Alverby Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Är det någon som vet om det finns någon form till en Porsche 356 reploka kaross att hyra, hälst speedstern men även cupen går bra. Eller någon riktigt billig replika kaross som bara står och samlar damm? Vem säger att en 356 replika måste ha ett VW chassi ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Om du hittar en form till Porsche 356 så hänger jag gärna på och gjuter en samtidigt, så kan vi dela på omkostnaderna! Erfarenheterna i plastning inskränker sig till en styck kanot, men den är preskriberad vi detta laget. ;-) Hälsningar, Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Kolla in http://www.roadline.se Tänkte bygga en Boxer RS men det blev en 7a istället, någon gång i framtiden kanske. Boxer RS ser ut som en blandning av Porsche 550, 550RS och 718 mycket snyggt. Roadline har Speedsters också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Tillverkar Roadline själva kittet eller är det importerat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted April 3, 2006 Share Posted April 3, 2006 Inte Locost direkt. Med de priserna kräver man toppkvalité på grejorna. Speedstern är en läcker bil, men personligen tycker jag det är roligare med ett hembygge som har en egen stil i stället för att efterlikna något annat. Med 7:an finns massor med utrymme för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alverby Posted April 7, 2006 Author Share Posted April 7, 2006 Roadlines speedster kaross tilverkas i sverige, göteborgstrakten. Kittet från Rodline skall vara mycket prisvärt, har kollat på några kitt och dom är dyrare, mycket dyrare till och med. Personligen tycker jag mycket om formen på 356an. Men det jag hälst skulle vilja är att bygga en karos i aluminium, så mitt sökande efter form är för att jag vill bara ha så jag kan tillverka karossen och slippa allt annat. Det kommer att ta lite tid att göra en aluminium kaross, men all utrustning för att tilverka en har jag ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 7, 2006 Share Posted April 7, 2006 Vill bara varna för "Roadline". Nu vet jag inte om det är samma kille som jag hade kontakt med men är det han så blir det strul. Han är jättetrevlig och gillar att prata bil. MEN...... han levererar inte i tid, det saknas grejor, han lovar och lovar men det händer inget. Man kan säja att det är en GTS-tuning i svensk tappning. Så var på er vakt om ni skall göra affärer med honom (han är fortfarande skyldig mig ett pedalställ sedan 2001) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Hej Håller med Michael, min lillebror köpte en kaross av honom och den var usel i passform och ihopsättning, vi har fått slipa och lappa som galningar för att det skall passa bra ihop. /Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Surt :( Det var ju mitt nästa tilltänkta projekt. Vem mer säljer 356 karosser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Vi får gjuta av Veddes kaross, när han är klar!! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 kan jag få hyra den formen oxå??? :blink: har ett gammalt VW 54 shassie för total retro look.. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 (edited) ett original...tyvärr inte locost Porsche 356 ÄKTA SPEEDSTER 1956.. Färg: RÖD. Karosseri: Cab Info: ÄKTA PORSCHE SPEEDSTER 1956. RÖD. STÅR I ARIZONA HOS VÅR PARTNER. ..INFO. BENGT. WASABIL. I SÖDERTÄLJE. TEL. 08 550 88444. Blocket Pris: 1 099 000:- suck... :blink: :racesmile: Edited December 18, 2006 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 En dryg miljon är ju hiskeligt dyrt. Finns ju ett par stycken på mobile.de för 4-500000... Här är ett gäng till som gjuter karosser http://apal.de/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Daniel- Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 En dryg miljon är ju hiskeligt dyrt. Finns ju ett par stycken på mobile.de för 4-500000...Här är ett gäng till som gjuter karosser http://apal.de/ Apal ska vara duktiga har jag hört. Sen finns det Chesil i england, också bra kvalitet säger ryktena. http://www.chesil.co.uk/ Har själv funderat på speedster och själv blivit varnad för Roadline, mest för den bristande kvaliten. -Daniel- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Kolla med Staffan som byggt Septem. Han har köpt formar till Porsche 356- 54. Länk till hans bygge: http://plast-vw.se/phpBB2/viewtopic.php?t=79 MVH Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 när han la upp en tråd på rejsa om bilen, frågade jag om ev hyra av form....troligen inte.. men ev kommer han att gjuta karosser till försäljning.. :D :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Love to hate Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 (edited) Vill bara varna för "Roadline". Nu vet jag inte om det är samma kille som jag hade kontakt med men är det han så blir det strul. Han är jättetrevlig och gillar att prata bil. MEN...... han levererar inte i tid, det saknas grejor, han lovar och lovar men det händer inget. Man kan säja att det är en GTS-tuning i svensk tappning.Så var på er vakt om ni skall göra affärer med honom (han är fortfarande skyldig mig ett pedalställ sedan 2001) :angry: Dont even think about doing any thing with the suckers called Roadline, they will rip you off and laught about it. Try to find any information about them, I bought my Spedster on blocket oct 2006 and I have tried to find this company since, half of the parts is missing and the rest of the glassfibre is poor made. Now their web is gone and probably someone did find them and put them in bags. :angry: Edited February 4, 2007 by Love to hate Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts