Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Vid bankörning, dvs elakt varvande osv, läcket min Pinto vid röret till oljestickan. Jag ha fått tipset att det ska sitta en O-ring nere i hålet i blocket som tätning!?! Stämmer detta? Jag tycker mig kunna ana ett spår nere i hålet, men hur får man dit en O-ring (och röret) utan att den hamnar i oljesumpen?

Någon som har koll på dimensionen på O-ringen?

/Bengt

Posted

Kan säker stämma, finns många motorer som har den lösningen, kan du inte ta flytande packning och lägga runt röret, så behöver du inte var beskymrad att oringenska hamna i tråget

Posted

Jag har aldrig sett någon O-ring där, original är röret bara pressat på plats - eller det har varit så på alla Pinto jag tagit isär. Lite packningsklister brukar hjälpa men kolla också att vevhusventilationen är okej.

/Gustaf

Posted

Tack för snabba och initierade råd!

Vevhusventilationen är ok, men vid höga varvtal blir det ändå lite övertryck (kompprov ok).

Röret glappar lite i blocket, men visst borde det gå att fixa med lite packningsklister.

Det var vad jag testade med på Gelleråsen, men jag hade bråttom ut igen, så utförandet blev förståss inte optimalt... ;-)

/Bengt

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...