Jump to content

Elmia


Michael

Recommended Posts

Det kan hända att det finns någon bädd kvar att hyra under mässdagarna om det är någon som vill övernatta!

Ring i så fall till något av ovanstående tel nummer under mässdagarna eller prata med oss i montern!

Vi syns och hörs på Elmia!

Link to comment
Share on other sites

Vi som är dåligt uppdaterade på detta med Elmia... vilket datum tänkte ni vara där... :image018:

Och årsmötet är på Söndag efter mässan

wow... nästan religöst det där :prop:

Link to comment
Share on other sites

hmm... tanke som slog mig.. SMfinalen i hockey eventuellt avgörande match på söndag EM..

de måste la finnas TV att tillgå eller änu bättre någon sportbar ??? Årsmötet borde la vara klart innan 20,15 när matchen börjar hoppas ja.... :)

Link to comment
Share on other sites

Det har blivit ett missförstånd där, vi trodde mässan stängde 16.00 på söndagen. Årsmötet är efter mässan dvs ungefär 18.30 kan jag väl tänka mig

Link to comment
Share on other sites

skulle man kunna ordna så att alla som ska till årsmötet träfas utanför när mässan stänger å så tar vi oss gemensamt till stället där vi ska vara?? jag har ingen aning om vart det är och det är väl alltid trevligare att vara några stycken som går dit? jag antar att jag inte är ensam om att inte hitta dit :prop:

måste bara säga att jag längtar verkligen att få se våran monter och hälsa på alla killar nu i helgen, jag tänkte då åka dit på söndagen å vara med på årsmötet på kvällen... ska bli riktigt skoj att få lite inspiration å träffa trevligt byggar folk :D

Link to comment
Share on other sites

Det var relativt dåliga nyheter :(

17 hade funkat bra mycket bättre, jag hade planerat hela min påskhelg utifrån det!!

Går det inte möjligtvis att lämna någon frivillig i montern under årsmötet?

/Janne

Link to comment
Share on other sites

bara vi e klara till 20.15 så skiter jag i vilket.. missar slutspelsfinal gör jag inte... :515:

Andra har ju 1.5 h hem så man lär väl missa slutspelet oavsett :515:

/janne

Link to comment
Share on other sites

Det var relativt dåliga nyheter :(

17 hade funkat bra mycket bättre, jag hade planerat hela min påskhelg utifrån det!!

Går det inte möjligtvis att lämna någon frivillig i montern under årsmötet?

/Janne

Det får du isåfall ta med styrelsen. Tommys eller Jocke tfn nummer hittar du tidigare i tråden.

bara vi e klara till 20.15 så skiter jag i vilket.. missar slutspelsfinal gör jag inte... 515.gif

äsch... det e ju bara hockey ;)

Link to comment
Share on other sites

Här kommer några mobilbilder tagna av Tommy under mässans första dag.

Kvaliten är inte den bästa, men det kommer garanterat bättre bilder senare.

post-5-1145046841.jpg

post-5-1145046854.jpg

post-5-1145046867.jpg

post-5-1145046883.jpg

post-5-1145046892.jpg

post-5-1145046901.jpg

post-5-1145046910.jpg

post-5-1145046920.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det får du isåfall ta med styrelsen. Tommys eller Jocke tfn nummer hittar du tidigare i tråden.

Jag får ta det onda med det goda:)

/janne

Edited by Borken
Link to comment
Share on other sites

Hej!Var där när det öppnade i fredags.Bra,men mycket folk och för mycket "bling".Alla dessa "too fast,too furious" suger!

mvh pixbo :)

Håller med dig... Många breddade byggen med mycket plast på! Rätt otroligt hur mycket pengar folk egentligen lägger på sina byggen!!

För min del blir det nog inget besök iår... Alldeles för fint väder för att inte sitta bakom en ratt i en Seven just nu! :D

Edited by Matz
Link to comment
Share on other sites

Jag kollade läget en stund på fredagen.

Orkade inte med allt jäkla stereodunkande - och det gjorde inte sällskapet heller så vi drog vidare till en lugnare hall.

Trevlig monter hursomhelst!

post-285-1145173190.jpg post-285-1145173215.jpgpost-285-1145173233.jpgpost-285-1145173251.jpgpost-285-1145173269.jpg

Link to comment
Share on other sites

Efter att vara tillbaka hemma från ELMIA kan jag konstatera att under dagarna fredag-söndag har intresset från besökarna varit stort och vi har haft gott om besökare i vår monter om dagarna.

Idag måndag kommer informationen om söndagens besökare att delas ut till utställarna, så söndagens besökareantal vet jag inget om, men de två första dagarna var det unjefär 51000 besökare på mässan enligt ELMIAS infoutskick. De räknar med att besökarantalet kommer slå rekord även i år enligt deras utskick till utställarna. Bitvis har det varit i stort sett omöjligt att röra sej utanför vårt monterområde p.g.a. trängseln i gångarna för att senare lugna ner sej efter kl. 15-16 på eftermiddagen.

Alltså har publikens respons varit jättebra och klubben har kunnat knyta lite kontakter med andra klubbar som varit representerade på mässan. Acke har varit på hugget och har lyckats med att fixa en ny atraktiv möjlighet till gruppköp som han presenterade på årsmötet. Mer info kommer inom kort i det ärendet.

Detta var en kort kort kort summering av min tid i montern iår och jag känner att vårt deltagande i år

har överträffat förra årets med en bättre mer professionell monter med bättre stil och utseénde snygga mattor bilarna stog på och Tommys "filmtunna" som drog publik mm.

Vi lyckades bättre i år än förra året såhär långt tycker iallafall jag, och jag tror flera håller med om det.

Visare och visare av erfarenhet tror jag att klubben kommer att "lyfta sej" i konkurrensen på mässan varje år och bli bättre och bättre.... Men men, det ligger fortfarande i vår framtid att se.

Det vi nu har att göra är att vänta in protokoll från gårdagens årsmöte och det slutliga resultatet från mässutställningen eftersom den inte är slut förrän 16.00 idag.

Tills vidare kan jag lägga in lite bilder på vår monter från de gångna dagarna...

Ett litet filmklipp från vår monter finns att ladda ner på denna sidan: (4,34MB - 2min.40sek)

http://www.booksgarage.com/html/files.html

54466.jpg

PACMANS bil

54467.jpg

BLACKBIRDSEVENS bil

54468.jpg

TOMMY & ANTONS bilar

54469.jpg

Några minuter efter insläppet.....

Link to comment
Share on other sites

Ser att dom iallafall gillade Tommys 7:a!

Resultat Bilsport Performance & Custom Motor

Show 2006

Benämning/Utställarens namn/Ort/Fordon

New Race

613 Hans Knutters Insjön Willys

143 Micke Svensson Åby BMW Z3

200 Conny Värne Tyresö Chevrolet "Drag Racing"

145 Alfab Racing Erik Behrens Västerås Oreca Viper GTS-R

146 Rimbert Vahlström Malmö Plymouth Suburban

300 Bryntesson Motorsport Norrahammar Chevrolet Camaro Z 28

204 Ulf Bolumlid Falköping Super 8

309 Tommy Borg Filipstad Dala 7

184 Lars Svensson Bromölla Audi S1

301 Frederick Bylund Köping Chevrolet Camaro Z 28

302 Lundström Motorsport Bor Chevrolet Camaro Z 28

672 Daniel Nyling Svärdsjö Junior Dragster

673 Malin Nyling Svärdsjö Junior Dragster

Link to comment
Share on other sites

David "mr. fun" från Sölvesborg vann för 3:e året i rad Peoples Choice på ELMIA.

Vinsten tog han hem med hjälp av bl.a. glasfiber plasticpadding och utvändiga tvapparater i dörrarna.

Så nu kan de han passerar gunga med i hip-hop videosarna som sölvesborgs-fjortisarnas

egen video-jockey nu mobilt kan leverera runt torget och den lokala korvlådan i sommar.. :515:

Grattis Mr. fun & Sölvesborg !!

Vi får enbart hoppas att inte allt för mycket plast och spackel spricker och trillar av vid farthindren

för den stackaren i sommar.... Eller, gud förbjude att han får stenskott i någon av alla sina utvändiga TFT skärmar. Turligt nog sitter ju iallafall skärmbreddarna med lättåtkomliga rosamålade utvändiga stjärnskruv rakt i karossen så de är lätta att byta.

Det är ju tur att smaken är olika.......

Men förklara för mej, vad var det för fel på t.ex. de 2 olika GT40:or som fanns där ;)

Helt otroligt för mej att välja bort dom för en glasfiberhög (mitt hjärta brister snart) :blink:

Enligt mej så var det enda på hela mässan som var fulare än den vinnande bilen dess ägare

med specialgjorda mönstrade linser i ögonen och färgglad trippeltuppkam.....

Hela hans monter var fylld med fjädrar på golvet........

Nästa år tar vi med oss tjära pojkar och tar upp gamla traditioner från cowboytiden

föreslår jag..... :515: :515:

Är det någon som hänger på ? :P

54608.jpg

54609.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej alla :) :) "riktiga byggare"!!!

Tyvärr fick jag inte tid att åka till ELMIA och se med egna ögon, men när man ser och hör vad som prioriteras så kanske det var lika bra att stanna hemma :rolleyes: ??

Han med tuppkammen är säkert jätte duktig på sitt men det är ju inget riktigt bygge..

Nej sträck på er alla, som börjar med en rörhög och plåt mm.

:notworthy: :notworthy: :notworthy: Jag gör vågen för oss!!!!!

Ha de//HASSE

Link to comment
Share on other sites

kan bara meddela att killen``mr fun´´ är en snäll pojk..i alla fall var han det förra året då jag växlade några ord med han (då i 2 tuppkammar...).. men att kalla sig bilbyggare... när man monterat div färdiga plast bitar + div skärmar och umpa bumpa..osv..NÄ..

tur att jag bor en bit från sölvesborg (6-7 mil) så jag slipper skada min bil på ev bitar som kan lossna.. :D

tjära kan vara bra men tror nog jag föredrar att tjära min eka..

fram för riktiga byggen.. typ som våra..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Nu vill jag sticka ut hakan lite i denna diskusionen !!!!!!!!

Det finns nog bara en bil å hela mässan som ägaren byggt från grunden. Den stog ungefär i mitten på den stora custom hallen. Den är i dag inte färdig men den visades endå upp på mässan. Ägaren och byggaren har bland annat byggt värdens häftigaste Hot Rod 2004(tror jag det var).

Det som är köpe produkter är motorn och hjulen. Allt annat i prinsip tillverkas av ägaren.

Inga färdiga ritningar eller konsept.

Om ägaren har monter på rätt ställe och exponerar bilen på rätt sätt så tror jag att den kan vinna Peoples Choice exempelvis nästa år!!!

Om ni inte förstått det så är det Leif Thuffeson som jag menar !

Trivligt att träffan några Locostare i fredags på elmia!!!

Håkan hittade du till hotellrummet ?????

Edited by Alverby
Link to comment
Share on other sites

Jag var på mässan i söndags och det var riktigt kul att se bilarna IRL.

Nu fick man lite mer inspiration. Får väl hoppas att jag blir färdig med badrumsrenoveringen så att jag kan komma ut till garaget och fortsätta med bilen.

Sedan fick jag en pratstund med någon av er (vet inte vem) om stolar till mitt bygge, tack för pratstunden och infon!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...