Thomas Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 (edited) Då förstår jag. Är volvolamellen ny? mät lamellen hoppressad för där är en fjädrande plåtskiva mellan halvorna. Jag antar att du kör med Volvos tryckplatta.Och är den lita konkav eller konvex så behöver den slita in sig. Men en mätning är alltid bra. Jag brukar lägga mig med 1-2 tiondelar under på schimsen så jag har maxtryck när lamellen slitit in sig. Har man en press med mätare på och lägger tryckplatt där upp o ner o pumpar så ser man i vilket läge den ger mest tryck. Då kan man få fram hur tjock lamellen ska vara för bästa tryck alternativ hur mycket schims man behöver.kolla denna tråden http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=10267 Edited May 26, 2012 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 3, 2012 Author Share Posted June 3, 2012 ÄNTLIGEN!! Bilen färdig, igen. Det räckte att schimsa ut tryckplattan, nu funkar kopplingen perfekt (inga problem att ladda på max) :wohow: Fick mig ett ordentligt huvudbry idag när jag skulle starta upp motorn, allt verkade lira bra men den ville inte starta. Fick soppa, hade gnista, bytte t.o.m. svänghjulsgivaren (ifall det var den), men den ville inte starta. Det visade sig att jag hade växlad tändkablarnas ordning, 4-3-2-1 blev istället 1-2-3-4. Konstigt att den inte ville starta :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 ÄNTLIGEN!! Bilen färdig, igen. Det räckte att schimsa ut tryckplattan, nu funkar kopplingen perfekt (inga problem att ladda på max) :wohow: Fick mig ett ordentligt huvudbry idag när jag skulle starta upp motorn, allt verkade lira bra men den ville inte starta. Fick soppa, hade gnista, bytte t.o.m. svänghjulsgivaren (ifall det var den), men den ville inte starta. Det visade sig att jag hade växlad tändkablarnas ordning, 4-3-2-1 blev istället 1-2-3-4. Konstigt att den inte ville starta :icon_oops: Grett! Nu får vi i thn seven club ta en tur snart :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 5, 2012 Author Share Posted June 5, 2012 Grett! Nu får vi i thn seven club ta en tur snart :) Det tycker jag låter bra! :thumbsup: Jag sitter precis och funderar på om jag ska ta bilen till jobbet idag. Ska bara ut på en runda till 2 Volvo verkstäder (Uddevalla/Vänersborg), så det skulle passa ganska bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 5, 2012 Author Share Posted June 5, 2012 Det tycker jag låter bra! :thumbsup: Jag sitter precis och funderar på om jag ska ta bilen till jobbet idag. Ska bara ut på en runda till 2 Volvo verkstäder (Uddevalla/Vänersborg), så det skulle passa ganska bra. Det blev en tur till Uddevalla och Vänersborg idag. Kan konstatera att den inte är speciellt kul att köra på motorväg med, blåser ganska rejält när man ligger i 110. Men jag fick gjort 2 kollegor riktigt lyckliga när dem fick åka med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Jo det känner jag igen :) Ska du på onstadsträffen i morgon kväll i slussarna? Ska ju bli kanonväder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 (edited) Det blev en tur till Uddevalla och Vänersborg idag. Kan konstatera att den inte är speciellt kul att köra på motorväg med, blåser ganska rejält när man ligger i 110. Men jag fick gjort 2 kollegor riktigt lyckliga när dem fick åka med. En hjälm eller skinnluva löser mycket av det tillsammans med en vindavvisare Såg att du har ju ruta på den. Edited June 5, 2012 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Det blev en tur till Uddevalla och Vänersborg idag. Kan konstatera att den inte är speciellt kul att köra på motorväg med, blåser ganska rejält när man ligger i 110. Men jag fick gjort 2 kollegor riktigt lyckliga när dem fick åka med. Håller med...V60'n går klart bekvämare på motorväg och motorväg är ju just en transportsträcka. Därför undviker jag dessa med rolig bil :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 5, 2012 Author Share Posted June 5, 2012 En hjälm eller skinnluva löser mycket av det tillsammans med en vindavvisare Såg att du har ju ruta på den. Jag har ju ruta på den och har skinnhjälm + googles, men ändå hjälper det inte. Det drar likt förb..nat när man kör lite fortare. Krolleg, blir det någon träff vid slussarna då? Om det blir det, så åker jag nog ner. Som du säger så blir vädret riktigt fint. Så vi får väl stå på engelska hyllan med våra bilar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Jag har gjort en ännu (pga regnet!) oprövad konstruktion med en Lexanskiva bakom störtbågen. Bild kan du se i mina inlägg under "Uppdatering av ett långsamt bygge". Min förhoppning är att det ska minska turbulensen i sittbrunnen, har sett liknande konstruktioner på serietillverkade sportbilar. Jag gjorde även vindavvisare (finns också på bild i mina inlägg) på sidorna av rutan men märker ändå av turbulensen, iofs har jag inte kört "rörhögen" mer än ca 5 mil hittills. Antas Gillade termik bättre i mina yngre dagar än turbulens på äldre dagar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Jari Enligt trestads veteranvilsklubbs hemsida börjar träffarna ikväll, får ringa å höra med jörgen med, vore nice med 3 sjuor :) http://www.tuv.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=24〈=se Vill man slippa mycket vindbrus finns det ett garanterat jättebra sätt, skaffa dörrar! När jag körde med dörrarna på så upphörde nästan all vind och det blev riktigt behagligt att köra. Man märker riktigt tydligt hur luften kommer rakt från sidan för bakkant på dörrarna pressas in mot min axel. Dock ska jag även testa antas idé då jag kan lossa suffletten i framkant å vika in den så den får samma funktion som en lexanskiva å ska testa det både med å utan dörrar, blir nog några tester i eftermiddag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Vill gärna att du rapporterar erfarenheterna. Antas Brushane (lär ska vara en fågel) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Krolleg: --- När jag körde med dörrarna på så upphörde nästan all vind ---- Har du dörrar på din bil som jag missat att notera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Jari Enligt trestads veteranvilsklubbs hemsida börjar träffarna ikväll, får ringa å höra med jörgen med, vore nice med 3 sjuor :) http://www.tuv.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=24〈=se Vill man slippa mycket vindbrus finns det ett garanterat jättebra sätt, skaffa dörrar! När jag körde med dörrarna på så upphörde nästan all vind och det blev riktigt behagligt att köra. Man märker riktigt tydligt hur luften kommer rakt från sidan för bakkant på dörrarna pressas in mot min axel. Dock ska jag även testa antas idé då jag kan lossa suffletten i framkant å vika in den så den får samma funktion som en lexanskiva å ska testa det både med å utan dörrar, blir nog några tester i eftermiddag. Då får det bli en tur till slussarna ikväll. Jag har länge kollat på dessa från Caterham: http://www.caterhamparts.co.uk/product.php?id_product=3910 Antingen om jag köper ett par färdiga eller tillverkar det själv. Dom sitter på rutbågen med gångjärn så att man får ett luftspallt på några mm mellan plexit och rutramen. Jag är inte så sugen på att skaffa dörrar, om man nu inte skaffar hela taket också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 (edited) Då får det bli en tur till slussarna ikväll. Jag har länge kollat på dessa från Caterham: http://www.caterhamparts.co.uk/product.php?id_product=3910 Antingen om jag köper ett par färdiga eller tillverkar det själv. Dom sitter på rutbågen med gångjärn så att man får ett luftspallt på några mm mellan plexit och rutramen. Jag är inte så sugen på att skaffa dörrar, om man nu inte skaffar hela taket också. Länkade till fel pryl, skall vara dessa: http://www.caterhamparts.co.uk/product.php?id_product=1357 Edited June 6, 2012 by Jari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Trevlig modell på framskärm. Aldrig tänkt på den modellen tidigare men den ser bra ut. Såg den via Jari´s länk från inlägget ovan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Trevlig modell på framskärm. Aldrig tänkt på den modellen tidigare men den ser bra ut. Såg den via Jari´s länk från inlägget ovan.. CSR varianten. http://www.caterhamparts.co.uk/product.php?id_product=4229 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Belo gjorde väl nåt enkelt dörrliknande när han åkte på semester med 7:an Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Undrar om det var han som gjorde tillfälliga "dörrar" av silvertape vid en färd i Norge? Silvertape duger till mycket! Antas Silvertapesägare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Mer än silvertejp i BeLos dörrar-- >>> Länk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 (edited) Vill gärna att du rapporterar erfarenheterna. Antas Brushane (lär ska vara en fågel) Nu har jag testat endel och detta är resultatet. 1: Sufflett med dörrar ja ganska naturligt bäst å förutom takhöjden och en stödbåge som hamnade dumt som jag ska ändra så fungerar ju detta riktigt bra å sjuan blir "bekväm" 2: Sufflet utan dörrar, ungefär som att köra utan nått. 3: Suffletten nervikt vid störtbågen så den fungerar som en "vägg" utan dörrar fungerar mycket dåligt, det kändes nästan som all luft som går på översidan bilen träffade "väggen" och sedan riktades om och träffade mig i nacken. 4: Sufflettennervikt vid störtbågekn så den fungerar som en "vägg" med dörrar fungerar rättt hyfsat, dock blir min sikt i backspeglarna dålig då höger backspegel täcks av höger dörr och backspegeln i centrum täcks ju av "väggen" 5: Bara dörrar fungerar bra det med, Visst blåser det lite så håret rör på sig men det är inga problem att ha en löst sittande keps den kommer inte flyga iväg. Cealm kolla denna länk så ser du sufflettå dörrar inte den bästa bilden men det syns iaf http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=7900&view=findpost&p=113565 Edited June 6, 2012 by Krolleg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 7, 2012 Author Share Posted June 7, 2012 Kollade på dörrar och tak till min från Caterham. Komplett kit med tak, dörrar, speglar mm. går på 6950kr + frakt. Bara dörrar går på 4700kr + frakt. Får väl ta mig en funderare, det kanske blir en beställning under vintern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Hur går den med V16 kammen? Vi bromsade en Volvo 2,5 ltr med V16 och 531 topp portad 46x38,5 .mm. till ganska exakt 600hkr vid 2 bar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 14, 2012 Author Share Posted June 14, 2012 Hur går den med V16 kammen? Vi bromsade en Volvo 2,5 ltr med V16 och 531 topp portad 46x38,5 .mm. till ganska exakt 600hkr vid 2 bar. Jodå, jag tycker den funkar riktigt fint, tyckte det blev bättre register jämfört med VX3 kammen som satt i innan. Nu kör jag ju bara med vanlig oportad 530 topp och standard 13T aggregat, laddar ca 1,1bar, ett Steg 1 BSR chip. Har inte kört den på rulle än, så jag vet inte hur mycket effekt jag kan ha. Men det räcker för att flytta på bilen ganska bra :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Efter lite missöden under en runda i lördags står den i garaget igen med lite rör demonterat, det var tryckslang som hoppade av flera gånger. Så nu kragas alla tryckrör. Beställde även ordentliga slangklämmor (av T-typ) och lite nya silikonslangar. Så nu j..lar skall slangarna sitta fast ordentligt. Måste även beställa hastighetsmätare snart. För den måste väl fungera till besiktingen va? Det blir en sådan här eftersom jag vill ha alla mätarna från VDO (är det idag också): http://autokatalogen.se/afw/hisingen/view_article_info.do?articleIdNo=5164&nodeIdNo=290411 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 jo hastighetsmätare måste man ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Jari: --- För den måste väl fungera till besiktingen va? --- Måste fungera = Ja (obs ett schablonsvar) Verkligheten kan vara annorlunda, undrar just hur jag vet det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 18, 2012 Author Share Posted June 18, 2012 Som tur är har jag inte besiktningen förrän till hösten, så jag har lite tid att beställa och montera. Får köra med GPS:en så länge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Länkade till fel pryl, skall vara dessa: http://www.caterhamparts.co.uk/product.php?id_product=1357 Dessa gör nog mer nytta, iallafall mot vattensprut http://www.caterhamparts.co.uk/product.php?id_product=1723 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 19, 2012 Author Share Posted June 19, 2012 Dessa gör nog mer nytta, iallafall mot vattensprut http://www.caterhamparts.co.uk/product.php?id_product=1723 Jo, jag märkte under helgens 33mil långa runda att ett par dörrar eller halvdörrar inte hade skadat. Satt och provade med armen hur mycket vinden som kommer från sidan störde och det var ganska mycket. Vi får väl se vad man skall fixa under vintern, orkar inte greja nu under sommaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 19, 2012 Author Share Posted June 19, 2012 Idag damp det ner ett paket från do88, så nu sitter tryckslangarna fast ordentligt. Råkade t.o.m. peaka drygt 1bar utan att slangarna lossnar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 2, 2012 Author Share Posted July 2, 2012 Idag kom min nya mätare, det blev en 80mm VDO International 200km/h bara för att få samma design som förut. Eftersom man är gräsänkling denna veckan (som jag tycker är en perfekt vecka för det med tanke på Kullen :) ), så var jag direkt ut i garaget efter jobbet för att montera den och nu ett antal timmar senare sitter den i. Även givaren är monterad. Fick t.o.m. gjort en grovinställning av mätaren, så den borde visa någorlunda rätt direkt (beroende på om jag har räknat rätt på hjulomkrets och antal pulser). Får ut imorgon för att testköra och kalibrera mot GPS:en. Jämförelse: Före: Efter: Givaren (induktiv som tar muttrarna på kardanknuten): Och belöningen :) : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Snyggt. Och jädrar vad jag känner igen mig när det gäller gräsänklingheten. Öl och snacks i garaget till middag, och kvällsmat, och nattamat :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Snyggt. Och jädrar vad jag känner igen mig när det gäller gräsänklingheten. Öl och snacks i garaget till middag, och kvällsmat, och nattamat :) Det där blir mycket snyggt - jag har också vdo- hastighetsmätare med en hall-givare - hur stort skall avståndet vara mellan bultskallarna och givaren? Du har kalibrerat hastighetsmätaren - hur gjorde du? Idag skall jag iväg och mappa klart mitt bygge så nu går man i väntans timmar kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 3, 2012 Author Share Posted July 3, 2012 Det där blir mycket snyggt - jag har också vdo- hastighetsmätare med en hall-givare - hur stort skall avståndet vara mellan bultskallarna och givaren? Du har kalibrerat hastighetsmätaren - hur gjorde du? Idag skall jag iväg och mappa klart mitt bygge så nu går man i väntans timmar kenneth Jag har nog bara ett par mm mellan givare och muttrarna. Jag fick mätaren att funka när jag torrkörde på pallbockarna. Ställde bara in antalet pulser via PULSE läget. Men skall idag finjustera mot GPS, görs i ADJUST läget. Lycka till med mappningen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 3, 2012 Author Share Posted July 3, 2012 (edited) Var ute en runda för att kalibrera mätaren idag, tog ca 15min inkl. referensrunda med en annan bil för att mäta upp 1000m. Så nu funkar den klockrent, den visar 2-3km/h för mycket vid 100km/h och det duger åt mig (och besiktningen). Ciece of pake! Detta går nog till historien som det lättaste jobbet på bilen, om man nu inte räknar in tankningar ;) Edited July 3, 2012 by Jari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Var ute en runda för att kalibrera mätaren idag, tog ca 15min inkl. referensrunda med en annan bil för att mäta upp 1000m. Så nu funkar den klockrent, den visar 2-3km/h för mycket vid 100km/h och det duger åt mig (och besiktningen). Ciece of pake! Detta går nog till historien som det lättaste jobbet på bilen, om man nu inte räknar in tankningar ;) Har idag mappat klart bilen å nu fungerar den mycket bra. Vart har du hittat informationen om hur man kalibrerar hastighetsmätaren? Har läst VDO's information men jag blir inte klarare av det - länk? kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 3, 2012 Author Share Posted July 3, 2012 Har idag mappat klart bilen å nu fungerar den mycket bra. Vart har du hittat informationen om hur man kalibrerar hastighetsmätaren? Har läst VDO's information men jag blir inte klarare av det - länk? kenneth Jag använde mig av monteringsanvisningen från Autoexpertens hemsida, funkade bra för mig. http://autokatalogen.se/afw/hisingen/view_article_info.do?articleIdNo=5164&nodeIdNo=290411 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Jag använde mig av monteringsanvisningen från Autoexpertens hemsida, funkade bra för mig. http://autokatalogen.se/afw/hisingen/view_article_info.do?articleIdNo=5164&nodeIdNo=290411 Tackar - har tidigare bara haft engelsk version, det känns lättare med svenskan kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 13, 2012 Author Share Posted July 13, 2012 Efter helgens Kinnekullekörning, så har motorn rivits och satts ihop igen. Byte topplockspackning, som troligtvis var dålig och orsakade att motorn gick varmt 2 gånger. Passade även på att byta locket till expansionskärlet till en ny, anpassad för turbomaskinen. Men nu är bilen hel igen, har t.o.m. tvättat den eftersom den var totalt nersölad av glykol. Nu får vi hoppas att man kan köra resten av sommaren utan större missöden. Har nog bestämt mig att införskaffa riktiga stolar till vintern också, det var inte kul att halka omkring i soffan på kullen (nog för att det gav mig bra träning i bakre muskelaturen (röven)). Har kollat på Tillett B4 och B6 samt Caterhams egna varianter, men inte bestämt mig för vad man skall ha. Svåraste momentet blir nog att övertala sambon att få köra ett par stolar för drygt 10kkr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Efter helgens Kinnekullekörning, så har motorn rivits och satts ihop igen. Byte topplockspackning, som troligtvis var dålig och orsakade att motorn gick varmt 2 gånger. Passade även på att byta locket till expansionskärlet till en ny, anpassad för turbomaskinen. Men nu är bilen hel igen, har t.o.m. tvättat den eftersom den var totalt nersölad av glykol. Nu får vi hoppas att man kan köra resten av sommaren utan större missöden. Har nog bestämt mig att införskaffa riktiga stolar till vintern också, det var inte kul att halka omkring i soffan på kullen (nog för att det gav mig bra träning i bakre muskelaturen (röven)). Har kollat på Tillett B4 och B6 samt Caterhams egna varianter, men inte bestämt mig för vad man skall ha. Svåraste momentet blir nog att övertala sambon att få köra ett par stolar för drygt 10kkr. Aha! Det var DU som glykolade ner under bron??? ;) :D :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 Aha! Det var DU som glykolade ner under bron??? ;) :D :D :D Japp, troligtvis :icon_sorry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Det är viktigt med rätt lock så man behåller trycket i kylsystemet så det inte kokar eller blir "hot spot" i toppen med sjunket alumium. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 Det är viktigt med rätt lock så man behåller trycket i kylsystemet så det inte kokar eller blir "hot spot" i toppen med sjunket alumium. Köpte nytt lock anpassat för turbo. Men både det gamla och nya locket var märkt med 150kPa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 De åldras som allt annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 Bilen är åter igen nybesiktad :) Den enda "bra att veta" punkten var småsprickor på bränsleslangarna :( Blir väl till att byta ut dom mot något bättre under vintern. Sedan skulle det ju INTE regna idag men det gjorde det, har bevakat väderleksrapporterna i veckas tid nu. Tur att man har stora paraplyer som kan användas som skydd. Jag tror att det var ganska många andra kunder som var lite irriterade, för jag upptog 3st besiktningsgubbar under tiden som jag var inne. Alla skulle fram för att kolla och tjata :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Förra veckan kom det ett paket med bälten. Fina röda Momo 4-punktsbälten så att man sitter still nästa gång man skall köra på bana :) Sedan har jag även köpt (men inte hämtat än) ett par stolar. Det blev Tillett B6 i kolfiber, 3,8kg/st!! Så nu j..lar skall jag sitta still. :eclipsee_steering: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Dina fälgar ser väldigt trevliga ut. Vad är det för fabrikat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.