pelle17B Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Hittade lite info på nätet från en som provat biltemas bränslepump 52-203. Lägger ute den här. Kanske kan vara till nytta för någon. Ser ut som helt ok prestanda för 499 spänn tycker jag. Kvaliteten vågar jag inte uttala mig om (ännu). Biltema 52-203 Till Volvo B230FT Den levererade följande vid 13,2volt (ca 7-8A) 2,6l/min +-0,1 vid 5bar (156 i/h) 2,9l/min +-0,1 vid 3 bar (174 l/h) /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chriss Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 (edited) Jag tror att jag har investerat i just den pumpen. Tror det va 52-203 och 52-204, men 203 va fysikt mindre att jag valde den. En kompis kör dubbla sådana pumpar till sin 240 turbo på entanol med tillräckligt många hästar till flera stycken locost bilar och det verka fungera alldelles utmärkt. Hur har du löst tryckutjämnings svampen som man skruvar på? Tog den från Sierran men uthålet är för litet så det blir ingen bra anslutning till mina 8mm bränsle ledningar. Edited March 6, 2009 by chriss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias R Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Jag kör biltemas pump i två bilar. Den ena sedan två år. Fungerar klockrent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 vi köpte en till grabbens BMW funkar också klockrent. den så exakt ut som originalet förutom stämpeln? hmm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Jag har en 52-203 pump också. Den första höll i 10 sekunder (tillverkningsfel). Den andra höll lite längre men stannade också. Skällde lite över kvaliten och öppnade den, det går att böja bort spärrarna och dra ut pumpen ur metallhöljet. Insåg att det var mitt eget fel... När jag testade mina spridare gjorde jag det med spolarvätska (ville inte leka med bensin i det läget). Pumpen var full av kristaller, typ torkad spolarvätska :icon_oops: . Men jag fick igång den igen :) Här är mitt recept i alla fall. När jag testade spridarna kunde pumpen leverera 3.5 bars bränsletryck med alla fyra spridarna konstant öppna samtidigt, alltså är spridarna det som begränsar bränslemängden i mitt fall, och jag har 577 cc spridare... Dock så måste jag varna för Biltemas bränsleslangar, de får torrsprickor på mindre än ett år, har hört det från flera, inte bara mina slangnar alltså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Finns en hel del att läsa om pumpen på megasquirts svenska forum. Verkar vara ett bra locostalternativ till en 044:a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.