Jump to content

Auktion av bilar och mc


Pågen

Recommended Posts

Bakgrunden är den vanliga, ett original till gubbe som tror han ska bli 750 år och vägrade sälja allt ha köpte på sig. Stod om det i en facktidning jag fick hem.

Link to comment
Share on other sites

Vilka bilar !!!! :wub:

Får se nu om jag blir i alla fall 100-120 år så borde jag hinna med att renovera några i alla fall.... men sen har jag ju BEC Sjuan som jag ska bygga och minin ... och.... men en 150 borde man kunna bli får sluta med kakorna. :unsure:

Edited by Per Wackt
Link to comment
Share on other sites

Finns det fler skrotsamlare?I så fall har jag 50-100 startmotorer och generatorer från 50-70 talet bara att hämta för en symbolisk summa innan dom åker på skroten för någon krona kilot. Både nytt, gammalt och renoverade och provkörda, Det finns tex 12 st fabriksnya 24V Bosch 800W likströmsgeneratorer till buss och lastbil från 50-60? talet, Scania och Volvo tror jag. Ej Saab & volvo PB, det har jag lyckats tvinga på andra lumpsamlare redan.Jag kan inte spara all denna gamla skiten längre, det har legat i verkstan i tre generationer nu... Jag behöver platsen till andra saker.Men önskan att någon förbarmar sig över "skrotet" Det finns trots allt lite mer än skrotvärde i sakerna. Säkert en och annan guldklimp för rätt person också..Christer J.

Link to comment
Share on other sites

Engagerar mig inte i dessa längre, det finns ändå ingen som betalar dess rätta värde. Jag fick nobben på en fabriksny Volvo B16 Bosch startmotor när jag begärde 500 plus frakt. Veteranrenoverare vill tydligen varken betala något, eller få färdigt bilarna och då kastar jag hellre dom i skrotlådan. Samma med alla gamla 2 takt och V4 delarna, två lass i bil och släp tyckte jag var värda ett par tre tusenlappar, men fick 1000. Tack för att jag suttit flera kvällar och sorterat i påsar med nummer på. Jag var sugen att lyfta över delarna till skrotlådan på direkten.En annan tittade på en oanvänd generator med vattenpump till en 2 taktare, dreglande över denna "guldklimp" som han sa var värd säkert uppemot 500 till rätt köpare. Otroligt! Jag har lagt ner dagar på att annonsera och prata med prutare i telefon. Servar hellre 6 extra bilar på den tiden och tjänar förmodligen dubbelt så mycket på det..Jag har flyttat runt på dom tillräckligt nu. De ligger några dagar till, sedan åker alltihop på skroten.Christer.

Link to comment
Share on other sites

Man blir sjukt sugen på att tömma alla konto och åka dit med släp.

Jag har precis avslutat en roadtrip på Route 66 i Arizona och där stod också många objekt som man skulle vilja skicka hem till Sverige!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Engagerar mig inte i dessa längre, det finns ändå ingen som betalar dess rätta värde. Jag fick nobben på en fabriksny Volvo B16 Bosch startmotor när jag begärde 500 plus frakt. Veteranrenoverare vill tydligen varken betala något, eller få färdigt bilarna och då kastar jag hellre dom i skrotlådan. Samma med alla gamla 2 takt och V4 delarna, två lass i bil och släp tyckte jag var värda ett par tre tusenlappar, men fick 1000. Tack för att jag suttit flera kvällar och sorterat i påsar med nummer på. Jag var sugen att lyfta över delarna till skrotlådan på direkten.En annan tittade på en oanvänd generator med vattenpump till en 2 taktare, dreglande över denna "guldklimp" som han sa var värd säkert uppemot 500 till rätt köpare. Otroligt! Jag har lagt ner dagar på att annonsera och prata med prutare i telefon. Servar hellre 6 extra bilar på den tiden och tjänar förmodligen dubbelt så mycket på det..Jag har flyttat runt på dom tillräckligt nu. De ligger några dagar till, sedan åker alltihop på skroten.Christer.

Är det en 6v startmotor till B16 så är jag intresserad!

Link to comment
Share on other sites

Trots närheten valde jag att inte åka. Dessvärre kan jag inte svara på din fråga.

men ....

viss kritik (eller svidande) framkom tydligt i Nerikes Allehanda. Länk

Även i papperstidningen kom synpunkter upp på auktionens hantering.

Läs och begrunda.....

Link to comment
Share on other sites

Tur är väl det att man inte åkte, jag hade tänkt åka dit men risken hade varit överhängande att man köpt på sig något oemotståndligt renoveringsobjekt som man aldrig kunnat slutföra.

Men fina objekt fanns det.

/john

Link to comment
Share on other sites

Innan auktionen tänkte jag att det hade varit "coolt" med en HD med sidovagn. Det var ju tur att man inte åkte dit med ambitionen att få med en hem, en av dom gick för 280 000:-!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...