Jump to content

Låsmutter ½-20 unf


Jonte

Recommended Posts

Hej hallå

Söker efter 1st låsmutter ½-20 unf

Någon som har en liggande eller vet vart man kan få tag i en?

Ahlsell och würth kan bara ta hem kartonger om 50st :huh:

sjlvlsande-mutter-din-985-4-mm.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sjukt egentligen att det blir billigare att skicka efter skruv och mutter från andra sidan sjön. Men när det gäller special så blir det ofta så. Jag ville ha 20 st M10-muttrar i 12.9-kvalitet. Istället för att åka/ringa runt och leta, in på ebay.co.uk, klicka lite och få hem dem i brevlådan 5 dagar senare för en femtiolapp :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju några Maxi-leder liggande. Ska jag kolla gängan? Annars finns ju Seiferts i Stockholm eller kanske hos Dione här i Uppsala.

Link to comment
Share on other sites

Ja här i sverige så har de ju bara muttrar i 8,8 och de andra är nästintill omöjligt att hitta.

jag jagade Banjo skruv M10x1,0 25mm långa. Alla har 20mm men på Ebay där jäklar finns.

Det är ingen mening att ringa runt i sverige och åka runt alla hydralställen m.m. när man kan klicka och få i brevlådan billigare.

1/2 20unf har jag 1 st nyloc och några ej nyloc

Link to comment
Share on other sites

:thumbsup: Internet is da shit :) ..även om jag precis var nere hos lokala bildelsaffären och skulle har några smågrejer. Inte hemma men kom imorgon bitti. Funkar för mig :)

Link to comment
Share on other sites

Ja här i sverige så har de ju bara muttrar i 8,8 och de andra är nästintill omöjligt att hitta.

jag jagade Banjo skruv M10x1,0 25mm långa. Alla har 20mm men på Ebay där jäklar finns.

Det är ingen mening att ringa runt i sverige och åka runt alla hydralställen m.m. när man kan klicka och få i brevlådan billigare.

1/2 20unf har jag 1 st nyloc och några ej nyloc

Tipset är väl att kolla hos bilverkstäder, gärna med el och dieselservice. Ju äldre firma desto mer udda saker i lådorna. Bildelsfirmorna har oftast bara de delar man får fram via regnr, speciellt om du hittar en yngre förmåga bakom disken.

Banjoskruv M10x1 är ju standarddelar i mina sortiment, avsedda för en eller två kopplingar. Hur mäter du 25mm? totallängd eller under bultskallen? standardlängderna är för en anslutning 19mm (totallängd 25mm) och för två på varandra inkl 3 packningar, 32 mm, mätt under bultskallen.

Christer.

Link to comment
Share on other sites

Tackar för era svar. Lösningen finns förhoppningsvis inom räckhåll i kvarteret, får veta på fredag.

Skickat från min HTC

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...