Kilkenny Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 tjusigt :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Vad tror du om han nu skulle vilja göra fler att det skulle kosta utan foten på och med mina mått? cirka bara.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 Vad tror du om han nu skulle vilja göra fler att det skulle kosta utan foten på och med mina mått? cirka bara.? Ingen aning men d lär ju bli mer än d jag betalar:D men skall ställa frågan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Plastar om fronten "igen" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 Gjorde ett nytt fäste för ljuddämparen idag i 7075T6 ALU blev rätt bra tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 Är det någon som har en sådan här avluftare liggandes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Fått ihop ett avgas system av lite gamla grejor som låg i garaget:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Vad tror du om han nu skulle vilja göra fler att det skulle kosta utan foten på och med mina mått? cirka bara.? Han hade ingen lust att göra fler, han har inte tid med det egentligen,sorry :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 du har fått till avgassystemet mycket snyggt - av grejor som låg i garaget? kenneth ps det är väl en härlig känsla att lyckats så bra ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Skitsnyggt...dämparfästena ser ju inte ens svetsade u :thumbsup: Jag har precis den tankavluftaren liggandes men tyvärr skall den monteras på rörhögen ;) Fick leta en del innan jag hittade en 9/16" rostfri mutter som kunde svetsas på tanken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Skitsnyggt...dämparfästena ser ju inte ens svetsade u :thumbsup: Jag har precis den tankavluftaren liggandes men tyvärr skall den monteras på rörhögen ;) Fick leta en del innan jag hittade en 9/16" rostfri mutter som kunde svetsas på tanken. Nä fästet e inte svetsat d e fräst ur en bit :) Och röret mot sista dämparen e svarvat ur en 120mm rostfri axel :icon_oops: Var köpte du din avluftare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Ja det var nästan "för" fint för att vara svetsat :) Avluftaren köpte jag i UK, tror Merlin Motorsport men ävan DemonTweeks har denna och några andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Ja det var nästan "för" fint för att vara svetsat :) Avluftaren köpte jag i UK, tror Merlin Motorsport men ävan DemonTweeks har denna och några andra. Japp jag såg den på D T men d blir dyrt att bara köpa den med frakten :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 http://cgi.ebay.co.uk/Fuel-Tank-Breather-Non-Return-Valve-8mm-/330534168087?pt=UK_CarsParts_Vehicles_BoatEquipment_Accessories_SM&hash=item4cf55f2617#ht_847wt_754 http://shop.ebay.co.uk/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A4341&rt=nc&_nkw=Tank%20breather&_trksid=p3286.c0.m14.l1513&_pgn=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Fått gjort klart förgasarfästena idag kompl med o-rings tätning och allt,men hur kan man bygga en motor som har 3 olika insugfästen på 4 cyl:( Men d blev rätt bra till slut:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 skitsnyggt :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 YES idag fick man äntligen provstartat och varmkört för första gången :prop: d verkar fungera t.o.m elfläkten startade :) blev bra med nya insug och trattar :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Ursnyggt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Ursnyggt Tack rätt nöjd själv:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Det ska du vara! Jag är "ung och nördig" och väljer mappningsbart insprut varje dag i veckan, men fan vad förgasare kan vara snyggt :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 23, 2011 Author Share Posted March 23, 2011 Det ska du vara! Jag är "ung och nördig" och väljer mappningsbart insprut varje dag i veckan, men fan vad förgasare kan vara snyggt :thumbsup: Jo d blir d nog senare men har inte lust att krångla med d nu innan Bes, förgasarna är ju orginal på denna motorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 26, 2011 Author Share Posted March 26, 2011 Det ska du vara! Jag är "ung och nördig" och väljer mappningsbart insprut varje dag i veckan, men fan vad förgasare kan vara snyggt :thumbsup: Men d kan va snyggt med sprut med:)Ett sånt här vill jag ha :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 26, 2011 Author Share Posted March 26, 2011 Får väl lägga upp en gammal bild på mitt grenrör som jag blev rätt nöjd med :) Alla rör lika långa både primär och sekundär och mått enl Jim Kartalamakis bok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Ahhh...grenröret är så vackert att det är värt att ställa ut på Bukowskis vårsalong! Tom jag kan bli intresserad av konst när man ser detta konstverk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 (edited) Ahhh...grenröret är så vackert att det är värt att ställa ut på Bukowskis vårsalong! Tom jag kan bli intresserad av konst när man ser detta konstverk. TACK Edited March 27, 2011 by joaba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Plastar och spacklar vidare på de fruktansvärt dåliga plast delarna:( Och dags att gjuta en kant på vänster framskärm också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 slipa spackel ja, fy fan vad jag ser fram emot det. :) Vad är det för fabrikat på nos å skärm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 slipa spackel ja, fy fan vad jag ser fram emot det. :) Vad är det för fabrikat på nos å skärm? Lyckligt nog har jag glömt d:) Så där kul när man slipar bort lite gelcoat så är där bara luft :thumbsdown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Men det är ju lätt... B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 Fick rullat ut i solen idag d killar ju inte lite i gas foten en så här dag:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Visst är det en skön känsla att få rulla ut i vårsolen efter en lång vinter. Ser mkt bra ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 Visst är det en skön känsla att få rulla ut i vårsolen efter en lång vinter. Ser mkt bra ut. Ja visst e d, Man tackar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted April 16, 2011 Author Share Posted April 16, 2011 Fick provat att lackera lite idag med:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 (edited) Lyckligt nog har jag glömt d:) Så där kul när man slipar bort lite gelcoat så är där bara luft :thumbsdown: Ser ut som min Dala7 nos. Jag har kapat ner min på bredden, både välvningen och radierna på hö/vä skiljer. Jag vet att min nos är en utav en serie av sämre kvalisort än vad som finns nu. En form är skrotad pga dessa avvikelser. Men som Kilkenny säger: Luft är lätt. Och det konstiga med mig är att jag gillar att slipa, men hatar att måla. Jävla egenskap egentligen, men underarbetet är viktigt för slutresultatet. Ska du ha halvmatt svart? Eller luras bilderna? RÅTT!!! I krokarna häromkring, vill påstå att Lindesberg var begåvad med en svartflockad!! Taunus runt 1990. Den var så matt att solen mörknade vid åsynen av den. Edited April 16, 2011 by Christer J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted July 2, 2011 Author Share Posted July 2, 2011 Lite nya bilder:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted July 2, 2011 Author Share Posted July 2, 2011 Några till:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Gillar bakdelen, nitar å grejer. :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 Nice fick tag på en imobilizer idag:) GRATIS :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 Inkopplad immobilizern och den fungerar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted July 21, 2011 Author Share Posted July 21, 2011 Fick tryckt i en Brandsläckare idag iallafall:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted August 7, 2011 Author Share Posted August 7, 2011 Yes godkänd SFRO 2a och bullerprov idag :D lite väl tyst kanske med endast 77,1db i medelvärde men godkänd:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Kul, grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted August 7, 2011 Author Share Posted August 7, 2011 Kul, grattis TACK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted September 12, 2011 Author Share Posted September 12, 2011 Japp då va den godkänd på bilprovningen också då e d bara att vänta på plåtarn, blir nog bra för åker till Turkiet imorgon så då finns dom kanske på bordet när jag kommer hem :racesmile: Fick tagit bort lite bes attribut så nu andas den lite bättre :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 GRATTIS !! :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Gratulerar. Nu har du nåt att längta hem till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted September 12, 2011 Author Share Posted September 12, 2011 Tackar skall bli kul att få köra lite har ju knappt provat grejorna:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Grattis joaba till en "nyfödd Sevenbil". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted September 12, 2011 Author Share Posted September 12, 2011 Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 Någon som vet hur lång tid d tar för TS att skicka hem plåtarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts