Jens Tornblad Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Jag håller på att skrota ner den ena donatorn, en 9000 ltt -96. Från början hade jag tänkt lyfta ur hela bromshydrauliken mer eller mindre komplett förutom oken. Jag hade även tänkt ha låsningsfria bromsar då Trionicen pratar en del med ABS:ens styrdon. Nu när jag grävt mej in till ABS-enheten börjar jag vackla då grejorna tar en ruskig plats och väger en hel del. Hur är tänket hos er andra? Behövs ABS på en Locost eller komplicerar det bygget i onödan utan att man egentligen får något för det? Quote
Thomas Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Behövs och behövs? Det är frågan. Det är väl bra när det är halt men annars så stannar de så bra ändå p.g.a. vikten Quote
LUPUS Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 (edited) Sedan kan man nog fundera på om den abs kallibreringen en framtung Saab har passar en sjua. Du behöver ingen abs enhet för trionic , räcker med en liten hallgivare från elfa Edited September 10, 2011 by LUPUS Quote
Jens Tornblad Posted September 10, 2011 Author Posted September 10, 2011 Då tror jag att jag struntar i ABS... Quote
cealm Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 JaguarMkVII: -- Då tror jag att jag struntar i ABS... -- Mycket klokt. Quote
Christer J Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 Strunta i ABS. Jag har Saabens originalinstrument och tar hastighetssignalen från hastighetsmätaren (A-D omvandlaren sitter där), precis som original till Trionic. Hastighetsgivaren är Volvons original som sitter i bakaxeln. Enda ändringen blir att slipa bort kuggar på kuggkransen på diffen, sen funkar det. Den visar för mycket för mig nu. Christer. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.