BeLo Posted August 17, 2008 Posted August 17, 2008 Hej! Vid bankörning, dvs elakt varvande osv, läcket min Pinto vid röret till oljestickan. Jag ha fått tipset att det ska sitta en O-ring nere i hålet i blocket som tätning!?! Stämmer detta? Jag tycker mig kunna ana ett spår nere i hålet, men hur får man dit en O-ring (och röret) utan att den hamnar i oljesumpen? Någon som har koll på dimensionen på O-ringen? /Bengt Quote
Robban1 Posted August 17, 2008 Posted August 17, 2008 Kan säker stämma, finns många motorer som har den lösningen, kan du inte ta flytande packning och lägga runt röret, så behöver du inte var beskymrad att oringenska hamna i tråget Quote
therealpinto Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Jag har aldrig sett någon O-ring där, original är röret bara pressat på plats - eller det har varit så på alla Pinto jag tagit isär. Lite packningsklister brukar hjälpa men kolla också att vevhusventilationen är okej. /Gustaf Quote
BeLo Posted August 18, 2008 Author Posted August 18, 2008 Tack för snabba och initierade råd! Vevhusventilationen är ok, men vid höga varvtal blir det ändå lite övertryck (kompprov ok). Röret glappar lite i blocket, men visst borde det gå att fixa med lite packningsklister. Det var vad jag testade med på Gelleråsen, men jag hade bråttom ut igen, så utförandet blev förståss inte optimalt... ;-) /Bengt Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.