan alltid laglig (men bara NÄSTAN). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts