Rikard Larsson Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Hur har ni med limmat/nitat aluminiumgolv gjort. Före eller efter SFRO 1? Måste ju slipa några svetsar för att få golvet på plats. Kom förresten på en sak till, limma golv före eller efter målning av ramen? Ska man limma golvet när ramen är målad är ju SFRO-frågan självklar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lozec Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 (edited) Varför inte kontakta din SFRO-kille? :) Personligen skulle jag föredra att limma/nita golvet efter målning för att slippa risk för spaltkorrosion och stora ytor med galvanisk risk. (Jag besiktigade med målat chassi utan problem, föredrar själv att prata med inspektören framför ett forum som bevisligen har väldigt olika erfarenheter i liknande frågor. Vad en besiktningsman kräver kan en annan bedöma som förkastligt...) Edited November 30, 2007 by Lozec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 30, 2007 Author Share Posted November 30, 2007 Jo, du har egentligen helt rätt Lozec. Problemet är att min besiktningsman Andreas Wilson har slutat som SFRO-representant och jag vet inte riktigt vem det blir istället. Vet inte om jag ska vänta på att det blir en ny i Malmö eller om jag ska använda mig av någon annan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lozec Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 OK, I see Men om du kör besiktningen först och slipar och målar sedan så löser det sig. Får väl se om du får fler förslag på i vilken ordning andra anser att detta borde göras... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Hade ingen koll på att Andreas hade slutat. Synd bara att man hade en del överenskommelser gjorda med honom, bl.a. om målad ram m.m.. Känns som om man hamnade lite på efterkälken där..... Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antus Posted December 1, 2007 Share Posted December 1, 2007 Lozec har helt rätt sett ur rostskyddssynpunkt. Det går iof att bättringsmåla där golvet täcker innan man sätter dit det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 1, 2007 Share Posted December 1, 2007 om man inte vill borra hål i balkarna så kan man göra som jag. svetsa fästöron/plåtprofilkant på insidan av balkarna och lägg golvet i sektioner inuti profilrutorna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts