Jump to content

Porsche 356 kaross


Alverby

Recommended Posts

Är det någon som vet om det finns någon form till en Porsche 356 reploka kaross att hyra, hälst speedstern men även cupen går bra.

Eller någon riktigt billig replika kaross som bara står och samlar damm?

Vem säger att en 356 replika måste ha ett VW chassi !

Link to comment
Share on other sites

Om du hittar en form till Porsche 356 så hänger jag gärna på och gjuter en samtidigt, så kan vi dela på omkostnaderna! Erfarenheterna i plastning inskränker sig till en styck kanot, men den är preskriberad vi detta laget. ;-)

Hälsningar,

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Inte Locost direkt. Med de priserna kräver man toppkvalité på grejorna.

Speedstern är en läcker bil, men personligen tycker jag det är roligare med ett hembygge som har en egen stil i stället för att efterlikna något annat. Med 7:an finns massor med utrymme för det.

Link to comment
Share on other sites

Roadlines speedster kaross tilverkas i sverige, göteborgstrakten.

Kittet från Rodline skall vara mycket prisvärt, har kollat på några kitt och dom är dyrare, mycket dyrare till och med.

Personligen tycker jag mycket om formen på 356an.

Men det jag hälst skulle vilja är att bygga en karos i aluminium, så mitt sökande efter form är för att jag vill bara ha så jag kan tillverka karossen och slippa allt annat. Det kommer att ta lite tid att göra en aluminium kaross, men all utrustning för att tilverka en har jag !

Link to comment
Share on other sites

Vill bara varna för "Roadline". Nu vet jag inte om det är samma kille som jag hade kontakt med men är det han så blir det strul. Han är jättetrevlig och gillar att prata bil. MEN...... han levererar inte i tid, det saknas grejor, han lovar och lovar men det händer inget. Man kan säja att det är en GTS-tuning i svensk tappning.

Så var på er vakt om ni skall göra affärer med honom (han är fortfarande skyldig mig ett pedalställ sedan 2001)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hej

Håller med Michael, min lillebror köpte en kaross av honom och den var usel i passform och ihopsättning, vi har fått slipa och lappa som galningar för att det skall passa bra ihop.

/Vedde

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ett original...tyvärr inte locost

Porsche 356 ÄKTA SPEEDSTER 1956..

Färg: RÖD.

Karosseri: Cab

Info: ÄKTA PORSCHE SPEEDSTER 1956. RÖD. STÅR I ARIZONA HOS VÅR PARTNER. ..INFO. BENGT. WASABIL. I SÖDERTÄLJE. TEL. 08 550 88444.

Blocket

Pris: 1 099 000:- suck... :blink:

:racesmile:

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
En dryg miljon är ju hiskeligt dyrt. Finns ju ett par stycken på mobile.de för 4-500000...

Här är ett gäng till som gjuter karosser

http://apal.de/

Apal ska vara duktiga har jag hört.

Sen finns det Chesil i england, också bra kvalitet säger ryktena. http://www.chesil.co.uk/

Har själv funderat på speedster och själv blivit varnad för Roadline, mest för den bristande kvaliten.

-Daniel-

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Vill bara varna för "Roadline". Nu vet jag inte om det är samma kille som jag hade kontakt med men är det han så blir det strul. Han är jättetrevlig och gillar att prata bil. MEN...... han levererar inte i tid, det saknas grejor, han lovar och lovar men det händer inget. Man kan säja att det är en GTS-tuning i svensk tappning.

Så var på er vakt om ni skall göra affärer med honom (han är fortfarande skyldig mig ett pedalställ sedan 2001)

:angry:

Dont even think about doing any thing with the suckers called Roadline, they will rip you off and laught about it.

Try to find any information about them, I bought my Spedster on blocket oct 2006 and I have tried to find this company since, half of the parts is missing and the rest of the glassfibre is poor made. Now their web is gone and probably someone did find them and put them in bags. :angry:

Edited by Love to hate
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...