Jump to content

Elmia


Michael

Recommended Posts

Skulle vara lite skoj att veta vad ni planerar då!!!

Hur stor monter vi har råd med!

Utforming av monter!

Försöka skaffa sponsorer!

Boka hotell och konferensrum!

Skaffa offerter på mattor!

Trycka skyltmaterial!

Ragga ihop Skjortor!

Skriver avtal med elmia!

Försöker få ihop Dator, Plattskärm och DVD filmer (Locostrelaterade)

Försöker hitta lämpliga bilar som alla skiljer sig från varandra!

Skapa arbetscheman!

mm mm

När vi fått ihop ett lyckat konsept så går vi ut och informerar!

Vi jobbar hårt på detta, så det dröjer inte! :)

Link to comment
Share on other sites

Hur stor monter vi har råd med!

Utforming av monter!

Försöka skaffa sponsorer!

Boka hotell och konferensrum!

Skaffa offerter på mattor!

Trycka skyltmaterial!

Ragga ihop Skjortor!

Skriver avtal med elmia!

Försöker få ihop Dator, Plattskärm och DVD filmer (Locostrelaterade)

Försöker hitta lämpliga bilar som alla skiljer sig från varandra!

Skapa arbetscheman!

mm mm

När vi fått ihop ett lyckat konsept så går vi ut och informerar!

Vi jobbar hårt på detta, så det dröjer inte! :)

Låter som ni Jobbar på bra! ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu hoppas jag att ni inte tar illa upp över att vi inte gått ut offentligt med val av personal och bilar till mässan..

Jag tar detta fullt på mitt ansvar :515: ...

Efter egen erfarenhet från förgående år så visste jag vad vi skulle tjäna på att låta ledningen agera

Mässarbetsgrupp. Ni vet... "för många kockar"! ;)

För att vi skulle klara detta satt vi oss ner och försökte skapa en monter med varierande bilar som alla

skiljer sig från varandra på något sätt. Därefter kontaktades varje ägare/medlem. Några tackade nej och frågan gick vidare till liknande bil.

Vi är idag ca: 170 medlemmar så vi sitter i en helt annan sits än vid mässan 2005... att gå ut offentlig och fråga ansåg jag skulle försvåra förberedelserna och ev,

skapa besvikelser bland alla våra medlemmar som vill arbeta och ställa ut sina bilar.

Eftersom en redan visad bil i Locostmontern är förbrukad så kommer de flesta i sinom tid att få en

möjlighet att representera klubben. och det är inte bara elmia vi ser fram mot i år som utställare.

Det blir fler tillfällen tex, Eskilstuna och bilsportsarrangemang :D

En ny Mässarbetsgrupp skall ev, tillsättas vid årsmötet.

Presentation av monter och personal 2006 kommer snart här!

Link to comment
Share on other sites

Jag kan sponsra med ett gäng pikeskjortor eller dyligt om jag får ha en liten Fluke Networks logga på också!

Tack ... Det säger vi inte nej till ! :notworthy:

Vad är ett gäng? Sitter det loggga på från ditt företag och i så fall vart?

Vilka storlekar och vilka färger eller vill du att jag tar fram tröjorna och fakturerar som sponsning?

Link to comment
Share on other sites

Tommy, ring mig så kommer vi överens om något,jobbar för mycket för att hinna läsa forumet varje dag.

Tanken är väl att alla som är där skall ha en tröja per dag så att man slipper gå och lukta mumma sista dagen, hur många kan bli 10-20st.

Jag vill ha en liten logga där det står Fluke Networks i Gult och svart, om tröjorna är svarata eller gula kan loggan vara enfärgad men inte samma färg som tröjan. storleken 1,5-2cm hög och 6-7cm lång. Det ska synas men ändå vara lite diskret,

Har du kontakter på detta område så får du gärna sköta den biten, samt hur betalning går till om klubben skall fakturera migeller om jag betalar direkt till tryckeriet.

/john

post-269-1138878963.jpg

Link to comment
Share on other sites

Då var det dags att presentera mässan och dess deltagare

Bilar i Montern:

# Antons Mc-locost

# Pacmans Fiat-Locost

# Ackes Honda-Ester

# Tommys Dala7:a

# Blackbirdseven´s ½ färdiga Mc-Estfield

Monterpersonal och monteransvariga:

Tommy, Eddy. Acke, Pacman, Jocke E, Arrowsmith

Samt Anton, Blackbirdseven och Jonte

Ritning på 2006 års monter:

39212.gif

Detta är klart:

# Montern är även i år sponsad av www.Dala7.se (därav Tb´s Dala7 i montern)

# Monter är bokad

# Hotell är bokat

# Lokal för Årsmötet (Samma som förra året men utan fika)

# Mattor (ej beställda) Sponsor= Flugger

# Tv-Datortunna

# Partytält

# Stolar och bord

# Godis från Hydroscand

Var snälla och skicka mig bilder på utvalda bilar!

Blackbirdsevens Mc-Estfield:

39274.jpg

Tommy Borg´s Dala7:

39276.jpg

Pacmans Fiat-Locost:

40724.jpg

Antons Mc-Locost:

39580.jpg

Ackes Honda-Ester

P7069303.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hejsan

Jag skulle kunna tänka mig att redigera ihop en videosnutt med medlemsbilar till montern om intresse och filmat material finns.

Mvh

Sven

Låter som en god idé.

Hallå !

Vilka har film material liggande från träffar och dylikt?

Hör av er här !!

Link to comment
Share on other sites

Ackes filmer är hämtade, saftig server... :racesmile:

De kommer att funka kanon om vi kör filmen på en dator. Har du orginalen på DV-band om vi ska göra en DVD?

Vad blir det för något att visa filmer på i montern? DVD, MediaPlayer eller något annat. Det hänger lite på det vilken upplösning jag ska köra filmen i.

Mvh

Sven

Link to comment
Share on other sites

Ackes filmer är hämtade, saftig server... :racesmile:

De kommer att funka kanon om vi kör filmen på en dator. Har du orginalen på DV-band om vi ska göra en DVD?

Vad blir det för något att visa filmer på i montern? DVD, MediaPlayer eller något annat. Det hänger lite på det vilken upplösning jag ska köra filmen i.

Mvh

Sven

Zwempha, när du fått ihop lite filmer så redovisa gärna så att det blir en blandad

kompott som visas.

Just esther filmen från 2000 som acke har på sin server har jag i "tungt" format om du vill ha (350MB).

En dator finns i montern men den är redan upptagen vad jag kan förstå så om någon har en laptop

att köra filmerna på eller något sådant kanske det kan vara en idé.

jag vet inte, kom med förslag...

Link to comment
Share on other sites

Om det är lättare att fixa en TV och DVD-spelare, kan jag bränna en DVD som kan rulla. Då behöver filmerna helst vara i DV-format eller något liknande. VHS eller komprimerade Windowsmediafiler funkar också men det blir märkbart sämre kvalite i så fall.

Kör vi på dator bör filmerna vara minst 640x480 25fps och så lite komprimerade som möjligt.

Mvh

Sven

Link to comment
Share on other sites

jag har givet alla i orginalrippning om du vill ha de i det formatet istället...

har rippat i windovs moviemaker så de e fortfarande i wmv-format...

men jag kan rippa ner de i avi om de passar bättre ?

Link to comment
Share on other sites

jag har givet alla i orginalrippning om du vill ha de i det formatet istället...

har rippat i windovs moviemaker så de e fortfarande i wmv-format...

men jag kan rippa ner de i avi om de passar bättre ?

Om vi kör på dator funkar filmerna jag laddade ner utmärkt, sån det är lugnt.

Kör vi på DVD-lösningen kan vi diskutera hur vi bäst löser det. DV-band, DVD-skivor, avi, wmv, eller quicktimefiler funkar bra så länge inte komprimeringen är för hög. Det brukar bli ruskigt fult om man tar en hårt komprimerad film och renderar den till mpg2 (DVD).

Men allt beror ju på var vi lägger ribban, jag är nog lite "yrkes"-skadad vad gäller kvalite.

I det här fallet är det nog i och för sig bättre med kvantitet än kvalitet. Det är ju roligt om så många som möjligt blir med. Själv har jag tyvär inte kommit så långt så att jag har några filmer att visa. Inte så roligt att filma en växellåda liggandes i garaget :blink: (det enda jag samlat på mig än så länge)...

Jag kan göra animationer av CAD-modeller också i fall någon har sådana liggandes. Kan ju kanske vara roligt i så fall.

Mvh

Sven

Link to comment
Share on other sites

En fundering. Ni som hade era bilar på mässan förra året samt ni som skall vara med i år: Hur fraktar ni ner era bilar? Hyra bilsläp kostar ju skjortan! (kollade envägshyra: 800:-!! :( )

Link to comment
Share on other sites

Jag hyrde ett släp av Anders "Langen"´s kompis uppe i Borlänge. Lite billigare än den lokala släputhyraren som vill ha 345:- / dygnet

Ingen som kan förmedla ett bilsläp i regionen Örebro-Nyköping-Norrköping-Eskilstuna ungefär....?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hejsan

Har inte fått fler filmer än så vi får nog lägga det på is i år.

Tycker att vi skulle kunna försöka filma lite under kommande säsong och göra en DVD till medlemmar och för utställningar och mässor. Jag kan gärna ta på mig att sköta redigerandet och filma några gånger när jag har möjlighet. Har ju ingen bil än så jag kommer nog inte på alla träffar...

Kanske något att ta upp på årsmötet, få se hur stort intresset är. Tyvärr kan jag inte komma själv men jag kommer förbi montern på mässan.

Mvh

Sven

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha hävt motorn ur och i bilen under en hel helg för att tag sedan så har jag nu plötsligt inget

pedalställ........bara ett stort hål.

Konstigt vad alla bilar har en tendens att skapa arbete när våren börjar visa sej..... :D

Link to comment
Share on other sites

jo, som jag skrev innan så höll sig vintern kvar längre än väntat å att meka i -15 e inget roligt.. :(

sedan så killen som skulle hjälpa mig me ELsystemet håller på å bygga hus med allt vad det innebär i tid så allt e försenat ca: 3-4 veckor.. :(

dock skall bilen ner till varberg i helgen så en annan kille får gräva i elsystemet... :)

om vi inte hittar någon ersättare så kommer jag bara sätta på instrumentbräda, scuttel m.m å låta motorn stå "fritt" utan ELsystem så får det bli ett "in progress" bygge.. :)

Link to comment
Share on other sites

Här kommer lite info i pdf format från mässan!

massinfo2006.pdf massinfo2006_b.pdf

(till Acke)

Du skall inte må dåligt för att din planerade visning av "Budda" Sprack!

Vi har tillstånd/avtal att visa 4 bilar på mässan,

en 5:e bil låg mer eller mindre utanför ramarna!

Nu är vi 4:a vilket är perfekt!

Link to comment
Share on other sites

Du skall inte må dåligt för att din planerade visning av "Budda" Sprack!

jag kan bara personligen säga skittråkigt då jag mycket gärna hade sett ``budda´´ :(

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

(till Acke)

Du skall inte må dåligt för att din planerade visning av "Budda" Sprack!

Vi har tillstånd/avtal att visa 4 bilar på mässan,

en 5:e bil låg mer eller mindre utanför ramarna!

Nu är vi 4:a vilket är perfekt!

ahh.. ok, jag var fortfarande inställd på att visa upp mitt halvfärdiga "vrak".. ( har tokmeckat i vild panik i flera dagar nu ju.. :P )

men "slipper" jag visa upp den i skicket den är i nu så är jag bara glad för det... man vill ju givetvis visa upp bilen från dess bästa sida å nu ser den mer ut som ett vrak än en seven.. :(

men till nästa mässa skall jag tamig f*n ha den både klar å snygg.. :D :P

Michael Th: inte mycket att se i dagsläget så du får ge dig till tåls ett tag till.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej jag läste på elmias hemsida att utställare kunde köpa bijetter till reduserat pris? Ni som har kontakt med Elmia har ni möjlighet att kolla detta och är det i så fall möjligt för klubben att köpa in ett antal plåtar som medlemmarna kan betala klubben för.

Vi ses

Michael W

Link to comment
Share on other sites

ahh.. ok, jag var fortfarande inställd på att visa upp mitt halvfärdiga "vrak".. ( har tokmeckat i vild panik i flera dagar nu ju.. :P )

men "slipper" jag visa upp den i skicket den är i nu så är jag bara glad för det... man vill ju givetvis visa upp bilen från dess bästa sida å nu ser den mer ut som ett vrak än en seven.. :(

men till nästa mässa skall jag tamig f*n ha den både klar å snygg.. :D :P

Michael Th: inte mycket att se i dagsläget så du får ge dig till tåls ett tag till.. :)

:blink: eeey... vänta lite nu... finns det språkförbistringar och missförstånd i luften?

Link to comment
Share on other sites

Hej jag läste på elmias hemsida att utställare kunde köpa bijetter till reduserat pris? Ni som har kontakt med Elmia har ni möjlighet att kolla detta och är det i så fall möjligt för klubben att köpa in ett antal plåtar som medlemmarna kan betala klubben för.

Vi ses

Michael W

menar du ``kundbiljetter för 80+ moms´´.. skulle oxå vara intreserad av en dylik..kan tänka mig ett litet bidrag till klubben vid sidan.. :D

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

När det gäller biljettet om det finns till extra pris så kan vi inte nu köpa in dessa!

Vi har för ont om tid! och vi har ingen som hinner hålla i det!

Vi är för sent ute med detta i år men till nästa år skulle vi kunna kolla upp detta!

För ideén med förköp är bra! :)

Det enda vi skulle kunna göra är att ni kontaktar någon av Lmk´s utsällare och gör upp detta själva!

Det är det bästa alternativet just nu!

Link to comment
Share on other sites

Nu vill jag att alla som skall jobba eller ställa ut sina bilar omedelbart skickar ett PM till mig med Mobilnummer!

Jag sätter ihop en lista som går i Retur till er alla..

Denna telefonlista är mkt viktig... det fick vi lära oss förra året! ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu är en Telefonlista skickad via PM !

Var snäll och meddela mig om ni inte fått någon!

Det gäller :

Pacman, Arrowsmith, Jonte, Jocke E, blackbirdseven, Anton, Tommy, Eddy, Acke

Jag lämnar mitt nummer här under mässtiden,

om någon mer kan lämna sitt mob nummer är jag tacksam!

Tommy Borg´s Mobil: 0731-573 850

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...