Snowman Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Hej! Nån som har sett nån 4-sitsig locost? Sugen på en 4-sitsig bruks locost.. Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Ge nu inte Cealm några fler ideer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 hej http://www.vindicator.co.uk/index.htm de har en 4 sitsig sjua . Kolla " Sprint Family Mk 3 " Om det är locost eller hicost, snygg eller fin får du bedöma själv :D ;) Ha det bra Sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Trevlig sida och ett fint ånglok. Engelmännen har idéer och verkställer dessa också....... hmmmmmm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 då får man plats med en bubbelpool... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Nu är ju utseénde och smak en subjektiv bedömningsfråga, men personligen var det längesedan jag såg så mycket fult på en och samma sida som hos "vindicator" :blink: .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Nu är ju utseénde och smak en subjektiv bedömningsfråga, men personligen var det längesedan jag såg så mycket fult på en och samma sida som hos "vindicator" :blink: .... Du verkar ha ungefär samma smak som mig :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 sätt 2 bakvända stolar längst bak på en vanlig 7:a, lite byggplast som skydd mot vädret ;) kan inte bli fulare än vindicator iaf.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sevenup Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 Hej! Här är en 4-sitsig Locost från det engelska forumet Locost builders. // Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 (edited) Han liknar Chip Foose men en så ful bil har nog aldrig lämnat Chips verkstad, det kan nog bara en engelsman åstadkomma. Edited January 13, 2010 by Berne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 (edited) Tror inte Chip skulle se så stolt ut i den bilen.. Man reser ragg som en gammal Tudorkatt vid åsynen av dessa bilar.. Edited January 13, 2010 by Christer J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 Fast ni kan väl ändå hålla med om att det är rätt kul att få se olika sorters Sevenbilar mm. För det är ändå någon eller några som byggt de olika skapelserna, fått dem registrerade och kanske till och med tycker om sin bil. Fin eller ful må så vara. Jag tycker det är kul att man lyckats med en 4-sitsig. 2-sitsiga och 1-sitsiga Seven är ju inte ens svåra att göra men 4-sitsig den skulle jag vilja se ramen på hur de löst konstruktionen. Hur helthetslösningen ser ut med motor, bränsletank, kardan, bromsar helt enkelt allt. Att bygga en sedan, kan man väl göra om man tycker det är kul för tillåtet är det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 (edited) Jovisst håller med dig cealm, smaken är ju som baken. Jag är säker på att det kommer vara någon som tycker min sjua är ful/konstig när den blir klar. Men huvudsaken är att byggaren är nöjd med sitt verk :) Men att fler tycker om de man gör är ju naturligtvis roligt för självbefinnandet Edited January 13, 2010 by Krolleg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts