Jump to content

Recommended Posts

Posted

Reglerna kräver väl ett tvåkrets bromsystem sedan slutet på 60-talet eller börja på 70-talet. Om en krets falerar har man en kvar. Skulle du få läck på en slang, ok eller motsvarande med ett enkrets så är det kört...

Posted

Kravet att det måste vara två kretsar finns i kapitlet om bromsar VVFS 2003:22.

Posted

1968 kom kravet. Köp en 2 krets på biltema de har till Volvo o Volkswagen några 100 lappar

det är bra att det kravet finns. jag har själv i ungdomen råkat ut för bromsbortfall. och de veteranbilar jag haft har jag monterat det på och tänker göra på den jag har nu Sunbeam Alpine. om bromsarna feller bort är det kanske skrot av både bil o mig annars,

Posted

jo jag har kvar den från sierran men jag vet då inte hur jag kan använda den eftersom den va anpassad för bromsservo.

Posted

Använd inte gammal sliten huvudcylinder helst inte. den kan paja när som helst.

rostig inuti p.g.a. bromsvätskan suger åt sig fukt.

Posted

ok jag ska kolla i boken igen. jag har gjort en snabb koll av min huvudcylinder och den såg bra ut. jag har ändå tänkt renovera den om jag ska använda den

kan någon vara vänlig och scanna in de sidorna som Christer J sa eftersom jag inte har boken tillgänglig?

Posted

En renoveringssats kostar nog mer än en ny på Biltema. men klart Volvos är ju lite lång och kanske Fordens är kortare. Jag har en från Kadett en ny. men har ni inte returbilen i närheten? där kan man titta på Nyare Volvo S40 tex. vill jag minnas har kort modell.

Posted

en reparationssats kostar 59. men jag kollade på de huvudcylindrarna på biltema och alla hade problemet med att det är till för att användas med servo.

Posted (edited)

servo? det löser du med hur du minterar den och hur du gör "pinnen"

Vem har en renoveringssats för 2-krets huvudcylinder för 59:-??

Edited by Thomas
Posted

i huvudcylindrar utan servo så är det ju längst ut i cylindern en skål där en pinne kan ligga i o vrida sig, sen hålls den pinnen fast av en bricka. mellan servot och cylindern går det ju en lång pinne rakt in cylindern som inte sitter fast.

det va inte renoveringssats utan reparationssats. (biltema)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...