Rikard Larsson Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 Någon som har tips på bra spackel till aluminium? Måste spackla lite i min scuttle. Testade med Plastic Padding glasfiberspackel och jag tyckte det bet lite dåligt. Nu var jag kanske lite hård i mina hållfasthetstest, men det finns säkert bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 det finns speciellt aluminiumspackel. kolla in tillbehörsfirmorna eller lackerare eller lackgrossist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meanstreak68 Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Om jag inte minns fel så kan (bör) man ha en etsande primer före man spacklar på alu (10 år sedan) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 23, 2009 Author Share Posted April 23, 2009 Plastic Padding har en serie spackel som jag inte sett innan, där det bland annat ingår aluminiumspackel. Har bara hittat detta på drev.se, en stockholmsfirma. Någon som vet var man mer kan få tag i det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Alla som säljer PP kan ta hem om de inte har på hyllan. Meca,mekonomen.autoexp. micro mfl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 23, 2009 Author Share Posted April 23, 2009 OK, tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 "Alla som säljer PP kan ta hem om de inte har på hyllan. Meca,mekonomen.autoexp. micro mfl. " Inte Mekonomen i Segeltorp i alla fall. Åtminstone inte det trötta stolpskottet som jobbar där. Försökte få honom att ta hem PP:s värmefärg, men icke. Det var väl för jobbigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chriss Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 "Alla som säljer PP kan ta hem om de inte har på hyllan. Meca,mekonomen.autoexp. micro mfl. "Inte Mekonomen i Segeltorp i alla fall. Åtminstone inte det trötta stolpskottet som jobbar där. Försökte få honom att ta hem PP:s värmefärg, men icke. Det var väl för jobbigt. Det skilljer jätte mycket mellan olika mekonomen. Mekonomen på backaplan är helt hopplösa men den ligger nära mitt garage. Därimot mekonomen i Mölndal där jag bor är ingenting ett hinder, de tar hem allt till dagen efter om man är där innan kl 5. :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 då är det fel personer som jobbar på en sådan butik. tar de inte hem det kunden víll ha så är de inte måna om kunden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 man kan klaga till deras HK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Autoexperten i Lund har PP ALU på hyllan. Var där med en kollega på lunchen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 24, 2009 Author Share Posted April 24, 2009 Tackar för tipset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts