Jump to content

Bmw 7a


eslöv

Recommended Posts

Fan vad tråkigt. och jag som bara har positiva erfarenheter av honom. hoppas att han har ett mycket bra skäl. kom igen när du fått fatt i honom o berätta vad som hände.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag förstår att du är besviken och arg - men tänk på att Andreas inte är mer än en människa och han kanske ligger med kaskadkräkningar eller hög feber... Dessutom är han en människa som under denna delen av året har enormt mycket att stå i med besiktning av alla hemmabyggen, och detta gör han i det närmaste helt ideellt på sin fritid - den tiden du och jag använder åt att bygga bilar, umgås med familjen eller vänner etc...

Vi har också haft svårt att få tag på Andreas för vår SFRO 2, men jag kan lova att han gör vad han kan för att hinna med alla så försök svalna av lite innan du pratar med honom nästa gång annars får du kanske vara beredd på att byta besiktningsman ;)

Link to comment
Share on other sites

Har pratat med han nu, föst hadde han inte alls bokat någon tid med mig idag sen efter ett tag så kom han ihåg det o hadde glömt det. vist det är mänskligt att glömma men lite, hoppas det löser sig i början på veckan han lovade o ringa i morgon. Jag som ska lämna ramen på lack på onsdag, det tar jö även ett par timmar att rensa bilen.

Sen tror jag inte det är helt ideeielt, tror nog en stor del av 4000 kr går till dem annars hadde ingen syslat med det.

Link to comment
Share on other sites

Grattis............ :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Det är en bra bit på vägen för att få till en färdig bil........hinner du till sommaren ?

Edited by Lars H
Link to comment
Share on other sites

Andreas ringdee aldrig till baka som han lovade, först glömmer han tiden som jag hadde fått sen när jag äntligen 5 timmar senare får tag på honom så lovar han att ringa dagen efter men nu har det gått 5 dagar o han har inte ringt. så han har jag hatt med att göra med vad jag ska.

Så jag pratede med Peder i laholm, toppen kille att prata med. tog bilen med mig i fredes skulle jobba 6 km från han så det passade bra, så nu har bilen vatt ute på jobb också.

ja det gick bra, ingen anmärkning. jag ska bara testa vad undre yttre bmw kulled på bärarmen tål eftersom det är mc persson fjädring som är ändrad. (drag prov) men det ser lungt ut men man vet aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Ja det käns skönt att det löste sig så smidigt med en ny tid till sfro 1 + att det gick så bra på besiktningen hos Peder.

Nu e ramen ränsad och lastad på släp, ska iväg på målning nu. blir klar målad o torkat på 4 tim.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu ska det firas med en öl, motorn har vatt igång för första gången o allt e klart för premiär turen. Får vänta tills imorgon lite sent att ta en runda nu utan lampor. Käns skönt efter ca 150 timmars slit i garaget, en del roliga o en del lite mindre roliga timmar.

Mvh Fredrik.

http://locostbeamer.blogspot.com/

Link to comment
Share on other sites

Ha Ha, de var det grymmaste jag kört sen jag satt i en 250 gokart på bana. gick riktigt bra. kändes bra i styrning också + bromsar.

Edited by eslöv
Link to comment
Share on other sites

Tjena.

Har sedan förra sommaren haft ett påbörjat sevenprojekt i mina ägor.

Och har ny kommigt till valet av motor.

Har ett stort intresse för just BMW, har tre stycken. Så därför föll de på att bli en sådan motor:D.

Har följt vissa BMWtrådar på forumet med stort intresse.

Ska hämta en motor imorgon tisdag utanför Hörby och undrar fall man kan få titta inom i erat garage?

Hade varit riktigt kul att få se hur ni har gjort och byta idéer.

Så om ni har tid och lust kommer jag gärna förbi en tur senare på kvällen.

Mitt nummer är 0735-26 03 11 / Stefan.

Link to comment
Share on other sites

Tjena, jo det ska nog lösa sig om du vill komma förbi o snacka lite bil bygge. ja då blir det ingen omvägg att svänga inom kungshult på vägen. allt efter 18.00 är jag i garaget.

Jag slår dig en signal under dagen i morgon, om jag skulle glömma bort det så ring 0706 978172

Mvh Fredrik.

Link to comment
Share on other sites

Tusen tack för titten:D

Tog ju bara en halvtimme att hitta det men det var det värt. Haha.

Kul att träffa trevliga människor som bygger med komponenter man själv föredrar.

Håller på att leta elschema till min motor nu...En M20b20 fall nån har en idé.

Vi lär ses igen:)

Lycka till med ert så länge...

Lägger upp ett par bilder senare...

Link to comment
Share on other sites

post-716-1179389743_thumb.jpgHär kommer en bild på mitt bygge.

Som jag sade så är det en Ford 1300 motor i den.

Ford bakaxel.

Styrsnäckan är ford.

Spindlar okänt.

Var som NI vet om köpte en Bmw 320 ( M50) Motor i era regioner.

Det som ligger i planerna nu ( läs om några månader ) är att först se om motorn går i ner i mitt lilla bokenchassi.

Sen fixa en bakaxlem med diffbroms. Ev volvo 740.

Får se vad det blir av det... Starta nog en egen byggtråd senare när det börjas bygga seriöst:D

Dyker upp i morbrors seven nån dag:)

Ha det gött.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Oj de var ett tag sen man var här på sin egen sida. nog dax att uppdatera lite.

Bygget har legat nere hela sommaren men det har hänt lite ändån sen sist jag var här. Ska försöka att ta lite foto under dagen o lägga upp, som sakt 1 bild säger mer än 1000 ord.

Mvh Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...

Kan ingen åta sej att lägga denna filmen okomprimerad på en privat server eller något.

På youtube blir dom så vansinnigt komprimerade med kass kvalité som följd = synd.

Vore kul att samla ihop klubbmedlemmarnas material med lite bättre

än youtube-kvalité på samma ställe.......

Link to comment
Share on other sites

Oj - sorry måste varit väldigt trött igår tydligen med tanke på alla felstavningar.

Med andra ord så har du endat gjort en bes i Laholm.

Hoppar lite i tråden men är väldigt nyfiken.

Är det någon annan som bytt besiktnings man ?? är det Ok

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

nu var sfro 2 klar även den utan anmärkning liksom sfro 1.

78,6 db

1,05 g i broms sen gick mätaren inte längre

nu ska jag bara leta upp en ny spegel till bilen, råka krossa glaset. sen är det nog dax att besiktia bilen så det blir lite lagligare att köra, är redan uppe i ca 10 mil nu.

post-1144-1209497137_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

pratade med försäkringsbolgadet innan + sänt in bilder och min bygg beskrivning, så den stod på en garageförsäkring på seri nr. sen var det bra att ringa när jag fick reg nr.

fick reg nr på sbp. när jag kom hem efter sbp logga jag in på vv.se med bankid då var bilen där fast avställd, ringde då till försäkringsbolaget och upp gav reg nr. efter det kunde jag ställa på bilen på vv.se med bankid och skriva ut bevis på att bilen var påställd.

reg plåtar fixa min dator i paint + skrivare sen var det bara att lamminera dem. lite fusk får man leva med. går även att få tillfälliga plåtar hos närmsta polis.

Link to comment
Share on other sites

Ref inlägg #93.

Det är så här det skall gå till, ett bra flyt igenom alla "byråkratiska hårnålskurvor" för att snabbt få ett registreringsnummer och en registreringsskylt. (även om det var en egendesignad skylt, vad gör man inte för att få köra..........) men Grattis igen, förmdligen har du ytterligare 10 eller 30 mil på mätaren så här dags , eller?

Link to comment
Share on other sites

nu har bilen gått 70 mil på 5 dygn. det som hänt är att båda bakre dämparna läcker olja, förmodligen så har de blivit utsatta för sprut från vinkelslip eller svetsloppor.

är det någon som har en länk till han som säljer avo dämpare på öland? blir 2st kompletta dämpare bak, vill ha justerbara bak också.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Funderar på lite ändringar i vinter.

Bur ska det bli och det blir nog helbur, käns lite tryggare när man leker på bana.

Sen funderar jag lite på motor effekt ökning, men sen är frågan hur mycket bilen (ramen) framför helburen klarar utan att riskara för stora vridningar. vet inte riktigt hur jag ska förstärka den där riktigt.

vore roligt me en M3 motor på 321 hk eller ett bra turbo bygge av den motor jag har, slutar på nästan samma pengar för att få samma effekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...