Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag håller på att skrota ner den ena donatorn, en 9000 ltt -96. Från början hade jag tänkt lyfta ur hela bromshydrauliken mer eller mindre komplett förutom oken. Jag hade även tänkt ha låsningsfria bromsar då Trionicen pratar en del med ABS:ens styrdon. Nu när jag grävt mej in till ABS-enheten börjar jag vackla då grejorna tar en ruskig plats och väger en hel del. Hur är tänket hos er andra? Behövs ABS på en Locost eller komplicerar det bygget i onödan utan att man egentligen får något för det?

Posted

Behövs och behövs? Det är frågan.

Det är väl bra när det är halt men annars så stannar de så bra ändå p.g.a. vikten

Posted (edited)

Sedan kan man nog fundera på om den abs kallibreringen en framtung Saab har passar en sjua.

Du behöver ingen abs enhet för trionic , räcker med en liten hallgivare från elfa

Edited by LUPUS
Posted

JaguarMkVII: -- Då tror jag att jag struntar i ABS... -- Mycket klokt.

Posted

Strunta i ABS. Jag har Saabens originalinstrument och tar hastighetssignalen från hastighetsmätaren (A-D omvandlaren sitter där), precis som original till Trionic. Hastighetsgivaren är Volvons original som sitter i bakaxeln. Enda ändringen blir att slipa bort kuggar på kuggkransen på diffen, sen funkar det. Den visar för mycket för mig nu.

Christer.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...