Kilkenny Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Jag har tänkt att nita fast mina skärmar, precis som jag gjort på mina bulor på huven, men har inte lusta att göra detta innan lack, som jag i sin tur inte vill göra förrens bilen passerat sfro2 och hela besiktningsfadderullan :) Så nu har jag skruvat dit dom med m4 bultar, sexkantskallen utåt, vad säger reglerna? Är det tillåtet eller kan det vara risk för fotgängare eller något annat reglementsvidrigt med detta? Jag är öppen för förslag och egna erfarenheter! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 inga problem. då är risken större vid länkarmarna t.ex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Det är helt Ok, du har ju avbärarräcke på sidorna, så de borde flyga åt sidan innan de träffar skärmen. Om dom inte, som Thomas sa, redan farit i luften redan när de slog i framhjulet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Jag satte mina med vagnsbultar, då blir det en mjuk synlig del som ser bättre ut än 6 kant skalle. Nu har du ju tunna alu skärmar, men du kan ju alltid lägga distanser under skärmen. //Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Jag bultade (utan någon större finess) fast mina med genomgående M6. Var inga problem med besiktning mm. /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted August 6, 2010 Author Share Posted August 6, 2010 Alright! Skruvskalle it is then! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Christer J: Gillar ordet -- avbärarräcke --- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts