Rohan Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Hej, nu har jag börjat leta donator på allvar och då har följande fråga dykt upp. Hur ser man skillnad på en Typ9 och MT75 i sen Sierra? Har för mig att jag läst här på forumet att om backen sitter åt "fel håll" (eller vid ettan) så är det en typ9? Med backen åt "rätt håll" (efter femmans växel) så är det en MT75. Stämmer detta? Liten följdfråga. Visst finns det Sierror med DOHC och typ9 i samma fordon? Edited March 30, 2010 by Rohan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Typ9 har löstagbar sprängkåpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Jo det förstås men det är ju lite krabbigare att kolla om sprängkåpan sitter fast (särskilt om man ringer eller mailar och frågar). Är ganska säker på att metoden med växellägen funkar men vill gärna ha det bekräftat. Någon mer som har synpunkter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Som du seger Rohan på Typ 9 ligger backen vid ettan . MT75 har ett ringspärr man måste lifta för att få den in backen Lycka till Edited March 30, 2010 by sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Hej, nu har jag börjat leta donator på allvar och då har följande fråga dykt upp. Hur ser man skillnad på en Typ9 och MT75 i sen Sierra? Har för mig att jag läst här på forumet att om backen sitter åt "fel håll" (eller vid ettan) så är det en typ9? Med backen åt "rätt håll" (efter femmans växel) så är det en MT75. Stämmer detta? Liten följdfråga. Visst finns det Sierror med DOHC och typ9 i samma fordon? fr.o.m månad 12 1988 så monterades MT75 i Sierra , sedan e MT 75 huset helt i alu.. typ 9 har drevhus i gjutjärn .. jag kör MT75 på min, trevlig låda men det är lite dåligt med häftiga delar till den..finns mycke mer till Type9 rätta mej om jag har felhär..Dohc motorn kom i augusti 89 o då var det MT75 som gällde Dohc motorn är en robust motor men det finns väldigt lite trimdelar Edited March 30, 2010 by auditsq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.