Jump to content

Renovera Kamaxel, Termisk Sprutning?


Tobbe

Recommended Posts

HejåHå

Har en kamaxel som en noc har slitit ner sig lite lätt på.

Det är från början en kamaxel som dom har lagt på mer material på och sedan slipat ner.

1. Ska man använda någon form av termisk sprutning för att lägga på material, precis som man kan göra på vevaxlars lagerbanor?

2. Vilka kan slipa om en noc förutom enem?

3. Hur ska man härda-om en kamaxel?

4. Vart kan man vända sig för att få allt detta gjort?

4.1 hittade jag rätt lätt, http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&...g&geo_area=

Edited by Tobbe
Link to comment
Share on other sites

HejåHå

Har en kamaxel som en noc har slitit ner sig lite lätt på.

Det är från början en kamaxel som dom har lagt på mer material på och sedan slipat ner.

Är det en one of a kind kam som det inte går att köpa numera?

Link to comment
Share on other sites

Nils hedlund om han fortf. är igång. KG. TG. jag tror inte kostnaden mot en ny kam skiljer sig nämnvärt.

Hoppas verkligen du har fel =) gav 1299 dollar för 4st (v6).

Är det en one of a kind kam som det inte går att köpa numera?

Jodå, den går att köpa, men från USA. Eventuellt kanske man får köpa En kam (av fyra).

Webcam som den kommer ifrån, deras garantier är såklart Mycket sämre än i Sverige.

Tex lovar dom att OM det blir ett garantifall ska det inte kosta mer än 50% av vad produkten kostade från början... jippi.

KG och TK, håller dom på med termisk sprutning också?

edit: någon så vet ungefär vad det kan kosta att spruta lite, slipa och härda om?

Edited by Tobbe
Link to comment
Share on other sites

Hoppas verkligen du har fel =) gav 1299 dollar för 4st (v6).

Jodå, den går att köpa, men från USA. Eventuellt kanske man får köpa En kam (av fyra).

Webcam som den kommer ifrån, deras garantier är såklart Mycket sämre än i Sverige.

Tex lovar dom att OM det blir ett garantifall ska det inte kosta mer än 50% av vad produkten kostade från början... jippi.

KG och TK, håller dom på med termisk sprutning också?

edit: någon så vet ungefär vad det kan kosta att spruta lite, slipa och härda om?

Har du kollat med lars ståhl på västerlånggatan

//Per

Link to comment
Share on other sites

tänker mig att frågar man en kompetent motor renoverings firma så vet dom troligen.. tex Kristianstad motorslip..

e i lite samma dilemma då nockarna till min Sunbeam Alpine Kamaxel är mindre bra... och det finns ``renoverade´´ i england men då måste man skicka dit sin egen innan... och vad händer sen och när..

jag får fråga min kollega Stefan Lindquist på jobbet nästa vecka... han brukar skicka iväg kammar på omslipning.. iofs till vofflo morötter men principen sas..

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Min goda fader sysslar med metallsprutning (och har gjort i 30 år typ) kan ju inte garantera att han kan hjälpa dig, men om du vill så kan du ju få snacka med han, skicka ett meddelande så får du numret! Vi håller till i lysekil......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...