ZoLo John Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Tjena! Eftersom jag är student så kommer mitt bygge bli ganska långdraget p.g.a. begränsad budget o.s.v. Jag tror det kommer dröja ett tag från att jag svetsar chassit till att göra SFRO 1. Och då kommer ju chassit rosta om jag inte kan få på nån färg. Kan man måla chassit innan SFRO 1? Är det möjligt eller är det bara slöseri, eller får man helt enkelt inte göra det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 det är svetsarna de inte vill ha målat för att se hur de är gjorda, men resten kan du måla och kanske du kan klarlacka svetsarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZoLo John Posted August 2, 2010 Author Share Posted August 2, 2010 Så man kan inte lägga på nån zinkbaserad färg? Kan man inte se igenom det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 det ser du inte igenom. men lägg det på hela ramen utan just på svetsen, den kan du lägga på sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZoLo John Posted August 2, 2010 Author Share Posted August 2, 2010 Okej, funderade på att lacka ramen med hammarlack sen. Går det att måla hammarlack över zinkbaserad färg? Och klarlack också om jag nu kommer använda det på fogarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 jag har målat hammarlack på zinkfärg utan problem men zinkfärgen behöver några dagar på sig innan övermålning. det brukar stå på burkarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...