Magoo Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 (edited) Ram : Esther ram Motor : vag 1,8t (150HP) ( finns en 2L 16v turbo samt e delar till en 2l 20v 4a alla VAG) Bakaxel : Stel bakaxel typ engelsk escort Hjulupphängning: Taunus spindlar allt upphängt i uniballs Dämpare: AVO Transmission Ford #9 med en special sprängkåpa. Styrning: Rattstång från sierra och styrväxel från escort mk2mitt bygge Edited March 7, 2010 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Jag är lite avundsjuk på att alla har hunnit så mycket längre än vad jag har gjort... jag är ju så sugen på att få köra min alldeles egan sjua snart ju... det ser snyggt ut.... ska bli kul att se hur det kommer att bli :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 special sprängkåpan, har du gjort den själv eller fins den at köpa nån stans. 1,8t hadde ju inte varit fel är ju rätt lätt att få lite mer pulver om man vill. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 special sprängkåpan, har du gjort den själv eller fins den at köpa nån stans. 1,8t hadde ju inte varit fel är ju rätt lätt att få lite mer pulver om man vill. :thumbup: Sprängkåpan kan man köpa av en mek firma i skåne, den kostar dock en slant. Men om man är lite finurlig och har en tigsvets kan man fixxa till en egen fin av en 02a låda (vw passat) med lite alu skrot. Är du intresserad av nummret till firman så kan jag ge dig det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 (edited) . Edited February 4, 2012 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 (edited) . Edited February 4, 2012 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 (edited) . Edited February 4, 2012 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 ser nice ut !!! Min SFRO-kille anmärkte vid 1:a SFRO när jag hade uniballsinfästning för bakaxel typ den som du har. Jag blev tvungen att färstärka på utsidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 ser nice ut !!!Min SFRO-kille anmärkte vid 1:a SFRO när jag hade uniballsinfästning för bakaxel typ den som du har. Jag blev tvungen att färstärka på utsidan. Vem har/ hade du som sfro bes gubbe? min är belägen i Laholm iaf. Hur löste du det ang anmärkningarna på uniballs infästningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Ser välbyggt ut! :thumbup: Lite svårt att se innan "karossen" är på, men höjdproportionerna mellan bakdelen och instrumentbrädan känns bättre än andra Esther-bilar jag sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 special sprängkåpan, har du gjort den själv eller fins den at köpa nån stans. 1,8t hadde ju inte varit fel är ju rätt lätt att få lite mer pulver om man vill. :thumbup: Sprängkåpan kan man köpa av en mek firma i skåne, den kostar dock en slant. Men om man är lite finurlig och har en tigsvets kan man fixxa till en egen fin av en 02a låda (vw passat) med lite alu skrot. Är du intresserad av nummret till firman så kan jag ge dig det. jag planerar bara ett bygge just nu så nått nummer behöver jag inte. men jag har funderat lite på 1,8t motor då jag tycker det verkar va lagom i en 7:a. i nissan 200 sx sitter det ju en fin 1,8t på 169 häst och då kan man ju använda den lådan också, sen finns det gott om trimkitt till den hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Tänk på att med 169 hästar får du samma problem som jag har med min V6:a (170 hästar): Du måste antagligen tynga bilen för att få den gatlegal, om du inte bygger hyffsat tungt och överdimensionerat. Naturligtvis bygger jag ju med spindlar, nav, kylare mm i aluminium, litet racebatteri, och motorn är helt i alu (lättare än de vanligaste 4:orna) - så det blir nog en hel del jag får hänga på! På "plussidan" är att jag får ett avgassystem på var sida - fast de väger väl inte så många kg iofs. :D Dock hamnar man ju på en någorlunda rimlig vikt för en 7:a med upp till ca 170-180 hästar, så jag tror inte det blir några problem i det hänseendet. Sedan tror jag dock det är stopp; kommer någon med en 7:a på över ett ton så undrar man ju instinktivt vad f-n den är byggd av... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted June 23, 2005 Author Share Posted June 23, 2005 Nu ramlade det in en liten grej :toot: som jag har eftersökt länge :wub: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 är det en lsd? :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 ser nice ut !!!Min SFRO-kille anmärkte vid 1:a SFRO när jag hade uniballsinfästning för bakaxel typ den som du har. Jag blev tvungen att färstärka på utsidan. Vem har/ hade du som sfro bes gubbe? min är belägen i Laholm iaf. Hur löste du det ang anmärkningarna på uniballs infästningen? Min SFRO-snubbe var (är) Bosse Andersson http://surl.se/mwz http://surl.se/mwy I den befintliga infästningsplåten på sidan (den stora) så är en rörhylsa insvetsad som bulten från uniballen sitter. Denna var jag tvungen att komplettera med en plåt på utsidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 nää, fan va ballt :D ... vart finns han i landet, så att jag får åka dit och besikta mitt åk också, sen när det blir färdigt... va han lika ettrig som i tv'n?? :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Jag tycker han var kanon. (dock har han väldigt många järn i elden) Kolla SFRO:s karta. Att det sedan var 2 grader varmt och turen gick i 170 km/h gjorde inte saken sämre :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted June 24, 2005 Author Share Posted June 24, 2005 är det en lsd? :thumbup: Japps det stämmer gott! det är en beggad quaife. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 21, 2005 Author Share Posted August 21, 2005 Japp, lite uppdateringar. Det går sakta men säkert frammåt. Kardanskyddet är i svetsat, alla delvis svetsade lösningar är helsvetsade. Det enda som saknas nu inför första SFRO bes är att justera in framvagnen vettigt. Bakaxeln är nu hemkommen efter blästring och den har fått sig en skvätt grundprimer. Insuget börjar framträda lite smått. Jag skall beställa lite lager och annat jox till bakaxeln så att jag kan få klumpen inchimsad. Svänghjulet dampner häromdagen samt en förhoppningsvis passandes yoke har blivit beställd från en norrländsk skrot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 21, 2005 Author Share Posted August 21, 2005 en bild till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 21, 2005 Author Share Posted August 21, 2005 igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 21, 2005 Author Share Posted August 21, 2005 Doooh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheetah1 Posted August 21, 2005 Share Posted August 21, 2005 Lite ot, men jag åker nog hellre till laholm, han var nämligen min engenlska/svenska lärare i högstadiet! :D Gissa vad vi fick göra på hanns lektioner! :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 16, 2006 Author Share Posted November 16, 2006 Hmm mycket vatten har runnit under broarna i Paris å mina bilder har försvunnit i tråden så jag fräschar upp den lite med en del nytt... "saxat ur ett annat forum" Detta är mitt lilla projekt som jag pysslar med när jag får tid över. Tyvärr så går allt i snigelfart pga att jag har garaget fem mil från lägenheten. Det går inte fortare av att jag gör om delarna flertalet gånger innan jag blir nöjd. Den består av: Ram från Esther VAG 1.8t Bes motor AVO coilovers Ford escort MK1 bakaxel med Quaife diffbroms escort MK2 styrväxel stående pedalställ med bromsvåg VEMS motorstyrsystem En Esther som är ute å luftas på kinnekulle-ring Min ram som ligger på svetsbordet i Ugglerum Ur en annan vinkel Lastad på trotjänaren (frid vare med henne :wink: ) Såklart att det började att regna åxå, en trött diesel ännu tröttare med detta segel på taket... Biörn inspekterar "järnsängen". Faktum är att ramen blev sittandes i hyllan väääldigt länge pga sprängkåpan tog tid att få hem.. senaste varianten Besiktningsmotor pedalstället Hmmm vad är detta förnågot? kan man leka med den??? en del tid som gick... inklusive 1:a SFRO bes :turtle: inte mycket nytt under solen... Ramen är blästrad och lackad med primer... Jag har punktat dit fästen för bränslepumpen och efter det börjat med plasten. noskonen köpte jag från skåne men den behöver sprättas på flera ledder. dock ser denna helt ok jämfört med en del andra skapelser jag sett... och så har man börjat att jobba på pluggen till scuttlen. och det fina hemkokta verktyget för att skära i skum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Från Skåne kom nosen sa du, från vem? Härdplastteknik kanske? Gillar skärverktyget... Ser mycket snyggt ut förresten!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 16, 2006 Author Share Posted November 16, 2006 Jo det stämmer att noskonen kommer från härdplastteknik!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Hur mycket kostade noskonen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 17, 2006 Author Share Posted November 17, 2006 Jag gav 1900:- för den med frakt! 1600:- utan frakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 (edited) nu var det dags igen... några bilder från helgens arbete! jag har bonkat till en plugg eller vad man kan kalla det för att gjuta av den bakre panelen i glasfiber. Den är inte helt klar för avgjutning men efter nästa arbetspass så ska den nog vara färdig. jag har åxå byggt om noskonen från härdplastteknik en del på sidorna, tyvärr glömde jag att knäppa några bilder. Noskonen är i nuläget snittad på mitten för anpassning till ramens bredd. Edited November 28, 2006 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted December 30, 2006 Author Share Posted December 30, 2006 (edited) lite mer nytt under detta bygget! Mellan all jul skinka och dopp i grytan hanns det med en del kladdande med plast :wacko: prototyp av bakdelen... lite misshandel innan den lossade ur formen/pluggen :angry: Noskon med ytterligare modifiering... en hel del arbete till innan den kanske kan se vettig ut... En notering; plasta e riktigt klabbigt..... :prop: Edited December 30, 2006 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted January 14, 2007 Author Share Posted January 14, 2007 Jaha då var man här igen... Inget nytt att skriva om själva bygget men jag var nere en sväng i Göteborg och träffade en av HW utvecklare för VEMS. Jag var där i ärendet att leverera lite VAG junk... Han berättade lite om arbetet på VEMS samt jag fick möjligheten att se hans audi 80 quattro -83 med 4.2l v8:a. Det var en läcker sak, tyvärr var/är ju stormen i fullgång så han ville inte ta ut maskinen men ett par foton av motorinstallationen kunde jag knäppa av i hans lite lätt trånga garage... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted March 8, 2007 Author Share Posted March 8, 2007 (edited) Det händer lite granna. Allting sker i lagom doser *not* jag har ont om kvalitetstid i garaget och det som jag pysslar med där är väl inte direkt upphetsande. Jag håller på att bocka/böja till plåtar till ramen. Tyvärr har inte cleckosarna kommit än så plåtarna jag gör blir inte helt klara..... Jag kan inte göra mer med de utvändiga plåtarna innan dessa kommer . Lite bilder på plåtar kan jag bidraga med ändå En bild på när jag fick skohornat ner stolarna i ramen. 40 cm breda stolar var nästan förstora :o men med tanke på vikten på pryttlarna jag sätter dit så kan nog bilen landa in runt 5-600kg i torrvikt problemet blir isåfall att den blir för lätt ingör reggningen... då jag inte kan göra färdigt plåtarna helt utan cleckos ger jag mig på styrningen. Jag har beställt en "snabb" utväxling från demon-tweeks (quaife) som får kapas en del och svarvas om så man slipper "bump steer". Som bilen är nu har jag justerat styrväxeln så att jag "justerat bort" detta fenomenet men nu passar jag på att eliminera det helt med lite omkonstruktion av styrväxeln. (bild på orginal styrväxel) Edited March 8, 2007 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted March 8, 2007 Author Share Posted March 8, 2007 Oh glömde visst en bild.. Lite bröte som ramlade in från USA :hypocrite: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Ser mycket bra ut! De där prylarna från USA råkar inte vara lite stabilare kolvar stakar för att du ska ladda mer än original väl??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Nej, jag är övertygad om att de behövs för att komma upp i de 150hk som motorn ska ge original..... Eftersom jag bygger med liknande motor så kanske jag måste skaffa likadana?? Tål att fundera på. Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted March 9, 2007 Author Share Posted March 9, 2007 (edited) Jag skall beskriva lite längre fram vad alla delaran är till för något... :hypocrite: (passade på att shoppa när dollarn e låg) Faktum är att den bottendelen som Morty och jag har är god för ca 400hp orginal förutsatt att man mappar rätt...." det som är lite skabbigt är avgasventilerna då tallriken har en tendens att kunna trilla av (det ordnar man lätt med ventiler från ferrea.) dock bör man byta kammar och lyftare/ventilfjädrar innan man skall upp i effekt. Edited March 9, 2007 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted April 16, 2007 Author Share Posted April 16, 2007 ja ha då har man varit ifarten igen. Jag har kortat styrväxeln med 5cm så att den skall passa framvagnsgeometrin. när jag togisär styrväxeln tänkte jag att jag lika gärna kunde köpa en snabb styrväxel från quaife. Sakt å gjort en snabbare kuggstång (2,5varvs) beställdes. Jag lämnade bort kortningsarbetet till Getra. Jag sågade isär röret och kortade det lagom till den nya längden. Vid svetsningen fick jag tillfälle att testa min inköpta TIG svets med hyffsat resultat (för att vara en äkta amatör:D ). Jag har i garaget passat på att göra massa pillarbete med infästningar av diverse detaljer som bland annat göra om styrväxelfästena Jag såg möjligheten att stoppa i ytterligare ett rör i motorrummet. det är bra att ramen inte väger så mycket, man kan fortfarande handskas med den själv dock är den lite otymplig att handskas med på arbetsbänken om man e själv :confused: några fler bilder för att fylla ut :P Så ha jag beställt lite chromolly rör att göra den bakre bågen av... Jag passade på att beställa när en kompis köpte in en laddning rör till sitt bygge... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Roligt att se att det går framåt. Själv har jag insett att jag bygger en "slowcost" och jag väntar fortfarande på min sprängkåpa innan jag kan passa in motor och växellåda och göra de fästena. Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted April 16, 2007 Author Share Posted April 16, 2007 lite halvt om halft off topic men vad gör det i min egna tråd :lol: Jag köpet bakaxeln till bygget på skroten men fick innehållet till trumbromsarna brevid. Jag visste alltså inte om jag hade alla delarna till bromsarna. Men man har lite tur ibland en bekannt till mig har lite trevliga bilar i sin ägo! så en liten gissningslek bild 1 vad är detta för bil? lite mer hjälp kanske behövs en värdefull pjäs under locket med intressant historia undersidan på en caterham 7 jag hade tyvärr inte möjlighet att ta fler bilder på bilarna då detta är ett garage i vanlig storlek. Caterham 7:an är upphissad över morgan. det finns fler guldklimpar i detta garaget :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 30, 2007 Author Share Posted August 30, 2007 (edited) jag tänkte att en liten uppdatering kunde vara på sin plats för denna tråden. Jag har förhoppningsvis fått dit alla fästen som jag ska ha på ramen. Så det är dags för en skvätt färg. jag stekte ihop ett "grillspett" till ramen för målningens skull. det skall nog fungera det här... Hmm....... och några lager annan färg Igår var jag nere i Älvängen och hämtade några efterlängtade lådor (ursäkta kvalisorten på bilderna = mobilens kamera) Edited August 30, 2007 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Snyggt bygge! Var kommer stolarna från? Tycker mig känna igen den där Morgan från Rejsa... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 30, 2007 Author Share Posted August 30, 2007 Hejsan! stolarna kommer från MK (samma tillverkare av stolar som Morty har till sitt bygge) på förarplatsen gick den i perfekt nån mm kvar per sida men på passagerarsidan så får man "operera" om stolen så att den går ner i ramen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maestro7 Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Hej! Mycket trevligt bygge du håller på med! :thumbsup: Tack för vackra byggbilder! En liten undran bara, om oljekylaren: De flesta monterar den framför vattenkylaren. Så har inte du gjort. Hur tänker du där? Ha det! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 31, 2007 Author Share Posted August 31, 2007 (edited) Ang den oljekylare som syns i bild är den oljekylare no:2. Jag har även en vattenmantlad oljekylare som är "ikopplad" hela tiden medans den luftkylda är termostatstyrd (kopplas in vid 95-100 grader ca) jag kommer även att göra en luftkanal till det luftkylda oljekylet så att den får friskluft det är ont om plats i bilen :unsure: . Edited August 31, 2007 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted May 26, 2008 Author Share Posted May 26, 2008 (edited) Tjolahopp.. så gott som stillestånd här skulle man kunna säga... Var dock en sväng i garaget i helgen å fick en heeel lördag att pilla på detta evighetsprojekt.. en liten bild på ramen med en skvätt svart färg på å med ryggplåten ditbankad. å den en bild på vad som hände under lördagen... lite plåt på "golvet" och lite nitar Das ist alles... Edited May 26, 2008 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted July 9, 2008 Author Share Posted July 9, 2008 Ja allting går visst inte alltid som man planerat. t.ex aluplåten som jag beställde tog 7 veckor på sig att komma hem :banghead: och när jag äntligen skulle komma och hämta hem den så såg jag att paketet var "naggat" i kanten. Jag sprättade upp paketet och då såg jag att någonstans på vägen från leverantören till Sällfors hade någon smarting ställt något redigt tungt på den för det såg ut som tåget hade kört över plåtarna :whip: . Då var det bara att be dom skicka en ny plåt .... I denna vevan återföll jag till gammalt synderligt leverne jag köpte mig en leksak :racesmile: Iväntan på att plåten skall komma hem så provmonterade jag lite grejjor för femtioelfte gången.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Ducce 998, mullemull! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 31, 2008 Author Share Posted August 31, 2008 (edited) Nu har det äntligen hänt lite grann på 7an fronten. Jag har smekt dit den bakre plåten ( som det finns en lååång historia om) Jag har även fått dit två sidoplåtar samt att jag har svarvat till flänsarna på drivaxlarna så att man kan få dit bromsskivorna utan att skivan slår åt alla håll. Jag har även fått en kollektor tillverkad med 7-8 graders lutning på primärrören ( skall vara rätt gynnsam vinkel för att få bra fart på turbinen.... Det var ett riktigt äventyr att beställa plåtar av en lokal firma, ( jag beställde en 3M*1.5M för att täcka hela bakstammen samt två mindre plåtar) det tog dom 7 veckor att få hem dessa plåtarna ( det hängde på 3 meters plåten) när jag äntligen hade fått hem plåtarna visade det sig att min 3 meters plåt hade blivit ordentligt misshandlad under transport. Pallen som plåten låg på bar bara mos och plåten som låg på pallen såg ut som en modell av Götakanal. Det blev backning hos plåt-firman och dom lovade att ta hem en ny. En ny plåt av samma kvalisort skulle komma hem först i september ( tänk nu på att det är vecka 28, min första semestervecka) Att få plåten i september var uteslutet så jag blev lovad en plåt i annan legering/kvalitet. Det tog en vecka tills den nya plåten kom hem. Nu hade dock min "meckar vecka gått och vi skulle åka en sväng till Italien så jag hämtade bara plåten och lät den ligga och gotta sig i garaget tills jag fick mer "garage tid". När jag äntligen fick lite tid över att spendera i garaget tyckte jag mig känna igen nuffrorna på plåten, ve och fasa plåten var av saltvattenbeständig sort samma typ som jag hade valt till golvet och den var inte rolig att bocka. Det var ett rejält bök att få till bakstammen när plåten stretade emot såpass mycket men det gick tillslut. Jag kan ju även säga att de andra plåtarna som jag fick i "första försöket" hade fått en hel del bulor/bucklor under transporten dom med men jag orkade inte klaga och behöva vänta ännu längre. Nog med ordbajsande lite bilder..... Tar i så man kan bli blå... dags att börja smida på grenröret... Edited August 31, 2008 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Härligt att se att det går framåt. Det där med leveranser och leverantörer är ett nog så vanligt ämne för besvikelse. Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted September 14, 2008 Author Share Posted September 14, 2008 jag fick lite tid över denna helgen så jag fortsatte där jag började förra gången jag var i garaget. Jag snickrade lite på grenröret. Jag skaffade flänsar från KL-racing för något år sedan och det samma gäller rörstumparna till grenrörsbygget. Det var ett nedrans sågande med bågfil då jag inte har tillgång (förtillfället) till kallbandssåg eller dylikt. Likaså var det massor av filande då det var inte alltid så lätt att få till måtten på krökta rör. Iaf gick det att smida till ett grenrör. Som alla vet så är det ju ganska begränsad plats i motorrummet på en 7a. Detta innebar att alla rören inte blev exakt lika långa men ett grenrör har jag iaf punktat ihop. Nu vet jag iaf vart jag skall ta upp hål i sidoplåten för avgasröret. nu till det vesäntliga... lite bilder. Som vanligt är kameran glömd hemma så mobilen får bidraga med lite pixliga saker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.