Jump to content

bussningsmaterial


Rayman

Recommended Posts

Jag skulle också köpa och svarva själv men det blev för dyrt, materialet var det OK pris på men sen blev det dubbelt så dyrt med frakt och faktureringsavgifter mm. Jag köpte färdiga på 3ge

Blev väl inte gratis precis men det hade tagit mig en evighet att svarva dessa, sedan skall man ha hylsan också.

De är ganska hårda, vet inte hårdheten men biter man i dem ger de efter iallafall ;-), men detta förutsätter såklart att man skall ha dem till länkarmarna och att man följer Gibbs bok. Det finns även färdiga ytterhylsor till dem.

Link to comment
Share on other sites

Tja

Jag köpte min meter 90 shore här http://www.elastolan.se/ de hade lite andra sortering som jag tror jag betalade 200:- kontant för. De lägger undan lite andra sort för "hemmabilpulare" men jag vet inte om man måste köpa på plats. Bara du vet vilka dimentioner du vill ha eller i närheten så kan du svarva till dem själv. Färgerna är inte så sexiga - min har en lätt nordlig västerlänsk hudnyans.

Jag har ingen svarv men med en borrmaskin i skruvstädet och en vass morakniv gick det att få till dem bra, sitter på min bil och med en meter köpta har jag kvar så jag kan göra en komplett uppsättning till.

Locost i alla fall.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...