Rikard Larsson Posted September 30, 2008 Share Posted September 30, 2008 Min SFRO-gubbe fick se en spillbit med märkning, det räckte. Mest för att visa att jag hade haft rätt rör när jag byggde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni69 Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 I Malmö kan man köpa "rätt" rör hos AMAB hydraul. Dvs sk hydraulrör. De kapar i vilken längd du vill och det kostade mig, efter lite tjat, 164:-/m.(!!!) :angry: Enligt intyget (jag oxå tjatade mig till...) är det DIN 2391/C NBK, sträckgräns 235 N/mm2, brottgräns 340 N/mm2 och 25% förlängning till brott. Förzinkade med printad typbeteckning. Det kostar att ligga på topp!!!!!!! :( Toni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 En koll. Din2391NBK=Ok Din2391BK= ?? kan det användas / tillåtet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Jag tror den är för hård för att användas. NBK är nog tillståndet man vill ha. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts