atorp Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 Hej Fundera på att gjuta upp MK aeroscreen i kolfiber och undrar därför om det finns något mer intresse. Pris - kommer under veckan. /atorp Quote
Daffe Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Beroende på pris kan jag eventuellt vara intresserad av 2st. /john Quote
Per Wackt Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Jag är intreserad beroende på på pris. Sen är frågan om den passar har ju ingen Mk. Skullle du vilja ta lite mått på den ? Främst bredden i längsled på bilen samt hur rundningen ser ut, aeroscreenen på Mk går ju ner rätt lång på sidorna. Hur långt är det platt upp på skytteln samt totalbredd. Quote
atorp Posted March 8, 2009 Author Posted March 8, 2009 Hej Låter som det går att få ihop några st - skoj. Jag skall räkna fram pris senare i veckan och lägga ut så många mått som möjligt osv. Har någon andra önskemål ex nos, shuttle, huv, skärmar osv ?? Kan även få fram kolfiber skivor 2000*1000. Skall fixa fram bild/pris på detta i veckan. Tänker själv täcka in kardan tunnel m.m. - Kolfiber är trotts allt "J" coolt. :thumbsup: Mvh Atorp Quote
Janne L Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 kan vara intresserad! Beror i och för sig vad priset blir. m :D h Janne Quote
Rikard Larsson Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 Också intresserad. Jag har ett McSorley +4, alltså 10 cm bredare än boken. Vet dock inte hur det skiljer sig mot MK. Så måtten är nog bra att få... Quote
atorp Posted March 13, 2009 Author Posted March 13, 2009 (edited) Hej Då har jag gjort ett tappert försök att måttsätta. Breddmåtten går att justera då den är flexibel i sidorna. Priset kommer landa på ca2500:- Då används en 300gr kolfiber med riktigt fin kvalitet med ett pris på över 600:- +moms/m2. Första gjutningen blir nästa vecka förhoppningvis - man vill ju inte missa det fina vädret. övrig info Bakskärmar ,framskärmar, Nos likt RUSH finns det formar till. Edited March 13, 2009 by atorp Quote
Janne L Posted March 13, 2009 Posted March 13, 2009 Hej! Jag får nog hoppa detta! Det går nog inte in i min löpande budget! Tyvärr så kommer andra projekt som inkräktar och kräver penningresurser såsom tätat grunden på huset, hustrun vill ha ny klinkers i hallen och slipa parketten! Inte överdrivet roliga jobb. M :D h Janne Quote
atorp Posted March 23, 2009 Author Posted March 23, 2009 Då var första gjutningen klar. :thumbsup: Resultatet blev grymt bra. Den kommer monteras på nästa vecka på Bilen. Formen finns hos sportvagnskonsult i Hässleholm. Där finns även from till DAX nos, skärmar fram och bak. Ni kan även köpa hela skivor eller gjuta av delar som ni önksar få fram i kolfiber. Hälsa från Mårtensson Anderstorp så löser Crille resten. Kontakt Crille på Sportvagnskonsult 0738 265335 http://www.sportvagnskonsult.com/ Quote
LUPUS Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Ingen som har monterat detta med bra upplösning på kortet ? Quote
LUPUS Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Ingen som har monterat detta med bra upplösning på kortet ? UPP! ingen med bild ? Quote
Morty Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Jag har en sådan aeroscreen på min fast i glasfiber. Jag har visserligen integrerat den med scutteln. Jonte, Sorin, Jocke E har/hade också. Jocke E fick också gjort en i kolfiber (jag köpte hans i glasfiber från MK). Är du ute efter bilder på en monterad eller bilder från en i kolfiber från Sportvagnskonsult? Quote
LUPUS Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Måste ha något på bilen och var ute efter hur kolfiber aeron såg ut monterad då den gick att få tag på i sverige. Har mailat lite engelska firmor men det verkar inte så pigga på att svara. Quote
atorp Posted March 24, 2010 Author Posted March 24, 2010 Jag har en till salu. 2000:- kräver dock lite klarlack. skall lista den på säljes i morgon Mvh Atorp Quote
Recommended Posts