Jump to content

Digital Hastighetsmätare..


Acke

Recommended Posts

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Såja..  efter en lååång och hård helg så har jag nu tid att printa ner lite nyheter...

både bra och dåliga...  ( mest dåliga...  :( )

Fick lapp i brevlådan i Fredags att jag hade ett paket att hämta ut..  (bra :) )  och att det skulle kosta 544 Kr att lösa ut.. (dåligt :( attans tullverk )

hämtar paketet, och upptäcker att det "bara" finns 5 st mätare i lådan (dåligt :( vi beställde 6 st ) och att det är dom med kortare kabel (dåligt :( )...

efter lite mätande i min bil så kom jag fram till att om jag sätter mätaren bakom ratten så räcker kabeln fortfarande till bakaxeln om jag drar kabeln innanför "panelen" på vänster sida på bilen...

dom vi fått är 66 inch (ca: 168 cm) och dom vi beställde är 77 inch (ca: 196cm)....

jag kommer nog att försöka sätta min vid kardanen så för min del spelar det inte så stor roll..  ( räcker iof till vänster bakhjul oavsett...)

så nu är frågan vad vi gör....  skall jag maila å säga att vi vill byta och ha dom långa eller klarar vi oss med dom korta ??

ni kan ju ta en bit snöre och mäta upp 168cm och se vad ni tror...

jag väntar med å maila tills jag vet vad ni tycker...  ( jag måste maila ändå då det fattas en mätare...)

Min skall sitta på kardan så jag klarar mig nog med längden :)

Storleks mässigt kan det nog vara ok oxå , fick mindre plats än jag trodde vid ratten ´.

Så allt ok för mig

Link to comment
Share on other sites

Är det inte bara att ev, förlänga kabeln?

Jag nöjer mig med den korta i så fall!

Kan vi inte be att dom skickar de längre kablarna för "sveda och värk" ?

Link to comment
Share on other sites

det sitter bara 2 stift på fästplattan mellan mätaren och hållaren, så det borde knappast vara några problem att förlänga bara man tätar nogra med krympslang å dyligt efteråt...

jag har lite brottom nu, men lägger upp kort om några timmar igen.... :)

Link to comment
Share on other sites

såja... bild.....

borde bara vara 2 st kablar tycker jag..... dock är ingångarna på båda ändar täpta med "smältlimm" eller vad man skall kalla det, så man får skarva mitt på kabeln...

Link to comment
Share on other sites

såja.. blev så inspirerad (plus att ryggen känns bra) så jag drog till garaget för att kolla med den riktiga kabeln...

jag slängde ihop det snabbt med mallen för kolfiberpanelen så ursäkta om det ser lite slarvigt ut... :icon_oops:

bild på mätare på instrumentpanelen...

http://www.trampebil.se/budda/2...es/P6210002.JPG

bakom panelen...

http://www.trampebil.se/budda/bilder/2...e...es/P6210012.JPG

insidan av vänsterpanelen...

http://www.trampebil.se/budda/bilder/2...e...es/P6210013.JPG

vid bakhjulet...

http://www.trampebil.se/budda/bilder/2...e...es/P6210014.JPG

som ni ser på sista kortet så finns det en bit att spela på så längden på kabeln borde faktiskt inte vara något problem....

nu har alla bilar kanske inte samma mått som min, men det borde inte skilja så mycket tycker jag.....

å så sitter jag å "torrkör" lite och drömer om soliga fina kurviga vägar på landet...... :wohow:

http://www.wide-network.com/budda/bilder/2...es/P6210009.JPG

Link to comment
Share on other sites

OK.. hur skall vi göra ????

vore bra om dom som finns på listan nedanför kan medela hur ni vill göra så jag kan skicka mailet...

swedsew----????

LUPUS--------?????

superswift--- ?????

pixbo---------- behåller ??

tommy-------- behåller om den går att förlänga

jag själv------ behåller den korta

Link to comment
Share on other sites

OK..  hur skall vi göra ????

vore bra om dom som finns på listan nedanför kan medela hur ni vill göra så jag kan skicka mailet...

swedsew----????

LUPUS--------Enligt ovan behåller, men om du kan gnälla lite på dem (igen) så är det ju inget fel

superswift--- ?????

pixbo---------- behåller ??

tommy--------  behåller om den går att förlänga

jag själv------ behåller den korta

:prop:

Link to comment
Share on other sites

Du fick en för lite va?

Då kan det vara min...

Du behöver inte beställa någon extra eftersom jag ändå kommer att bygga om panelen i vinter. Så om du är en kort så kan jag vara utan.

Om du betalt för den däremot och de skickar den så är det ok med den korta för min del. Det är enklast så. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hallo!

Eftersom jag jobbar som säljare av verktyg för prestanda optimering av data nät så borde jag klarat av detta men :icon_oops: . Jag har bytt dator och internetleverantör och mailadress detta ledde till att min inloggning som Swedswe inte fungerade längre, vilket i sin tur gjorde att jag registrerade mig på nytt som "daffe". :blink:

hur som helst 168 cm bör funka för mig, jag är med, hur gör jag med betalning etc.

Har sista SFRO i början av juli. :wohow:

Kan man om möjligt montera sensorn på Kardanen?

/john

Link to comment
Share on other sites

ok... ser ut såhär om jag kopplat rätt...

swedsew---- swedswe bytt namn till Daffe och behåller

LUPUS-------- konstig formulering men jag tror han menar att han behåller

superswift--- hoppar då det ändå är en kort

pixbo-------- behåller och har redan betalt

tommy-------- behåller

jag själv-----behåller

Nu behöver jag adresser till er så jag kan skicka mätarna... ( ni kan skicka PM om ni inte vill skriva adressen här.. )

jag tror att de går att skicka dom i vaderade kuvert

jag skickar med bilder på hur stora kartongerna är... ( jag la mobilen brevid så ni kan få en uppskattning om storleken...)

Link to comment
Share on other sites

haha.. ja det är min gamla mobil som jag inte använder så det skall nog gå bra....

1 och 4ans knapp funkar inte, men annars är den jättebra... ;)

Link to comment
Share on other sites

Lupus: skall nog inte vara något problem... :)

så Lupus och pixbo kommer förbi..

jag har fått Tommys adress, men saknar fortfarande SWEDSEWs adress.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Lupus:  skall nog inte vara något problem...  :)

så Lupus och pixbo kommer förbi..

jag har fått Tommys adress, men saknar fortfarande SWEDSEWs adress..  ;)

Tjena!

Som jag skrev tidigare så har jag till IT stjärna bytt arbetsplats vilket medfört att jag fått ny mailadress och ny internet uppkoppling det betyder i och för sig inte att jag inte skall kunna logga in med mitt gamla Swedsew löswnord men så är det i alla fall.

maila mig på john.svensson@flukenetworks.com :thumbup:

så löser vi det, jag skall till GBG i nästa vecka.

Skall göra ljudprov nu på onsdag så håll tummarna att det går vägen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tommy har fått sin mätare med posten..

Pixbo, Daffe och Lupus skulle komma förbi och hämta, men jag har inte sett någon av dom, men de e semestertider så dom bygger la för fullt.. :)

jag har provmonterat min, men länken fungerar inte nu... jag sitter på jobbet så jag kan inte kolla varför.. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tjenare Acke!

Ledsen att jag inte hört av mig, jag skall till GBG i nästa vecka kan jag plocka upp den då :icon_oops:

Byggandet är för min del över tills vintern kommer, bilen är reggad och används flitigt, har averkat ca 250mil på en månad :wohow:

Den ör ingen skönhet men det är för kul att köra så puttsen får komma i vinter.

Link to comment
Share on other sites

$3 USD = 22 sek.. totalt me andra ord blir ca: ca: 487:- med frakt från USA (with a 76 inch cable)..

sedan tillkommer frakt i sverige + eventuell tull om vi "fastnar"...

såja.. efter lång väntan så börjar allt närma sig slutet.. :)

har nu fått pengar tillbaka av den snälla tanten och räknat lite...

mätare blev 436:- istället för de 487:- som vi räknat på.. :thumbup:

dock sket de sig i tullen så de blev 544/5 = 108:- per skalle.. :(

summa kardemumma =mätare 436:- + tull 108:- = 544:-

ja skickar PM me mitt bankkontonummer till er som inte betalt så kan ni sätta in pengarna där...

(hur gör du Daffe ?? tar du de när du hämtar mätaren eller ?? )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tommy och BerrCvh

hade ni gjort era shuttlar i plast, har min i aluminium men skulle vilja ha en i plast, vart fik ni tag i era om ni nu fick det.

Jag Gjorde min i Aluminium själv!

vill du ha i plast.... prata med Laangen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...