Jocke4U Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Hej, Beställde ett par Hella "besiktningsblinkers" fram (http://www.autokatalogen.se/afw/hisingen/view_article_info.do?articleIdNo=3380&nodeIdNo=295622 ) men tusan inte hade de rätt märkning, eller bortsett från lite siffror så fanns inte E_ märkningen eller 1, 1a, 1b eller liknande. Nån som vet om denna är har rätt märkning: http://www.autokatalogen.se/afw/hisingen/view_article_info.do?articleIdNo=3509&nodeIdNo=295622 ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 jag har den undre och fick med en massa papper från hella. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Den är märkt K23269, vilket är en nationellt godkänd typprovning, alltså godkänd i Sverige på en Svenskreggad bil enligt Hella. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 15, 2011 Author Share Posted April 15, 2011 Den jag har är märkt med K23267 men att det inte står 1, 1a eller 1b kan väl innebära problem på SBP...eller fattar dom dessa siffror?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Den övre blinkerslampan har jag på CealmSeven nu, och även när bilen regbesiktades i Eskilstuna. Besiktaren jag hade var mycket noga med all E-märkning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 det SKA stå med 1 för framblinkersen , 2 för bakblinkersen och 5 för sidoblinkersen. jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Den nationella märkningen K23267 har lyktan med helt gult glas. Motsvarar 1 & 2a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Jag beställde Land Rover Defender blinkers för att ha fram. Enligt annonsen var de för både fram och bak. Men jag är osäker när jag tittar på märkningen. 2a står det till vänster om E-märkningen, så de är tydligt godkända bak. Sen står det 01 höger om E-märkningen, men tillsammans med 1379. Borde väl vara OK fram? Sidoblinkersen är märkta 01 och 5. De är sidoblinkers och ok enligt femman, men är de ok fram också tack vare 01? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Vågar inte chansa på blinkersen. Onödigt när jag hittade 100-procentiga på Swedol för 61,25/st ;) Klar och tydlig ensam etta över E-märkningen. Lätta att montera också. EL-25140 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Kan ju tilläga att den var den enda på Swedol som var godkänd fram. De hade några till, men ingen med en etta på glaset. EL-25134 kanske funkar bak då de är märkta 02. EL-25072 är bara märkta A. EL-14132 hade varit billigast, 9:- för ett glas. Tyvärr ingen vettig märkning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 det ska stå en ensam 1 , 2 eller 5 för att dom ska vara okej för resp placering. jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 finns det någon sammanställning på godkända "besiktningslampor" på forumet? Jag är i skriande behov av lampor fram som bak och på sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thlu Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Blinker fram VW golf mk1 eller mk2, ett litet rör, en gängstång. sidoblinker Citroën bx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 Jag har två till bak som är billiga :) Fram finns som sagt på Swedol och till sidan finns det gott om på Biltema. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 30, 2011 Author Share Posted April 30, 2011 Rikard: Är artikelnumret EL-25140 på dom godkända? Har inte sett dom på Swedeol i Gbg och inte heller i katalogen ...kanske dom kan ta hem... Vilken diameter har dom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Ja, artikelnumret stämmer. Finns på deras hemsida. De är 80 mm i diameter. Sent from my U20i using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 2, 2011 Author Share Posted May 2, 2011 För sidoblinkers så har jag några olika hemma men de kräver groteska hål så gillar dom inte. Tack vare Rikards tips om sidoblinkers på Biltema så for jag dit idag. De hade ju i alla 2 st olika LED modeller vad jag hittade. Monteras med självhäftande tejp och behöver bara ett litet 6 mm hål. Kanske kan man t.o.m. sätta dom så att kabel smiter in utan hål alls. Just det...en fin 5:a finns på dom (köpte dom rektangulära). Inser dock att jag skulle skaffa motståndet också...jaja, åker ju förbi Biltema varje dag så... http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/El-och-Belysning/Sidoblinkers-LED/ Imorgon skall jag till Swedol för att kolla om de har de ovanstående för montage fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 När jag tänkte sidoblinkers från Biltema tänkte jag i och för sig på "original", men de där LED-varianterna var också snygga. Jag hittade en som jag gillade från en Audi-mitten-på-nittitalet. Fyrkantig 35 mm. Hålet behöver vara större än 6 mm, men det gör inget eftersom det kommer sitta en blinkers utanpå ;) 76480 på Biltema Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 9, 2011 Author Share Posted May 9, 2011 Jag var och bytte mina blinkers idag emot Audi A4'ans. Känns mer rätt och mindre "styla Volvo 240" :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Jag var och bytte mina blinkers idag emot Audi A4'ans. Känns mer rätt och mindre "styla Volvo 240" :) Hade inte du blinkers i sidospeglarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 9, 2011 Author Share Posted May 9, 2011 Jo, men de är inte märkta. Vill inte riskera att bli stående på SBP när dagen ger sig och få åka hem med huvudet nedböjt. Sen skadar det inte med en extra blinkers när dom är så små. Man är ju rätt liten på vägen när en XC90 kör bredvid ....eller för den delen även en V70 :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts