Jump to content

Placering Av Bränslefilter


Recommended Posts

Jag undrar om det finns någon speciell anledning till att man oftast (?) placerar bränslefiltret, för en bil med insprutning, i närheten av bränslepumpen - eller i alla fall inte framme vid motorn?

Jag använder bränslehinken från SAAB och har hittat en perfekt placering för mitt bränslefilter alldeles innan "pulsutjämnaren" som sitter innan fuelrailen, lätt att komma åt och byta osv, kommer det att funka?

Eller är det så att man brukar använda filtret som en primär "pulsutjämnare" innan själva bränsleröret?

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Golf/Scirroco GTI I:orna har filtret i motorrummet. Jag hade en Scirroco GTI där inpressningen till den ena tryckslangen intill filtret började läcka och duschade bensin över hela motorn. Jäkla tur att jag hann se det innan det började brinna..... Så förutom att två extra skarvar innebär större läckage risk så ser jag inga problem med att ha filtret i motorutrymmet.

Link to comment
Share on other sites

Tack för de svaren och Alfa Ronny - det är ju din gamla TS som skall matas genom filtret!

Använder ditt gamla plenum och kommer att modifiera grenrören. Kommer nog att bli bra.

Hoppas att bli färdig till Alfas 100-års jubileum på Monza.............

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vara häftigt.......eller hur?

Skämt åt sidan, det är ett klart och tydligt mål och jag tror att det behövs ett mål för att bli färdig.

Så svaret på din fråga är: JA!

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...