Jump to content

Digital Hastighetsmätare..


Acke

Recommended Posts

Jag skickade svar om det gick att lägga till en mätare till Lupus så vi blir 6 st... fick detta svaret nu...

Hi Marcus!

Since we last communicated I have sold out of the first batch of

computers. I have ordered more, but my price has increased on the topeak

computers and I had to raise the price at which I sell them, consequectly.

These computers are item #3669110559 if you are still interested. They are

$3 more per computer.

Thank you,

Carolyn

tänkte bara kolla så alla e på eller om någon vill hoppa av ??

$3 USD = 22 sek.. totalt me andra ord blir ca: ca: 487:- med frakt från USA (with a 76 inch cable)..

sedan tillkommer frakt i sverige + eventuell tull om vi "fastnar"...

edit:

swedsew

LUPUS--------e på

superswift---e på

pixbo----------e på

tommy--------e på

jag själv------e på

Edited by Acke
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

när jag vet om vi slipper tullen å vad frakten inom sverige går på så lägger jag ut totalsumma å mitt kontonummer här...

ja orkar inte me postförskott å ja tror att ni alla e treevliga pöjkar å betalar.. :) ( + att postförskott e dyrare tror ja..)

Link to comment
Share on other sites

när jag vet om vi slipper tullen å vad frakten inom sverige går på så lägger jag ut totalsumma å mitt kontonummer här...

ja orkar inte me postförskott å ja tror att ni alla e treevliga pöjkar å betalar..  :)  ( + att postförskott e dyrare tror ja..)

Vart håller du till någonstans,

Jag är ute och reser en del i mitt jobb vilket öppnar en delmöjligheter när man bygger bil och behöver handla prylar lite här och där :blink:

Link to comment
Share on other sites

ha.. ja där ser man.. :)

annars finns en superbra pastasylta i Linnéstan... :) (Pasta Haus Nordenskiöldsg. 25 031-24 27 11 )

slå en pling om du e i krokarna å vill komma å flukta lite i garaget... ja e ledig nästa alla vardagar på dan...

Link to comment
Share on other sites

Fick Mail idag...

Hi Marcus!

Thank you very much for your purchase of the computers (nice item)! I am very grateful for your business!

I will be shipping your package out tomorrow morning via USPS Air Mail.

Thanks again!

Carolyn

så slutet av nästa vecka kanske ?? :)

Link to comment
Share on other sites

Kanonon :thumbup: att de är på väg.

När mätarna har kommit kommer jag gärna och kikar lite på din bil.

Kan också passa på att ta med Magnus mätare ev om det är någon mer som har närmare till Stockholm.

det har varit en super vecka för mig, Coilovers , Alu tank, Kardan och även en hastighetsmätare, det börjar närma sig en testkörning. :wohow:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hmm.. de har gått 20 dagar sedan jag betalade så jag skickade ett mail idag...

Hi Carolyn...

I wonder if you can check with USPS Air Mail where my package is ???

Its over 20 days now and I still haven’t got the package..

Or if you have a package number I can try to find it myself…

Best regards Marcus

Link to comment
Share on other sites

Hmm..  de har gått 20 dagar sedan jag betalade så jag skickade ett mail idag...

Hi Carolyn...

I wonder if you can check with USPS Air Mail where my package is ??? 

Its over 20 days now and I still haven’t got the package..

Or if you have a package number I can try to find it myself…

Best regards Marcus

Inget nytt från USA när det gäller mätarna.... fick du något svar på ditt mail?

( Sedan kanske det är dags att lösa problemet med hur vi kommer att montera givarna? ) :prop:

Link to comment
Share on other sites

nipps, inget svar idag, men hon kanske har mailat USPS å väntar på svar från dom...

jag har aldrig blivit blåst via nätet innan så jag hoppas att detta inte blir den första gången.. :(

Link to comment
Share on other sites

Mmm.. jag har mailat henne igen å får jag inte svar innan onsdag ( skall på konferans) så "anmäler" jag henne till ebay... :icon_angry:

å de e jag som e blåst isf.. ( och pixpo som jag fick pengar av på elmia)... ja ligger ute me alla pengar så det kan bli en dyr affär.. :(

Link to comment
Share on other sites

Mmm..  jag har mailat henne igen å får jag inte svar innan onsdag ( skall på konferans) så "anmäler" jag henne till ebay... :icon_angry:

å de e jag som e blåst isf..  ( och pixpo som jag fick pengar av på elmia)...  ja ligger ute me alla pengar så det kan bli en dyr affär..  :(

Du tror inte att det är så att dom olyckligt har fastnat i tullen! :icon_leadercap:

Men det är konstigt att hon inte svarar när du skriver.... du kanske får ringa? och piska på henne :whip:

Link to comment
Share on other sites

å de e jag som e blåst isf..  ( och pixpo som jag fick pengar av på elmia)...  ja ligger ute me alla pengar så det kan bli en dyr affär..  :(

Det är inte bara du som blir blåst, jag tänker åtminstone betala min del isåfall,

även om de inte kommer fram. Man kan inte låta dig ta hela smällen,. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

å de e jag som e blåst isf..  ( och pixpo som jag fick pengar av på elmia)...  ja ligger ute me alla pengar så det kan bli en dyr affär..  :(

Det är inte bara du som blir blåst, jag tänker åtminstone betala min del isåfall,

även om de inte kommer fram. Man kan inte låta dig ta hela smällen,. :thumbup:

Det känns lite surt :icon_angry: men:

Samma gäller här! Jag står för min del oavsett om dom kommer eller ej!

Och vi får lära av våra misstag! :(

Link to comment
Share on other sites

Ebay är väl inte den mest seriösa försäljnings siten... Då menar jag inte Ebay utan de som lägger upp varor där. Jjöd på en vara en gång och fick ett anonymt mail om att varan var stulen, sedan dess har jag inte handlat där... :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

Hur länge sedan skickades de?

USPS brukar ta ca 3-4veckor p.g.a. Posten hanterar införtullningen i Sverige vilket kan ta mer tid än andra speditörer för att privatpersoner ligger lägst på deras prioriteringslista.

Jag har ibland väntat upp till 5 veckor när det skickats med USPS. Normaltid är 3veckor ungefär.

Jag brukar alltid efterfråga/kräva ett fraktsedelsnummer när jag handlar från USA, för då kan man se vad som händer (dock inte när det är i Sverige i fallet med USPS, men då är det i alla fall här).

Link to comment
Share on other sites

Jag hade en gång rullvippor, MSD-låda, varvräknare, pertronix brytarsystem, stötstänger, tändkablar, vattenpump, bränslepump och diverse annat junk liggandes på kennedyflygplatsen i åtskilliga veckor innan de lyckades hitta min låda efter mycket tjat. Det var saker för 25.000:- så det var inte skoj om de inte hade kommit fram. Det tog nästan två månader totalt med tullklarering frakt etc, trots att det gick med flyg. Så än är jag inte orolig....

Link to comment
Share on other sites

Jag hade en gång rullvippor, MSD-låda, varvräknare, pertronix brytarsystem, stötstänger, tändkablar, vattenpump, bränslepump och diverse annat junk liggandes på kennedyflygplatsen i åtskilliga veckor innan de lyckades hitta min låda efter mycket tjat. Det var saker för 25.000:- så det var inte skoj om de inte hade kommit fram. Det tog nästan två månader totalt med tullklarering frakt etc, trots att det gick med flyg. Så än är jag inte orolig....

Puhhh. Det var skönt att höra!

Men det är konstigt att dom inte svarar Acke!

Link to comment
Share on other sites

fick svar nu och det låter bra... :)

Hi Marcus!

I'm sorry for the tardy reply. I was unexpectedly out of town this past 5 days.

Sorry to hear that you have not received your package. I just dug up your paperwork. Normally it is only about 7-14 days to Western Europe so there may be a problem. I did, however insure the package so no matter what we are covered there.

Let's do this, let's wait until Monday May 3. That will be over the 30 day wait period that USPS imposes before I can file the insurance claim. I'll do that immediately on Monday if you let me know that it still hasn't arrived.

I won't make you wait for the insurance to be processed. I'll ship you another batch or refund your $$, whichever you'd prefer.

Thank you very much and again I'm sorry for this problem.

Sincerely,

Carolyn

så då är det bara att vänta några dagar till.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hoho, Ebay. Blev "bedragen" en gång där, så fick man ut $180 på Ebays bedrägeriförsäkring efter typ 120 dagar, det roliga var att jag gått till Polisen i Kansas med det hela, 14 dagar efter att man fått försäkringspengarna så damp det ner en check på $243 från j-veln som inte skickat gitarren. Han pallade inte med att Polisen var på honom och att han blev kallad till domstol... Så man tjänade faktist lite på kuppen :hypocrite:

Nä, ska ni beställa saker från USA skicka till min USA adress istället, så kan vi greja hem det med DHL, försärkrat och klart, från min USA adress är grejerna hemma på 2-3 dar med DHL/UPS. Sedan kan vi ju sätta värdet till $10 så slipper man tull och moms, DHL öppnar aldrig paketen någonsin och ser mina $1000 gitarrer som tullas in för $20 :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Låter bra, det skall jag komma ihåg nästa gång jag behöver något från staterna  :thumbup:

yes yes, det är bara att skicka ett PM när det är dags.. är det smågrejer så kan de ju få lifta med lite gitarrer eller mitt nya trumset som är på G :lol:

Link to comment
Share on other sites

såja.. nu då jag e hemkommen från Rhodos så har jag snikrat ihop ett "insurance claim" som behövs för att US Post Office skall ta tag i det hela...

hoppas att det löser sig fort nu..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fick detta då jag mailade och frågade om hon skickat nya mätare...

bara att hoppas att det fungerar denna gången.....

Hi Marcus!

Yes, they were shipped via Global Express mail last Thursday. You should be receiving them by the end of this week.

If not let me know and I'll dig up your tracking info. Thanks for your patience! Carolyn

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Såja.. efter en lååång och hård helg så har jag nu tid att printa ner lite nyheter...

både bra och dåliga... ( mest dåliga... :( )

Fick lapp i brevlådan i Fredags att jag hade ett paket att hämta ut.. (bra :) ) och att det skulle kosta 544 Kr att lösa ut.. (dåligt :( attans tullverk )

hämtar paketet, och upptäcker att det "bara" finns 5 st mätare i lådan (dåligt :( vi beställde 6 st ) och att det är dom med kortare kabel (dåligt :( )...

efter lite mätande i min bil så kom jag fram till att om jag sätter mätaren bakom ratten så räcker kabeln fortfarande till bakaxeln om jag drar kabeln innanför "panelen" på vänster sida på bilen...

dom vi fått är 66 inch (ca: 168 cm) och dom vi beställde är 77 inch (ca: 196cm)....

jag kommer nog att försöka sätta min vid kardanen så för min del spelar det inte så stor roll.. ( räcker iof till vänster bakhjul oavsett...)

så nu är frågan vad vi gör.... skall jag maila å säga att vi vill byta och ha dom långa eller klarar vi oss med dom korta ??

ni kan ju ta en bit snöre och mäta upp 168cm och se vad ni tror...

jag väntar med å maila tills jag vet vad ni tycker... ( jag måste maila ändå då det fattas en mätare...)

Link to comment
Share on other sites

Fick lapp i brevlådan i Fredags att jag hade ett paket att hämta ut..  (bra :) )  och att det skulle kosta 544 Kr att lösa ut.. (dåligt :( attans tullverk )

Fast det var ju bra att de äntligen kom, för de som hade beställt i alla fall... Om ni behåller 168 cm versionerna så kräv mellanskillnaden (+lite till, så brukar jag göra ;))

Nästa gång ni beställer "småsaker" så skicka ett PM så skickar vi till min USA adress och vidare till Sverige, för då kan jag sätta vilket värde som helst på dom, och slippa tull o moms. Plus att vi då får express post (2 dagar) till rimligt pris via DHL, sedan om det är småsaker så kan de ju åka snålskjuts i ett gitarr hardcase eller nått sånt :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...