Jump to content

Bankörning Gröndal (Eskilstuna)


Recommended Posts

2010-09-05 kl 1430-1830

Kostnad för att köra blir endast 250kr.

Arrangör är http://www.gokartbanan.nu/ men anmälan sker i denna tråd.

Krav för att få köra är följande:

*Bilen skall minst vara SFRO2-besiktigad, gatreggad eller ha vagnbok.

*Giltig SMA-försäkring (http://www.svenskamotorsportalliansen.se/)

*Hjälm samt lämpliga kläder, gärna bomull.

*Bilen skall helst vara en Seven/Miata eller liknande lätt bil. Maila mig vid tveksamheter, norkvist(alfakrull)telia(punkt)com.

*Att man ställer upp som flaggvakt ett pass.

Börja anmäl er!

Edited by AlfaRonny
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hoppas man får vara med denna gång också.

SMA kör heldagsevent dagen innan men jag tycker 1000:- är för mycket pengar, iof tidtagning men ändå.

Miata-klubben kör på Malmby på lördagen så det krockar inte som jag först trodde. Ska försöka åka dit med bruks-MPS:en och kanske få med några Miator till söndagen.

Riktigt kul förra gången och bra initiativ !!!

1. Carl-Erik Almskoug ----- Bokar direkt första passet som flaggvakt.

2. Timmy Lundin - Mazda Miata, andra passet som flaggvakt.

3. Fredrik Stråhle - Alfa Romeo Bertone, flggvakt, valfritt pass.

EDIT: Suck, dom hade ju bytt dag också, Miataklubben kör också på söndag men man hinner båda arrangemangen !!!

/Fredrik

Edited by pastaracing
Link to comment
Share on other sites

1. Carl-Erik Almskoug ----- Bokar direkt första passet som flaggvakt.

2. Timmy Lundin - Mazda Miata, andra passet som flaggvakt.

3. Fredrik Stråhle - Alfa Romeo Bertone, flggvakt, valfritt pass.

4. Ronny Norkvist - Alfaseven

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Två nyblivna seven ägare sen förra veckan anmäler sig!

Medlemskap kanske går att lösa på plats?

1. Carl-Erik Almskoug ----- Bokar direkt första passet som flaggvakt.

2. Timmy Lundin - Mazda Miata, andra passet som flaggvakt.

3. Fredrik Stråhle - Alfa Romeo Bertone, flggvakt, valfritt pass.

4. Ronny Norkvist - Alfaseven

5. Peter Bollnert - LOZEC 7 Seven replika

6. Tomas Glaad - INDY 7 Seven replika

Link to comment
Share on other sites

1. Carl-Erik Almskoug ----- Bokar direkt första passet som flaggvakt.

2. Timmy Lundin - Mazda Miata, andra passet som flaggvakt.

3. Fredrik Stråhle - Alfa Romeo Bertone, flggvakt, valfritt pass.

4. Ronny Norkvist - Alfaseven

5. Peter Bollnert - LOZEC 7 Seven replika

6. Tomas Glaad - INDY 7 Seven replika

7. Anders Blaxmo - Blaxmo 007

Edited by audimotorsport
Link to comment
Share on other sites

1. Carl-Erik Almskoug ----- Bokar direkt första passet som flaggvakt.

2. Timmy Lundin - Mazda Miata, andra passet som flaggvakt.

3. Fredrik Stråhle - Alfa Romeo Bertone, flggvakt, valfritt pass.

4. Ronny Norkvist - Alfaseven

5. Peter Bollnert - LOZEC 7 Seven replika

6. Tomas Glaad - INDY 7 Seven replika

7. Anders Blaxmo - Blaxmo 007

8. Per Lindberg - Locost 07

Link to comment
Share on other sites

1. Carl-Erik Almskoug ----- Bokar direkt första passet som flaggvakt.

2. Timmy Lundin - Mazda Miata, andra passet som flaggvakt.

3. Fredrik Stråhle - Alfa Romeo Bertone, flggvakt, valfritt pass.

4. Ronny Norkvist - Alfaseven

5. Peter Bollnert - LOZEC 7 Seven replika

6. Tomas Glaad - INDY 7 Seven replika

7. Anders Blaxmo - Blaxmo 007

8. Per Lindberg - Locost 07

9. Anders Magnusson-super8

Link to comment
Share on other sites

kl 1430-1830 (står i första inlägget) men det är tveksamt om vi håller på ända tills 1830. När man är så här få så brukar man ganska snart vara nöjd eftersom det blir extremt mycket körtid ändå :)

Finns inget ätbart att köpa tyvär så man får ta med sig eget.

Link to comment
Share on other sites

1. Carl-Erik Almskoug ----- Bokar direkt första passet som flaggvakt.

2. Timmy Lundin - Mazda Miata, andra passet som flaggvakt.

3. Fredrik Stråhle - Alfa Romeo Bertone, flggvakt, valfritt pass.

4. Ronny Norkvist - Alfaseven

5. Peter Bollnert - LOZEC 7 Seven replika

6. Tomas Glaad - INDY 7 Seven replika

7. Anders Blaxmo - Blaxmo 007

8. Per Lindberg - Locost 07

9. Anders Magnusson-super8

10. Thomas Lundgren - MKIndy

Link to comment
Share on other sites

Lägger till mig i listan, även fast jag skrivit längre upp i tråden

1. Carl-Erik Almskoug ----- Bokar direkt första passet som flaggvakt.

2. Timmy Lundin - Mazda Miata, andra passet som flaggvakt.

3. Fredrik Stråhle - Alfa Romeo Bertone, flggvakt, valfritt pass.

4. Ronny Norkvist - Alfaseven

5. Peter Bollnert - LOZEC 7 Seven replika

6. Tomas Glaad - INDY 7 Seven replika

7. Anders Blaxmo - Blaxmo 007

8. Per Lindberg - Locost 07

9. Anders Magnusson-super8

10. Thomas Lundgren - MKIndy

11. Jonas Zetterman - Indy Z7. Vaktar flaggan valfritt pass

Link to comment
Share on other sites

Tack Fredrik och Ronny för välordnad körning på Gröndal. Jag tog många kort som kommer upp på forumet så snart jag hinner. Skall finnas ombordfilm också.

I depån hörde jag någon säga att det skrek om däcken på CealmSeven samt att det fanns en del "däcktemperatur". Jag ståller mig rätt frågande till detta men vill inte vara inte gå så hårt fram så jag tillbakavisar det hela. Troligen är det någon bil framför eller någon bil på omkörning som det skriker. Det är så lätt att höra fel då...

Vad gäller däcktemperatur så kan jag bara nämna att det fanns en sol och svarta däck fungerar som solfångare. Tempen kanske steg från 19C till möjligen 22C men däcken kyldes fort av på banan. Även varvtal över 3500 eller möjligen 4000 varv är troligen också ljud från en omkörande bil eller bakomvarande bil. Lätt att höra fel.

Ombordfilmen kommer visa det hela. Var speciellt uppmärksam på bakomvarande bilar som inte syns..

Link to comment
Share on other sites

Oh-nej, håller mig bara till verkligheten. Mina billiga Kina-däck skriker inte alls, det är extra tillägg i priset om "skrik" skall installeras. Det är framför- och bakomvarande bilar som möjligen hördes. Förresten finns bara stillbilder (vad jag vet). Stillbilder hörs inte.....

Link to comment
Share on other sites

Kul att vi blev så många, 15 bilar varav 13 sjuor. Om vädret tillåter kör vi samma tid om en månad.

Länk: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=8715

Vi ses!

Cealm: Jag kan personligen garantera att jag hörde däcksskrik vid minst två tillfällen från din bil. Från just din bil också eftersom alla andra bilar befann sig i depån. Varvtalet kan med cealm mått mätt dessutom varit en bra bit över oanständigt. Har du kanske dolt en ljudanläggning som begåvats med ljud effekts skiva? ;) :racesmile:

Det såg bra ut calle :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

AlfaRonny: Cealm: Jag kan personligen garantera att jag hörde däcksskrik vid minst två tillfällen från din bil. Från just din bil också eftersom alla andra bilar befann sig i depån

Oj då, och du är helt säker på att det inte var ett kvarvarande eko ute på banan från bilarna som stod i depån?

Link to comment
Share on other sites

Vill bara passa på att tacka och bocka för en fruktansvärt trevlig track day-premiär för egen del. Hoppas jag inte var i vägen allt för mycket med Miatan.

Och däckskrik är ingenting jag ens kommer göra anspråk på att försöka förneka. :)

Nästa gång hoppas jag att rulla på R-däck istället, mina bakdäck rullar nog inte lagligt länge till öht. Men skoj var det!

Ser fram emot att se lite foton sen när det nu kan tänkas komma upp.

Link to comment
Share on other sites

Vill oxå tacka för ett trevligt arrangemang. Riktigt kul att se alla era byggen, så lika men ändå så olika.

Till nästa gång vill jag föreslå en minimivikt på 900kg så jag och Timmy har en chans ;)

Jag tog i så mycket jag kunde men det räckte inte långt, nu blir det mer uppdatering till oktober.

Jag tyckte mig se att flaggvakterna skärpte till sig lite extra när jag svängde ut på banan, eller ??

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej. Vill också tacka för underhållningen. Har ingen egen banbil men det är otroligt givande att kunna gå runt och ställa alla frågor inför kommande(?) byggen. Riktigt kul att se hur olika bilarna går. Fascinerande att det kan vara så stor variation på samma grundkoncept...

Jag tyckte mig se att flaggvakterna skärpte till sig lite extra när jag svängde ut på banan, eller ??

/Fredrik

Du kanske tutade på dem Fredrik? :-)

Skämt åsido, kul att se din bil live så att säga. Tyckte att den verkade uppföra sig bra. Synd att man inte kunde åka med en sväng.

Ronny: En sak jag glömde nämna när vi pratade Cheva- motorer: Innan du gör en massa dyra motorarbeten/renoveringar på ditt befintliga block råder jag dig att ta en funderare på om du inte skall försöka få tag i ett modernt block med rullyftare. Rullkammarna är överlägsna, men lyftarna till ett äldre block är ack så dyra.

/Janne Dersjö

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset, går det inte att montera rullyftare/kam i ett äldre block eller?

Nu vill jag se bilder! Min egen filmkamera strejkade som vanligt. Skakningarna fick den att zooma in på gälarna på motorhuven. Den filmen blev inte jätteintressant kan jag lova. Men jag kunde lyssna mej till var jag la in fyran och därmed få en varvtid, alltid något. Måste skaffa laptimer.

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset, går det inte att montera rullyftare/kam i ett äldre block eller?

Hej. Jodå, det går att skaffa speciella rullyftare till äldre block, men som jag sade: de är dyra. De sitter i par med bryggor mellan lyftarna (för att inte rotera). Blocken med orginalmonterade rullyftare har en plåt med armar (spider) som låser rotationen. Kanske det skulle gå att montera i ett gammalt block med lite bearbetning, men det är inget jag har sett hittils. Vet inte om plceringen av lyftarhålen är exakt samma som på de äldre blocken till exempel?

En annan luring med rullkammar till Cheva är att de flesta behöver ett annat fördelardrev för att inte skära. Detta då de inte är gjorda på gjutjärnsstommar utan stålbillets. Undantaget är Cranes kammar som har ett påkrympt drev i gjutjärn.

/Janne

Link to comment
Share on other sites

En fantastisk dag!

Även om jag "bara" var åskådare hade jag stor behållning av aktiviteterna och att få möjligheten att inspireras och studera detaljer på bilarna. Här uppe i Konungarikets befriade område ges tyvärr inte många tillfällen till detta.

Speciellt tack till cealm för provturen och att han tipsade om dagen.

Är nu hemma i Luleå efter 405,77 mil på "järnhästen" (Suzuki Intruder 1400). Sista sträckan var från Västerås till Luleå, ca 90 mil. Yngste sonen, han som jag började bygga bilen tillsammans med, bor på denna ocentrala ort.

Bifogar en bild på "ekipaget" vid starten den 31 aug. Väggen i bakgrunden är utbyggnaden runt carporten. Vad gör man inte för att få en verkstad enbart för att bygga en intressant bil!

Fn gungar kroppen, ung som om man har varit på havet några dagar, fyra hjul kanske har sina fördelar men två är betydligt roligare.

Antas i ett allt mer höstlikt Luleå.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...