Christer J Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Ska göra 50mm spacers till bakhjulen och gärna aluminium, vilken kvalitet skaffar jag till det? Christer J. Quote
Robban1 Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Hej Jag är ju jätteförtjust i just 7075 alu :) , så skulle jag göra spacers i alu skulle jag absolut göra det i 7075 Quote
Christer J Posted January 8, 2010 Author Posted January 8, 2010 Okej Robban, litar på dig. Fått avin till pedalerna, men inte hunnit hämta ut dom. First thing tomorrow! Quote
Morty Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Håller med Robban, 7075 är bäst till sådant. Håller inte det får man gå över till stål istället. Dock finns det en nackdel....priset. Quote
AndersK Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 7075 har väl nästan samma hållfasthet som automatstål om inte jag minns fel men tänk bara på att aluminium inte har någon utmattningsgräns som stål och andra legeringar har så det gäller att dimensionera rätt när det gäller växlande belastning. Quote
Recommended Posts