Panzer Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Jag undrar om det finns någon speciell anledning till att man oftast (?) placerar bränslefiltret, för en bil med insprutning, i närheten av bränslepumpen - eller i alla fall inte framme vid motorn? Jag använder bränslehinken från SAAB och har hittat en perfekt placering för mitt bränslefilter alldeles innan "pulsutjämnaren" som sitter innan fuelrailen, lätt att komma åt och byta osv, kommer det att funka? Eller är det så att man brukar använda filtret som en primär "pulsutjämnare" innan själva bränsleröret? // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Golf/Scirroco GTI I:orna har filtret i motorrummet. Jag hade en Scirroco GTI där inpressningen till den ena tryckslangen intill filtret började läcka och duschade bensin över hela motorn. Jäkla tur att jag hann se det innan det började brinna..... Så förutom att två extra skarvar innebär större läckage risk så ser jag inga problem med att ha filtret i motorutrymmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Jag har oxo mitt i motorutrymmet fast avskillt från motorn. Sitter under luftmängdsmätaren mitt i bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 SAAB 9000 har filtret bredvid batteriet 9-5 framför tanken, många japaner her filter på torpeden. Huvudsaken är väl att det sitter bra till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted July 28, 2009 Author Share Posted July 28, 2009 Tack för de svaren och Alfa Ronny - det är ju din gamla TS som skall matas genom filtret! Använder ditt gamla plenum och kommer att modifiera grenrören. Kommer nog att bli bra. Hoppas att bli färdig till Alfas 100-års jubileum på Monza............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Hoppas att bli färdig till Alfas 100-års jubileum på Monza............. Planerar du att ta med dej bilen? :) :checkeredflag: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted July 29, 2009 Author Share Posted July 29, 2009 Det skulle vara häftigt.......eller hur? Skämt åt sidan, det är ett klart och tydligt mål och jag tror att det behövs ett mål för att bli färdig. Så svaret på din fråga är: JA! // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts