Jump to content

Installation av hydraulbord!


Janne E

Recommended Posts

Köpte ett hydraulbord av Cealm och skrev då att det skulle fällas ned i golvet för att ligga plant med golvet när det inte används och på Veddes önskemål lägger jag upp lite bilder på jobbet. Har lejt bort det på min favoritsnickare Kennet.

Hålet i golvet är 1500x730x280 och kommer att rymma både lyftbord och hydraulmotor. Bordet var 1000x600 ville ha det lite större så jag gjorde en ram runt och då blev det 1200x700. Kommer att klä bordet med durkalu och göra en enkel ram att lägga på för att kunna lyfta vanliga bilar i trösklarna.

Rzerbil324.jpg

Så här såg det när snickaren hade sågat upp hålet 30cm utanför hålmåttet och börjat armera.

Rzerbil325.jpg

Detta är ramen som kommer att ligga runt hålet för att förstärka kanerna.

Rzerbil329.jpg

Detta var synen som mötte mig när jag kom hem idag, så imorgon skall det gjutas....

Rzerbil327.jpg

och så här ser bordet ut efter min ombyggnad.

Fortsättning följer...

Janne

Link to comment
Share on other sites

Klart snyggt! Jag har funderat på vad jag skall köra med och var länge inne på en saxlyft. Just nu kör jag med en höglyftande pallyftare tills jag bestämt mig. Pallyftaren har förvånat mig med hur flexibelt det blir(klart bra i ett litet garage... :)) men den är inte alls lika stabil som en saxlyft.

Link to comment
Share on other sites

Det samlas mycket skit väldigt fort nere i en sådan sarkofag, man kan skruva fast en plåt som är större än hålet rätt på bordet, så när den är nedsänkt så blir det tätt, bara en liten fundering jag haft om faderns bord här hemma :)

Link to comment
Share on other sites

Kilkenny plåtarna är beställda, det blir en fastskruvad durkalu över motorn och en över lyftbordet :prop:

Jag beställde dom samtidigt som jag hämtade en ny leksak :lol:

Rzerbil333.jpg

En Esab DTA 200 AC/DC, det börjar bli fullt i garaget :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...