mjobålsta Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Hallå där i snöstormarnas land, visst e de skönt me varma garage, Önskar man hade mera tid å vara där bara :icon_blink: Men nu till frågan, vad får jag på för generator på en zetec 2,0. Kanske nåt litet skit från en koreabil eller liknande nån som har ett förslag ?? Ska väl helst passa remmen från zetecen me. Bilder ja tack gärna.. Ok !... fästen förstår jag ju att man får smida till nåt själv. Ha det bra, och lyckliga ni som har tid i garaget. Adios som vi säger i Bålsta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Nån Micra eller liknande skulle jag tänka mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Jag kan kolla i morgon, ligger några 35-40 A på hyllan som är små. Remskivan ska inte vara några problem, finns ett antal att välja på. Jag har själv en liten Nippondenso från en Toyota truck som passade perfekt i orig nedre fäste på Saabmotorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 generator på en zetec 2,0. Kanske nåt litet skit från en koreabil eller liknandenån som har ett förslag ?? Ska väl helst passa remmen från zetecen me. Bilder ja tack gärna.. Ok !... fästen förstår jag ju att man får smida till nåt själv. Vilken årsmodell har du på motorn? Det går att modda original fästet. //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Finns nya 40 A för 1300kr + remskiva, ca en hundring. Passande Iseki traktorer och någon jap minibil. Ska försöka hinna få in en bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 jag kör med Lucas :stupid: som jag köpt ny hos M-G center Verkstadsgatan 2 43442 Kungsbacka 0300-175 34 http://www.blocket.se/halland/Lucas_Startmotorer__Generatorer__Laddrelaer_23479770.htm?ca=20&w=1 ( den i mitten ) ca 1000:- full garanti..den e liten , lätt och ny :lol: det satt en sån i min från början men den vibrerade sönder i sladdkopplingen .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts