Jump to content

Gänga på 140 spindel


quattro

Recommended Posts

Har sökt på forumet, ringt volvo och sökt på googel. Har ändå inte lyckats hitta vilken gänga det är på bulten som håller bromsoken på volvo 140 spindlarna fram.

Någon på detta eminenta forum som har en aning om vad det kan vara?

Link to comment
Share on other sites

Vad bra att detta kom upp. Just 140 ok-bultarna är ett träsk, eller nu kanske jag skall säga har varit för nu finns det en bultspec att gå på

Volvo hade bultar som såg ut att passa men inte. Gick för tungt så något fel var det. Jag har varit med in bakom disk och grävt i deras dator och i deras pappersdokumentation. Men det löste inte problemet det var fel bulttyp. Fast deras rd katalog sa att det var rätt. Vad gör man. Är glad över att jag råkade ha ett par extra spindlar med bult som jag kunde "sno" av mig själv.

Link to comment
Share on other sites

För mig löste det sig snabbt med den lokala v8 renoveraren. unf bult i glasskartonger på hög!

Annars kunde V8 shopen ta hem för 16kr / st och leverans dagen efter.

På volvo heter bulten tydligen 943506 och skall vara samma till alla 140. Enligt deras vintedg listor iaf.

25kr / st ville de ha och leverans tid som inte var alldeles lysande.

Service finns det i detta land må jag säga och kunnskap här på forumet! Lycklig när jag bygger bil idag!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...