Jump to content

R1:an Sfro2 Klar Idag!


Recommended Posts

Jag har inte varit så aktiv på forumet eller min hemsida heller, men desto aktivare i garaget...

Jag har jobbat som tusan dom siste nätterna för att få tyst på "eländet" inför bullertesten samt SFRO2:an idag, inköp av dämpmattor samt i princip ett utbyte av hela avgassystemet utom exctractorgrenröret blev det också...men kontentan av det hela blev en godkänd bil med låga bullernivåer!!

Att man alltid skall göra likadant: man jobbar i flera år med en sak, men varför skall det alltid bli stressmek kvällarna innan det "gäller"? Vad är det för fel på en?

Jag kan bara säga en sak: fy tusan vad det känns skönt.

Peder skrev även i sitt protokoll att köregenskaperna var "goda" - tack för det.

Nu skall ursprungskontrollen göras och sen så börjar det närma sig...

Link to comment
Share on other sites

Tack så jättemycket.

Givetvis får du ta en provtur när skyltarna kommer.

Nej - inga anmärkningar alls - han sa att det var minsann ovanligt med blankt papper, men han försökte nog muntra upp mig för ärligt talat var jag skeptisk när jag åkte upp till han idag för just bullret...jag gick och mumlade halvhögt hela tiden...att jag nog får komma på återbesök...

Det värsta av allt var att så fort jag gick av bilen när jag kom fram så sa jag: typiskt, nu blåser det mot där mikrofonen står placerad också - det fattas bara det också...

Link to comment
Share on other sites

Tack så jättemycket allihop!!

Det känns så skönt att man kommit så långt - skulle tro att känslan är som man precist fött...fast tanten hade nog gett mig ett blått öga om hon läst detta just nu.."du kan väl inte veta hur det känns!" hade hon nog sagt, men hon har ingen aning om hur jobbigt vi alla har i våra garage...........

Jag skall skärpa mig och ta ut kameran i garaget och lägga upp det på hemsidan snarast.

Ha en fortsatt trevlig helg alla byggare och övriga också för den delen. :D

Link to comment
Share on other sites

Grattis från Alingsås oxå!!!!!!

Nyfiken på vilket dB du fick... Kanske även blir min tur så småningom... Sitter faktiskt i sjuan just nu med laptopen i knäet och försöker förstå varför jag inte får kontakt mellan box och megatune...

Blir lite jobb med avgaskollektor en stund framåt nu istället.... Delarna klara för att punktas ihop!

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Grattis!!

Jag bygger oxå med R1 så det hade varit roligt att se hur du har byggt din.

Man skulle kanske kunna få åka med en runda så att man får lite inspiration att få tummarna ur....

Link to comment
Share on other sites

Grattis!

Nu får vi bara hålla tummarna för att SBP inte sätter käppar i hjulet för dig men med rent papper borde det gå bra.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Grattis!!

Jag bygger oxå med R1 så det hade varit roligt att se hur du har byggt din.

Man skulle kanske kunna få åka med en runda så att man får lite inspiration att få tummarna ur....

När jag kommer så långt att skyltarna sitter där får du gärna hänga med ut på en tur.

Hör av dig om du vill göra ett garagebesök med tillhörande kaffe.

Link to comment
Share on other sites

Grattis från Alingsås oxå!!!!!!

Nyfiken på vilket dB du fick... Kanske även blir min tur så småningom... Sitter faktiskt i sjuan just nu med laptopen i knäet och försöker förstå varför jag inte får kontakt mellan box och megatune...

Blir lite jobb med avgaskollektor en stund framåt nu istället.... Delarna klara för att punktas ihop!

//Mattias

När vi testade här hemma - innan dom dubbla dämparna kom på så låg den på (enligt mobilen) på mellan 96 - 98dB

Testet efter modifieringen gav 77.6dB...

Link to comment
Share on other sites

Det var riktigt bra siffror! Bilder på arrangemanget hade varit finfint. Jag kommer nog vara lika nervös som dig när det väl blir dags för bullertest för mitt bygge... Jag har en Viper slip on med möjlighet att montera i en medföljande dB killer, undrar om det räcker...

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Det var riktigt bra siffror! Bilder på arrangemanget hade varit finfint. Jag kommer nog vara lika nervös som dig när det väl blir dags för bullertest för mitt bygge... Jag har en Viper slip on med möjlighet att montera i en medföljande dB killer, undrar om det räcker...

//Mattias

Jag testade med en dB killer i min Micron (carbon) dämpare och gjorde även ett kryss längst bak, men jag tror faktiskt att det värsta är att grenröret och kollektorn är i Rostfritt stål - det ger ett väldigt "hårt" ljud. Jag gjorde ett "ASB"-kit med 2 vanliga dämpare - då blev det bättre. Isolering av huv samt motorrum och en plåt under motorn gjorde nog det sista.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...